• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Lapinette skrev 2010-11-15 15:28:04 följande:
    Men pb - förut hade CvL testdag 18 och när jag gjorde testdag 16 ... att de har gått upp hör jag inte hört talas om. Dock vet jag att många testar alldeles för tidigt men oftast stämmer deras plus.

Ja jag vet inte mer än att han Holte sa att de förlängt antalet dagar för att undvika vad de kallar "danska graviditeter".

Själv är jag mest less på mig själv att jag inte haft vett att anteckna när molvärken kommit förut tex, för nu tycker jag bara att "oj, men det var väl tidigt" men kan inte minnas hur det var gångerna förut. Hade gärna sluppit drömmarna och somna/vakna-ångesten några dagar, men nu kom det ju redan i mitten av förra veckan. Och den här veckan vill man ju bara inte ens vara med.

• Lapinette

pb - sen är det ju så att bara för att molvärken startade en viss dag förra gången är det inget som säger att det kommer att bli likadant den här gången .. eller inget som säger att det är "rätt" eller "fel". Tyvärr så är det bara vänta och se ! Förstår att du känner dig frustrerad. KRAM

• passionsblomman

Lapinette skrev 2010-11-15 15:36:45 följande:
    pb - sen är det ju så att bara för att molvärken startade en viss dag förra gången är det inget som säger att det kommer att bli likadant den här gången .. eller inget som säger att det är "rätt" eller "fel". Tyvärr så är det bara vänta och se ! Förstår att du känner dig frustrerad. KRAM

Nä precis. Inte ett skit kan man någonsin veta i det här. det är verkligen hela tiden "bara att vänta och se".

Tänk om man innan detta hade kunnat fatta hur önder en mäniska kan gå av att "bara vänta" USCH!

Fast idag är det lite fullt upp med pannan och fixa lite kaffe till gubbarna och så, så idag har det gått OK att vänta.

• MSW

Parnassia förresten: perfekt att du bokat bord! Ska bli jättetrevligt!

• BrudSommar2006

AM, vilket fint dockhus, var hittade du det? NK? Vi funderade på ett i julklapp till Iris men nu blir det inte så för hon får så mycket annat, både skridskor och skidor bland annat, så det får vänta tills hon fyller år i juni. Tror det kan vara rätt bra ändå för hon känns lite liten än.

Det verkar som att mina föräldrar ska skaffa hund nu, hoppas att de kommer att gå ut med den nu bara, kul på sätt och vis för då kan vi låna den ibland.

• fru AM

BS: dockhuset köpte vi på en ny liten butik här på Grev Turegatan: Cottonville - men jag tror det finns på fler ställen som säljer just det märket (le Toy Van). Konstigt nog hade de det inte (dockhuset alltås, märket finns) på NK där jag tittade först. Just detta lila finns bara på Cottonville. http://www.cottonville.se/startsidan-c-125-1.aspx De har även lite mindre modeller - typ sommarstuga - minst lika söta. Vi tänkte köpa ett sånt litet först men fick tillfälligt hjärnsläpp ...

Kram till PB som väntar och våndas!

• viktualia

AM - jag går HELT på din linje i husdjursfrågan... lika oförstående och förundrad...

mattor  - oj...hur kan man klara sig utan mattor?!

ego - åååå vad mysigt det är att komma hem till sin lilla familj!! *ler glatt*

• smint

vilket ljuvligt litet dockhus AM. Hade funderingar på det till dottern men hon är lite för liten ännu kanske. Men så hade min kära far varit uppe på vinden och hittat mitt gamla dockskåp med lite tillbehör så nu får hon det i vår ngn gång när dom kommer upp. 

Har idag varit på KS och tagit en förebyggande spruta för jag är rh-negativ och bebisen är RH positiv. Så nu gör dom någon ny studie med att man får en spruta före och efter förlossningen.. 

PB: Usch lider med dig i denna eviga väntan, hoppas dagarna går fram som ånglok nu. 

Viktualia: Härligt att känna så för att ha börjat jobba, det är ju hemkomsten som är helt fantastisk Känns lite mer på riktigt att man har en familj på något sätt.   Hur tycker mannen det är att vara hemma då?  

Husdjur, är uppväxt med katter av olika raser, men kommer nog inte skaffa något på länge.. Så mkt fix och trix när man skall resa bort osv.. min svärmor har 2 hundar och så mkt pengar hon lagt på att ha dom på hunddagis när dom är på semester är galet. Sambon är allergisk mot katt så det kan vi inte ha.

Lappis: Kul med fler fina glas, skönt att sälja lite grejer på blocket också. ut med det gamla och in med det nya

började så bra med matlista för ett tag sedan men nu har det tagit slut på inspiration. Men nu när jag är hemma så skall jag banne mig få en bra rutin på det också.. 

• viktualia

smint *vinkar* Min kära make verkar trivas på hemmafronten än så länge!! Och han har övertagit mina polare i föräldrargruppen! heja heja!

• snaily

Nu har jag det RIKTIGA svaret på AMs fråga om varför man ska ha husdjur...

Någon mer än jag som såg Vetenskapens värld ikväll? Ibland önskar jag att jag vore diktator och kunde tvinga alla att se såna viktiga program.

Nä, det är som jag sagt ända sen jag var 8 år eller så - det är snart dags att flytta till en bättre odlingszon, skaffa ett potatisland, några kor att mjölka, grisar att äta och hästar som kan dra plogen. Om vi inte ska ta det ännu ett steg längre och bli jägare/samlare igen.

*deppar över vår mörka framtid och undrar varför jag ska sätta barn till denna värld*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!