• FruCicci

Välkomna till Tivoli Empatia!

Snaily, bra jobbat med bebislakanen IMPAD även om det kanske inte var super svårt.

• FruCicci

Oj nu ser jag efter lite snabb läsning bakåt att PB inte lyckades
    Fy så tråkigt! kramar

• FruCicci

Hej tjejer!

Här jobbar man som en galning, vi är inne i Q1 och det är business på hög nivå.

Ni får ursäkta att jag inte kommenterar så mycket nu, för jag hinner inte. Men ville vinka in till mina sköna damer i december vintern.

Så härligt med all snö! Det är ju helt fantastiskt! Måste plocka fram Victors snowracer så jag kan dra barnen på den till dagis i morgon!

Nenne, tänk att lille Pricken är 3 månader och en riktigt stor kluns, det är bra i RS virus tider och annat, han har att ta av.

Min lilla Louise fick med spruta i veckan, det var 18 månaders koll. Hon var jätte duktig, både vad gäller sprutan och bygga klossar och måla "blommor". Hela 83 cm och 10,5 kg. Stora damen nu som börjar få lite långt hår med, så jag är helt lycklig.... äntligen lite hårspännen och rosetter.

Frejis lyser med sin frånvaro överallt, jag har mailat, smsat och försökt ringa henne massa gånger sedan slutet av oktober, jag antar att det betyder  dåliga nyheter Annars hade det varit annat ljud i skällan.

Telis, grattis till jobbet, jag vet inte om jag sa det när vi satt och drack vin sist, hade du fått det då?

Tinga, såg att det gått bra med killarna och ätande, vad skönt!

EA, jag är uppriktigt jätte ledsen för din skull, vad tråkigt att det slutade så. Det ända glädjande om det var ett tidigt missfall är att kroppen kan vara mer mottagligt om man tjoffar på igen.

MSW, du frågade för 100 år sedan, jag bytte aldrig jobb. Jag har det så bra just nu i och med att jag har små barn. Jag får bra betalt och har full 100% ig lön, men jag jobbar kanske 75-80% och åker oftast taxi till dagis på företagets bekostnad... så jag stannar lite till. Det ringer rekryterare då och då, men jag är lite feg.                                   Sen har jag funderat seriöst på att läsa till sjuksköterska, och sen välja inriktning mot antingen distriktsköterska, barn&ungdom alternativt barnmorska Men vet inte om jag orkar med mina små gullungar just nu... vi får se, jag har iaf planer

Vickan, hoppas du inte sitter fast på tåget nu, såg att du skulle till storstan idag

Vinkar till alla och skickar lite cyberkramar och pepparkakor

• FruCicci

Och mina barn får inga kalendrar alls, hemska mamma. De har öppning av kalender på dagis det får räcka. Men chokladkalender, det skulle jag inte ge mina barn, de får bara äta en bit choklad på lördagar (ibland fredag om det inte är popcorn då).

Trevligt dock med present kalender, var hittar man dem?

• FruCicci

Smint, det är ju bra att läsa till distriktsköterska, eftersom då har du möjlighet att både jobba som bvc sköterska sen och på vårdcentral och allt möjligt, lite mer "öppet" då. Men vad kul att de tycker att du passar som det dina vänner

• FruCicci

MSW, jag ska inte klaga, det är så många som gör det ändå Men som du säger är det vissa saker som är aptråkiga, men förmåner väger upp trisstessen så att säga Sen har jag varit på samma bolag i 8 år (3 mammaledighets år) och nu krävs det igentligen ett byte av jobb för karriärens skull. Det är på det berömda håret!

• FruCicci

AM, ja det stämmer nog att Hektor är någon cm längre Gullungen!

Ska ni ses den 18 december! Det är inget jag hört (inte så konstigt heller).

Snaily, du är ju trådens spänningankare nu! jag har kollat in flera gånger för att se rapport från dig! Hoppas nu lilla busungen kommer snart!

• FruCicci

AM, det är ju kanon, då ska jag gå in där Då blir det en sådan då! Vi fick kalender på planet när jag flög med barnen förra veckan, men då roade vi oss med att öppna alla luckorna på en gång

AM, ja det är ju mycket bra ur den synpunkten, vu är ju liksom "kolegor" nu, nästan. Jag är såååå stolt över dig vårant Teknik poesi fantast!

• FruCicci

Men vad kul, vilken tid? Jag kanske kan vara med på ett hörn så man får se den fantastiska lille mannen

• FruCicci

Okej AM, jag kan säkert ta mig en fika, alt sen lunch... om jag får följa med

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!