• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

AM - Vi har ju redan förstått vilken liten charmör han är Och vilka vackra ögon han har! Han kommer kollra bort många damer i framtiden!

• Snorkfröken77

September - Trist med sprutor, men om de hjälper är det ju suveränt!

• fru AM

Snorkis: Det märket som gör dockhuset (Le Toy Van) har även brandstationer och garage ... Kanske något för maken? Om du ska få ett dockhus alltså!

September: Jag fick Fragmin för att jag var nästan 40 när jag snittades - de ger till alla som fyllt 40 och jag fick välja, så jag tog det säkra före det osäkra ...

• fru AM

Tack för alla snälla ord om lille H. Nu ska jag gå och försöka hångla med hans pappa som sitter med datorn i knät vid tv:n ... Wish me luck!

• Snorkfröken77

AM - Nej, gud nej, han behöver INTE ha fler leksaker! När vi hade två budkillar här i våras som skulle lämna våran nya tvättmaskin och torktumlare så hade de svårt att slita sig från garaget där en del av makens leksaker är...Jag är ju ganska hård på handväskor och han på leksaker

Vet ni jag har så många mulbär nu att jag har tappat räkningen! Det är nästa så jag skäms! (fast bara lite) Har två st som inte ens blivit uttagna ur dustbagen...inte bra.

• Snorkfröken77

Nähä, nu kallar maken! Nu ska vi leka virtuellt. Puss och hej så länge!

• viktualia

Snorkis - tack för omsorgen även om det känns lite avlägset... men liv och död har en tendens att vara närvarande hur mycket man än försöker låtsas som motsatsen... har fått höra om offer för trafikolyckor under dagen också.. inga personer jag kände själv. Men hm... hur mycket man än försöker tro att det där med död bara är "aktuellt ibland" så poppar det upp i de mest oväntade sammanhang...

... skitdag vet jag inte.. men hm.... lite ONÖDIGT många tankeställare kanske... hm....

• _koko_

*poff*

Det var min hjärna som brann... Var på en andra intervju ikväll och det gick nog bra tror jag. Kom hem och sambon tyckte att "du måste ju såklart kolla upp några andra konsultbolag också nu om du nu kan tänka dig ett sånt jobb även i fortsättningen". Men, men... måste jag det? Orkar inte... Gillar verkligen inte hela rekryteringsbiten... Ska träffa ett annat företag (inte konsult) på fredag, tyckte själv att det räcker, men tydligen inte.

I morgon blir det VAB, lillebror kom hem med dålig mage från dagis, så de tar nog inte emot honom i morgon. Men hav förtröstan, så länge det inte eskalerar ses vi på wijnjas! Och jisses vad jag kommer att svära om jag skulle bli tvungen att stanna hemma på kvällen...

Och eftersom min hjärna har brunnit kan jag inte kommentera något av det ni skrivit ikväll, jag har helt enkelt glömt bort det... Nya tag i morgon!

• viktualia

koko - skickar över lite energi att samla ihop din förvirrade hjärna med och man behöver inte ALLS undersöka alla upptänkliga alternativ... så det så!

Är helt fascinerad sedan Trollet satt i sig välling gjord på TRE deciliter vatten..... hur mycker får plats i hans mage egentligen!? matvrak = japp!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!