• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

BS – frusna katter borde gå i ide. 

Oh jaaa visst är det vackert ute? Synd bara att dimman (och även lukten) från pappersfabriken ligger tät. Det gjorde den dock inte när jag gick en promenad (jag vet, jag är förvånad och lite stolt själv), det var nog bra tajmat det.

• Zozo

*vink vink*

Heeejj! Hur har ni det?

Efter lang tids franvaro har jag hittat tillbaka till BT. (Och fnissat gott at alla tradar som kör precis samma debatter som för 4 ar sedan!!)

Zozo

• nennesjuttioåtta

men dra mig baklänges på en kvast – hellou zozo!

• Lapinette

Zozo - jösses, kvastar du in här!!!! Hur mås det och vart befinner ni er nu (minns inte om ni flyttade från stället dit vi precis bokat flygbiljett - Lux)?

• muggles

Nenne: NUPP (=NackUppklarning) är en del av KUB (=Kombinerat Ultraljud och Biokemisk analys). Blodprovet har vi redan tagit och nu återstår NUPP för att titta på nackspalt och andra indikatorer.

Snorkis: åh vad glad jag blev av din länk och att du tagit dig tid att söka upp den åt mig! KRAAAAAAAM! Så gulligt.

• nennesjuttioåtta

mugglan – ja jag blir bara förvirrad när de blandar in nuppa mitt i allvaret. Tack för förklaringen.

• Telis
    muggles skrev 2010-11-17 14:43:48 följande:
    Nenne: NUPP (=NackUppklarning) är en del av KUB (=Kombinerat Ultraljud och Biokemisk analys). Blodprovet har vi redan tagit och nu återstår NUPP för att titta på nackspalt och andra indikatorer. Snorkis: åh vad glad jag blev av din länk och att du tagit dig tid att söka upp den åt mig! KRAAAAAAAM! Så gulligt.
    muggles, nackspalterNA menar du väl?

Hej Zozo!

Oupsie, åh vad skönt att det inte kommit mer blod!

snaily, du måste vara världens coolaste människa som fortfarande håller ihop efter att ha blödit så mycket, jag hade varit ett nervvrak!

PB, tummar hålls!

nenne, hur mår Prickis? Har han börjat på dagis än?

• Zozo

*skummar ikapp en aning*

Hej hej!

Jo Lappis vi flyttade därifran i slutet av juli förra aret och hamnade i Le Mans (ca 2h bilväg västerut fran Paris). Maken arbetar och jag har varit hemma med var Léa som fyllde 2 i slutet av september.

Nu har vi just köpt hus i trakterna och väntar pa att fa skriva pa de sista papprena och borde kunna flytta in om ett par veckor. En liten gra hankatt har adopterat oss och om ingen ägare dyker upp, sa far han väl flytta med oss till nya huset. Tror inte vi hittar nagon lika talig annan katt...

Själv har jag inte hittat nagot jobb sa jag slar mig in i mäklarbranschen med eget micro-företag. Med lite lätt panik och "vet jag verkligen vad jag ger mig in pa" känsla, men spännande...

Skulle nagon kunna ge mig en snabbisuppdate?

• muggles

PB: skickar en kram åt ditt håll! Jobbigt med molvärk

• muggles

Hej Zozo, jag kommer ihåg dig!

Oupsie: jag hade också en blödning runt de veckorna. Jag ringde sjukvårdsupplysningen som lugnade mig med att ont är ok, blod är ok men både och samtidigt är inte ok. Kram!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!