• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

hörrni, vad gör man med post som kommit till oss men som inte vi ska ha eftersom den de är adresserat till har flyttat för länge sen?

• nennesjuttioåtta

notera att vi inte leker med Nancy om nätterna, hon åker ut med röven före i snön. Men kattluckan piper till några minuter senare och så är det igång igen. Och så går man upp och så sitter hårbollen i hallen och stirrar tyst på en. 

• _koko_

nenne - Ang nancy vet jag inte. Våra katter löser det själva genom att ta in djur och leka med inne i stället...

Och vill du vara snäll mot avs och mottagare kan du skriva returneras till avsändaren adressaten okänd på kuverten. Finns ingen avsändare skulle jag slänga det.

Nu vaknade lillebror, lunchdags!

• _koko_

... och lägga dem på brevlådan skulle jag ju skriva också!

AM - Wow, vilket arvegods, förstår att det inte är liviadags för det ännu.

• BrudSommar2006

Hej alla, vad fint och rimfrostigt det är ute!

Igår åkte svärisarna hem igen, skönt att inte ha den där hunden här längre, fast Iris blev ledsen att de skulle åka.

AM, tack för igår! Tack också för de fina kläderna till Astrid. Jag känner dock att en halvtimme sen är förbi gränsen för "fashionably late"... Jäkla vägarbete.

• Lapinette

nenne - lägger på brevet och skriver att adressaten inte bor där längre. Retur till avsändaren.

• BrudSommar2006

Livias dockskåp var fantastiskt fint! Det går nog bli något liknande till Iris, fast inte nu till jul för hon får så mycket redan så det får vänta. Tror att hon är i minsta laget också än så det passar bra att vänta tills födelsedagen.

Är det någon som har erfarenhet av de här Nintendo DS-spelen, finns ju spel från 3 år? En del av barnen på dagis har sådana och har tydligen utvecklat sin motorik massor sedan de fick börja med dem enligt föräldrarna.

• fru AM

BS: Inga problem att du var sen! Jag passade på att jobba lite mer innan bara och du sms.ade ju!

Har hundhårsmonstret åkt nu?

• BrudSommar2006

Nenne, vi har problem med Elsa som springer runt här och vägrar gå ut i kylan, suck.

Astrid har hittat en rutt här där hon kan gå mellan soffan, fåtöljen, Iris saccosäck och vardagsrumsbordet, där hon kan gå en bra bit och hålla i sig. Så nu vandrar hon runt, runt här och byter håll ibland. Svärisarna påstod att hon stod utan att hålla i sig igår men det har jag inte sett än. Nappen sitter i truten i alla fall, inatt klarade hon sig fram till tre utan att behöva snutta, kanske kan det ordna sig det här i alla fall, trots att hon inte tar flaskan, vi får se.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!