• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • _koko_

lappis - Ja, och jag hade tappat ditt nummer... Lätt att komma ihåg din födelsedag (och bröllopsdag) för mig.

Och lundby kan ju som sagt även komma till användning som garage.

Längtar löjligt mycket efter att mina föräldrar ska hitta alla lådor med lego också...

• _koko_

september - Bra att du bet ifrån, men varför tog hon inte åt sig!?! Människa!!! Och jobbigt med förkylningar och kräksjuka. Håller tummarna för att ni slipper den här gången!

• start september

Åh vad fina dockskåp! Mitt gamla Lundby är bortskänkt dessvärre. Men vi har fått ett tidigt sent 60-tals jättefint med möbler från en släkting som inte har egna barn. Det står och väntar ett tag till, jag tror att man nästan ska vara 4 år för att uppskatta riktigt?

• Piggelin1

SUPERSKÖNT att vara hemma igen kan jag bara säga! Med Amanda stannade vi tre nätter på BB, nu två nätter, vilket räckte gott & väl. Med Amanda var man nästan lite "rädd" att lämna bubblan på sjukhuset, nu ville jag bara hem Kan säkert påverkat extra också att mannen inte fick stanna över ngn av nätterna & att dela rum med ngn helt okänd känns inte optimalt, speciellt om de kommer upp mitt i natten & man själv ligger där i den obekväma sängen & försäker sova lite.

Duschen hemma i söndags em & första natten hemma i sängen var LJUVLIG!

...och så längtade jag ngt grymt efter Amanda också Hon har reagerat bara jättepositivt hittills, hämtade en av sina nappar & en liten mininalle till honom direkt när hon kom hem i söndags kväll. Igår morse kom hon in till vårt sovrum & låg & klappade honom på huvudet, för att minuten senare springa iväg & hämta böcker "Jag ska LÄSA för lillebror!" Vilket hon gjorde Prickade massor av handlingen i en av sina böcker som vi läst en hel del

Rent fysiskt känner jag mig faktist piggare än förra gången nu, fast då har jag ju inte varit ute på ngn promenad ännu Foglossningen verkar ha gått tillbaka, känner lite lite av den, men ingenting i jämförelse mot innan.  Hoppas det blir samma för dig, Oupsie!

Okidoki, nu får jag lämna - återkommer!

Just det, missade ett samtal på mobilen igår & när jag lyssnade av meddelandet, så var det den BM som jag hade nästan hela tiden i fredags (men tyvärr missade hon finalen, trots att hon jobbade över) - åhhh, vad glad jag blev över det! Bemötandet denna gången har verkligen varit helt fantastiskt jämfört med förra gången, & detta hon ringde igår förhöjde upplevelsen ännu mer! Ok, så ngn drömförlossning var det nog inte (tror inte att drömförlossning är min grej, eftersom krysta/utdrivningsskedet & jag inte kommer överens alls), men den var HELT OK & även vetskapen att nu är det gjort!! Så skönt! Så jag ska ringa tillbaka idag tänkte jag, så lär hon säkert ringa upp när hon kan & hinner. Vill definitivt tacka henne för hennes insats!

• Lapinette

Piggelin - vad skönt att allt verkar ha gått så mycket bättre denna gång!

• MSW

God förmiddag! Det står ett Lundby hemma hos föräldrarna (tror det är min storasyrras från början), men jag lekte mest med My little ponnies i det! sen lånade vi ett (Barbie) dockhus, av några.. Det var hemmabyggt och i kanske fyra våningar, källare/garage/stall längst ner och så "bostad"-vånigar resten inkl tex en "salong" med sametstapeter! Det lekte jag mycket med!

• MSW

Piggelin: jobbigt med inställd vagnpromenad! Och besvärligt att ni inte märkte på en gång att det var stulet! (hade nog inte jag heller gjort..) men skönt att ni kommit hem och att du har en bättre känsla över förlossningen den här gången!

• MSW

Start: tråkig början på dagen! Hoppas att det bara blir bättre! Håller tummarna för en bra undersökning i em!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!