• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Pb: hur är det idag? Vilken rd är det idag? 11? 12? *kram kram* hoppas verkligen det är din tur nu!!

• Lapinette

september – så inga uppenbara fel funna. Vad är det för sprutor du ska ta är det dem som är blodförtunnande?

Pb –humörsvägningar kan lika gärna vara plussitivt!

Snorkis – skönt att söndagen inte blev jobbig och du får väl önska dig ett dockskåp i julklapp .

AM – så klart Hektor är charmerande på dagis .. han gillar ju uppenbart att flörta med oss damer.

Kokisen – härligt med intervjuerna. Hur känns det? Kan du tänka dig att byta? Och så måste du komma ikväll!!

Oupsie – ring!

Izzie - vet att de flesta tycker att spinningen är det absolut värsta konditionsmässigt men på ett spinningpass kan du "fuska" med att inte lägga på så mycket motstånd eller sitta ned och slököra lite när de andra står. För mig är det omöjligt att ta det lugnt på en dancestep eller houseklass. Det går bara inte och då vet jag att jag kommer att kolavippa efter tio minuter.

• start september

Lapinette,

blodförtunnande sprutor vid namn Fragmin.  Verkar vara lite pyssel och göra lite ont men det är det värt hoppas jag.

Det verkar som man kan få det för säkerhets skull när man har en missfallshistoria. Allt visar sig väl inte på provsvaren.

• MSW

Oupsie förresten: hoppas att det inte kommer mer blod! Och OM det kommer mer så ring till förlossningen!!

• MSW

Ha det så trevligt ikväll, ni som ska dit!!! Nu ska vi börja göra oss i ordning inför dagis och skola!

• Lapinette

september - ahhh.. då är jag med.

• Oupsie

Hej hej,

Det har inte kommit något mer blod, och jag hoppas det håller sig borta så man slipper bli orolig.

• Oupsie

Hoppas på plusvåg för alla med molvärk! Och för de utan molvärk som också önskar ett plus så klart.

• Oupsie

Snaily, blöder du fortfarande lite?

Är trött, hade svårt att somna. Kanske ska vila en liten stund innan jag ska iväg till kuratorn lite senare idag.

Daisy är vaken i alla fall, och det känns skönt .

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!