• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Liten: härligt med bättre nätter!

Jag var och tränade förut, lite motionscykel (en sådan som man sitter som i en fåtölj nästan), några gymmaskiner och lite egna styrkeövningar. Så skönt, kände mig mkt gladare efteråt (träning har ju den effekten på mig)! Kändes inte alls i bäckenet heller.

• muggles

Sept: lycka till med undersökningen! Jag går också igång på alla dem som säger att man lättare blir gravid om man slappnar av. Men jag brukar alltid dra upp argumentet att om det vore så så skulle ingen som gör ivf någonsin bli gravid. Det brukar tysta de flesta... Man kan också fråga dem vilka studier de bygger sina slutsatser på?

• passionsblomman

Grattis till födelsedagsbarnen!

Välkommen hem Piggelin! Fast skit med vagnen!

September, en eloge till dig som sa till henne trots ditt utsatta läge. Vilken &%¤%¤.

Var håller Tinga hus hörni?

• Lapinette

pb - ja, jag funderade på det i helgen. När var hon inne senast? Antar att det är mycket på jobbet och inget allvarligare än så men man undrar ju så klart.

• passionsblomman

Lapinette skrev 2010-11-16 15:39:20 följande:
    pb - ja, jag funderade på det i helgen. När var hon inne senast? Antar att det är mycket på jobbet och inget allvarligare än så men man undrar ju så klart.

Ja! Tinga kom hit!

• Lapinette

muggles - vad skönt att det kändes bra att träna.

• Ore

Åh, dagar som denna är precis sådana jag vill ha på jobbet. *Ignorerar att jag igår fick jobba som en liten blå med allt som jag inte gillar, för att ha denna dagen lös och ledig för 'skojigheter'*

Har haft besök av en försäljare, på jobbet GILLAR jag de flesta försäljare. I alla fall de som jag får ringa hit Och just denna hade jättemycket intressant att berätta, jag lärde mig en hel del och fick massa inspiration. Me like!

Ska nog dra mig hemåt nu, är sedan ledig imorgon så det lär dröja ett tag innan chefen ev. sticker hål på min lilla bubbla och får mig att landa på jorden igen (Japp, han är realist/pessimist min chef...)

• MSW

Så var man på väg hem igen! Ist för att läsa i min bok har jag pratat med en kompis, och upptäckt att jag är inte alls så stressad som jag brukar vara eftersom maken för en gångs skull hämtar A! Tror för övrigt att det kan komma bli konflikter med hämtning/lämning när jag sedan ska börja jobba, då jag upplever att vi inte alls har samma behov av att ge plutten så korta dagar som möjligt! Men jag stoppar huvudet i sanden och skjuter problemet på framtiden!

• Piggelin1

PB - tack för länken! Nu minns jag!

Liten - det är Leilas recept, bdåe med smör & olja. Ska strax smaka, kan berätta mer senare hur den blev!

Oj, nu kommer mannen som hämtat såväl Amanda som lånad liggdel - på återseende! Firande på G, kompisen som kom upp mitt i natten när vi åkte till förlossningen i fredags, kommer en sväng hit med sin pojk, så blir det lite firande iaf!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!