• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Skönt att det inte kommit mer blod oupsie! Och härligt att daisy är vaken! ha det så bra hos kuratorn!

• MSW

Hade en dålig dagislämning idag! Så gissar att det kommer följa mig resten av dagen! Jag är helt säker på att det är jobbigare för mig än för sonen! Iaf var det något bra med hämtningen för fick reda på att A fått ny ansvarsfröken och den nya är den vi tycker bäst om, och som vi upplever att A tycker bäst om också! Tyvärr går hon på ett gravvik bara..och imorgon ska vi har utvecklingssamtal, tyvärr kan inte maken vara med, men tror vi tar det ändå, fast det vore skönt att ha stöd med sig! Nu ska jag ägna mig åt att läsa lite till skolan!

• _koko_

Usch, nu tycker till och med jag att det är för nervös väntan, hur ska du då känna, pb...

oupsie - Vad läskigt! Men skönt att det inte kommit något mer! Tänkte direkt på snaily, som ju också har svarat dig. Kram!

msw - Trist med jobbig lämning, men skönt med ny ansvarig. Vi har nog aldrig hittills varit mer än en förälder på utvecklingssamtal, den som går får helt enkelt anstränga sig att komma ihåg allt som sas.

Tack för all peppning!
    lappis - Jag känner mig väldigt kluven just nu och kommer säkert tjata sönder er om det ikväll.

Hej klockarbol, tack för livstecken, men skriv mer, hur mår du?? Kram!!

AM - Är du säker på att Hektor går säker på dagis?

start - Förstår att det är kluvet med "inget synligt fel"-svar...

Nu har lillebror sovit i två timmar, han höll på att somna i mitt knä vid 10, så något är ju helt klart fel, men han är inte risig i magen längre iaf. Förhoppningsvis en vanlig förkylning bara.

• nennesjuttioåtta

hejhej!

PB – Hoppas molvärk och godissug och allt det andra är ett jävligt BRA tecken!

Oupsie – Klappa Daisy från mig! Inte skrämma mamma så där.

MSW – hoppas dagen blir bättre!

AM – vilket fint dockskåp! Min storasyster hade Lundby herrgård och jag det mindre fula utan front med blommor. Fast han hade nog inte källaren?!?! 

Snorkis – Fint att se dig!

Izzie – Hoppas på BIM!!!

September – aha, fragmin kör de med i Falun också, ifall man haft flera missfall. Jag blev erbjuden på vår andra IVF men eftersom jag dels bara hade haft ett och lätt fick blåmärken så blev det inget. Vilken apa till sjuksyrra! Jag skickar virtuellt bajs!!

Välkommen hem Piggelainens!!!!  

OH, är det snart VUL för Fru E?!?! IIIHH! Och Nupp eller är det KUB som är för Muggelibuggeli? Jag har aldrig lärt mig skilja på de där.

• nennesjuttioåtta

koko – Nä, nu har vi testat så varför göra det igen, liksom.

• nennesjuttioåtta

Idag ska vi skicka Nancy på kollo till svärföräldrarna så att vi ska få sova. Men problemet kvarstår; hur aktiverar man en katt som annars är ute och ränner om nätterna men nu är så jävla frussen och vill bara jävlas så mycket som möjligt för att man ska gå upp mitt i natten bara för att leka med henne? 

• fru AM

Koko: Ang Hektor och dagis så tänker jag som så att om vi skulle glömma att hämta honom så vet vi nu att någon tar hand om honom ...

Nenne: Jag hade Lundby Herrgård - men fronten satt ju inte på mer än fem minuter efter inköp ... Jag gillar planlösningen bättre i herrgården - lite mer space för mina krävande dockor. På somrarna packade de dessutom varsin skokartong med saker och åkte till sommarnöjet i vårt vardagsrum - min gammelfasters gamla dockskåp från förra sekelskiftet (vilket Livia ska få börja leka med om sisådär 20-30 år ...

• nennesjuttioåtta

koko - Ooooh, vad kul med alternativ! Jag villl också byta jobb men ingen vill ha mig. Eller de vet nog inte om att jag vill ha dem heller, men ändå. 

• nennesjuttioåtta

AM - åh, åkte de så långt, vad härligt! Nä, fronten satt väl inte på (åh herregud, minns hur stökigt syrran hade det på sitt rum, man fick knappt upp dörren!) men om den gjorde det så hade den ju fina blommor! Och fler och bättre rum. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!