Inlägg från: Snorkfröken77 |Visa alla inlägg
  • Snorkfröken77

Välkomna till Tivoli Empatia!

MSW - Mmm, så är nog min tanke nu, att ha det gamla från BB och sen köpa ett nytt. Men jag är lite nojig för möglet som blev på bältena, de går ju inte att ta bort och jag försökte få bort allt mögel, men jag vet ju inte om det finns kvar mögel någonstans där jag inte ser. Tror ni jag behöver oroa mig?

Porchez  - Tänkte ta en vända till "din" butik framöver och kolla på utekrukor, vet du om det finns några snygga?

• Snorkfröken77

Ok, då kör vi nog på det, max 30 min kommer hon ju sitta i det i sådana fall. Tack för input!

• Snorkfröken77

Hej, hej!

Är hemma från jobbet idag med ryggont, verkar ha sträckt mig i någon muskel mellan skuldrorna rejält. Var uppe och kissade vid 3.30 och då hade jag inte ont och när klockan ringde så gjorde det så ont att göra vissa rörelser att jag höll på att börja grina. Plikttrogen som man är gjorde jag mig i ordning med gråten i halsen och när jag skulle gå ut till bilen följde maken med och skulle hämta sitt kortfodral och då bröt jag ihop total, jag hade så ont, tårarna bara sprutade. Maken beordrade mig att genast gå in igen och sjukanmäla mig. Fattar inte varför jag inte kan ta sådana beslut själv, jag känner mig tvingad att gå till jobbet trots att jag mår skit. Ringde vår sjukanmälan och bröt ihop inför sköterskan i telefon Sedan var det bara att ta värktabletter och värma på vetekudden och sedan vila. När tabletten gått ut vid 11 igen hade jag galet ont igen, får se hur det blir när den här tabletten gått ur...Jag blir så frustrerad när jag inte kan göra saker, jag tror det var mycket det som gjorde mig så ledsen i morse, jag är ju redan begränsad pga foglossningar och magen, att dessutom inte kunna röra överkroppen som jag vill blev för mycket Nu ska jag iaf passa på att åka till apoteket och medan den här tabletten verkar och köpa järntabletter eftersom maken såklart är på tjänsteresa och kommer inte hem förrän sent ikväll och kan inte hjälpa mig och handla.

Tack för all input om babyskyddet, vi avvaktar nog, och antingen får Leffelina åka hem i vårt begagnade eller så får maken köpa ett nytt. De jag tycker verkar vara intressanta är Brio och Actra Graco S. Är det någon som har dem och kan tala om hur de är?

• Snorkfröken77

Glad Påsk alla fina trådvänner!
    Ses vi på Blåkulla ikväll?
  • Snorkfröken77

Hej, hoppas någon är inne och läser detta, tror ni det är lugnt att äta Arlas Creme fraiche gourmet med getost i? Utan att värma den? Jag tycker att det borde vara ok eftersom getosten bara är en smaksättning, men blir ändå osäker. Åt den här förra graviditeten men nu är jag ju mycket nojigare. Länk till produkten:
    http://www.arla.se/default____17800.aspx?selectedmenuitem=31424

• Snorkfröken77

Hattis - Jag åt den, resonerade med maken och vi kom fram till att det borde vara ok. När det gäller feta har jag fått lära mig att alla feta i Sverige är pastöriserad annars måste den vara väldigt tydligt märkt att den inte är det, så det äter jag alltid.

När det gäller Pevaryl och Canesten så får man ta båda som gravid, jag har fått veta att Canesten tar fler sorter av svamp än Pevaryl. Har man extrem klåda så rekommenderar jag Dactakort som är en kräm som finns receptfritt, är egentligen mot fotsvamp, tar bort klådan också.

• Snorkfröken77

AM - Det kändes som att det borde vara safe när det är arla och det bara är en liten del tillsatt, får ringa BM på tisdag och kolla med henne. Får man en infektion ska man få feber så det är inte en "tyst" åkomma iaf. Parmesan äter jag för glatta livet också. Kollade slv nu och det är ca  2 fall per år med gravida som drabbas och fisk verkar vara det stora problemet. Så jag känner mig rätt lugn nu ändå. 

• Snorkfröken77

Muggles-  Stort lycka till när det drar igång (vilket det säkert snart gör!) Jag hoppas du får föda vaginalt som du vill och att allt går bra! Jag tror fortfarande att A&B är två tjejer Kram på dig!

EA - Kan du inte ge ifrån dig ett litet livstecken? Man blir så orolig.

Hattis - Grattis! Kollade ni kön eller vill ni vänta och se?

Klockis - Hur mår du? Rapport tack.

Saknar dig fortfarande MrsB...

När det gäller sockerförbud tycker jag det är helfånigt...jag tycker hela sockerdebatten är extremt överdriven. Ät allt med måtta så är det inga problem, tycker jag...

Påsken har varit ljuvlig med underbart väder och mycket pysslande i trädgården. Är dock rätt trött på både mina och makens föräldrar och ska undvika dem i möjligaste mån fram till BF. Jag och svärfar rök ihop så det slog gnistor på påskafton och det var inte roligt, gubben är extremt oförskämd och respektlös mot maken i bland och i lördags brast det, då var han dum mot mig också Grinade i bilen på vägen hem. Orkar inte med såna dumheter som han håller på med nu så jag tänker smita undan allt släktrelaterat ett tag framöver.

Har gått in i vecka 31 nu, hur gick det till?! Längtar till TUL (Tillväxtutraljud Porchez ) och förlossningssamtal när man kan få ett slutmål att sikta emot.

• Snorkfröken77

Där är du ju EA! Tack för livstecknet!

Hur mår du?

*kramar om hårt*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!