Inlägg från: Snorkfröken77 |Visa alla inlägg
  • Snorkfröken77

Välkomna till Tivoli Empatia!

Wihooo, jag har internätt!

Ninnis har stenkoll, 37+0 idag. Lungorna ska vara mogna, men det finns risk med andningsstörningar efter snitt ju tidigare de kommer tydligen. Då kan de få ligga i kuvös med lite syrgas och i värsta fall respirator. Jag tror inte det är jättevanligt, men läkaren ville absolut inte att det skulle bli så. Han ser till barnets bästa eftersom han anser att hon har det finfint där inne och han är inte rädd att det ska upprepas. Så jag förstår honom och jag tror faktiskt han förstod mig också till slut, vilket var skönt. har kört kvällens CTG och damen i magen var sjövild så vi tapppade kontakten med jämna mellanrum men kurvan godkändes iaf
    Tyvärr hamnade jag i delat rum på BB igen (samma rum fast andra sängen!), men just nu känner jag att jag kan inte klaga, huvudsaken allt blir bra och att vi får med oss Leffelina hem.

Muggles- Usch vad ledsamt med din mamma, hoppas att det ordnar sig! *kram*

Parnassia - Usch det lät inte roligt med taket Kanske nåt att lägga skattepengarna på om ni fick några sådana?

Lappis - Svärmor i 2 veckor, omg! Det skulle jag aldrig palla.

Jag är rätt trött på både min mamma och svärmor just nu, de är rätt jobbiga med mycket konstiga kommentarer...  

• Snorkfröken77

God morgon! Har sovit ännu sämre i natt En fin kombo av foglossning, hård säng, snarkandes rumskompis har gjort att jag knappt sovit något. Har haft onda sammandragningar från och till och imorse på CTG drog det igång igen, så nu sitter jag här och är totalskakig efter Bricanyl så får vi se vad ronden säger.

BS - Så länge man kommit över 37+0 har jag fått för mig är ok, innan dess räknas de ju som prematura.

För övrigt hade både jag och maken hört fel förra veckan på TUL, hon beräknades tydligen väga 3500 då! Tyst

Älskar bilden på trollet, helskön!!!

Porchez - Förstår precis känslan med instängdhet i lägenheten. Jag älskar verkligen att bo i hus.

• Snorkfröken77

Mer rapport (ja, jag är uttråkad) inget snitt idag om det inte drar igång igen, verkar lugnt just nu. MEN det verkar som att det kanske blir tidigarelagt iaf Var en annan läkare här inne och stimmade om det men han ville att "min" läkare skulle prata med mig (visat sig att herr charmtroll är överläkare). Jag hoppas på att det drar igång igen och det gjorde "min" läkare också, tydligen bäst för bebisen. Så önska mig riktigt överjävliga värkar tack

Min svärmor är gullig men lite jobbig ibland, hon ville komma och hälsa på mig nu när jag låg inne, maken avstyrde det. Han förstod att jag inte riktigt orkar med henne just nu. Mina egna föräldrar tänker inte ens tanken så jag vet inte vilket som är bäst eller värst...

Cicci - Aha, han föddes redan i v 36, har ni haft något problem att försäkra honom? Fick han ligga i kuvös eller nåt? Jag kommer inte ihåg...Däremot kommer jag ihåg att du hade lockat håret till Ls förlossning

BS - hur yttrar sig myggallergi? Blir man jättesvullen där man fått bettet?

September - Jag har läst någonstans att Canesten tar fler svampsorter än Pevaryl. Sen är det ju viktigt att fortsätta smörja utsidan i 10 dagar så man inte smittar sig själv igen.

Liten - Vad härligt med flytt snart!!! Hoppas det löser sig med försäkringsärendena, jobbigt att behöva trassla med sådant på en gång.

Nu har äntligen min rumskamrat fått gå hem, hon snarkade hela natten, trodde jag skulle bli tokig...Sen pruttade hon oxå *suckar* och sa inte ord till mig...

• Snorkfröken77

BS - Ja, det är pga snitt de stoppar. Sen vill herr charmtroll att hon ska vara kvar så länge som möjligt för att det ska bli så bra som möjligt för henne när hon kommer ut (jag respekterar verkligen det) Men nu lät det ju som att OM det drar igång igen kanske det blir ett akutsnitt *hoppas, hoppas* Skulle hon födas vaginalt tror jag inte de hade stoppat det idag.
    Fy vad otrevligt med myggallergi, jag har fått sådär någon gång att ett stort område svullnat, jag gissar att den myggan var extragiftig.

Vickan - Jag känner precis likadant för sjukhus, jag avskyr dem. Bara doften får mig att rysa...Så att jag är här helt frivilligt säger en hel del...

Ore - Grattis till systerdöttrarna Jag hoppas på ingen rumskamrat alls Usch jag vaknar för minsta lilla, bara de vänder sig i sängen är jag klarvaken, jättejobbigt...

• Snorkfröken77

Hallå där ute i sommarnatten!

Bara några få sammandragningar, visserligen med drag i men inte speciellt ofta. Får se vad CTG säger sen. Ingen rumskompis inför natten, jag njuter för fullt! ska kolla på säsongspremiär av SYTYCD

Usch vad jag saknar maken och kissarna!

• Snorkfröken77

Enklaste såsen till lax: Creme fraiche, pressad vitlök och röd rom! supergott!

Natti natt

• Snorkfröken77

Hej, en hälsning från oss på BB. Vi mår bra (jag är lite skakig än, men det tar sig) Leffelina är söt som socker och en liten blondin med stor vilja och temperament (som man anande redan i magen) Vi är oändligt tacksamma och lyckliga. Tusen tack för alla lyckönsningar, jag har just läst dem med herr snorksson med Lefflina i famnen, vi fånler båda två Återkommer när vi kommit hem.

• Snorkfröken77

Här kommer en midsommarhälsning från oss!

Livet snurrar fort just nu (hur kan det göra det med TVÅ vuxna och ETT spädbarn?!) Vi har det bra, Leffelina är en extremt lätt baby om än något slö och temperamentsfull

Om mig: Jag mår bra på det stora hela men sorgen efter S har blossat upp igen och ligger som ett öppet sår...Sen är jag extremt orolig för Leffelina på ett osunt sätt, jag måste med jämna mellanrum kolla att hon andas och har svårt att sova på natten trots andningslarm. Jag hoppas att jag ska trötta ut mig själv och att jag ska våga börja tro att det ska gå bra.

Tog bort klämmorna för såret idag och det hade tydligen läkt jättefint. Skönt. Amningen är någon slags mellanvariant, hon får amma vid varje måltid ibland suger hon men oftast myser hon bara, sen kompletterar vi med ersättning på flaska.

Leffelina (som hon fortsätter heta här): Sover nästan hela dygnet, äter och skiter, typ Knorrar bara om maten tar för lång tid. Har redan lindat pappa runt sitt lillfinger Ja, ok, mig också, jag är totalt handlöst förälskad i henne.

Hoppas ni alla har det bäst, jag tänker på er!

Kram!

• Snorkfröken77

Halloj! Idag är Leffelina två veckor gammal och på ett vis känns det som om hon alltid funnits?! BVC var på första hembesöket idag och stumpan fick ok i stjärten (förstår verkligen att folk blir stressade av dessa kontroller, vem vill inte att ens barn ska vara friskt och normalt dvs man får en ok som förälder?) BVC-tanten var mest bekymrad över mig då jag mådde rätt risigt förra veckan när vi var hos BM och tog bort klämmorna, det var nog den dagen jag mått sämst hitills, rädslan för att det skule hända Leffelina något kändes helt okontrollerbar då. Pratade med maken på kvällen och tvingade mig själv att tänka om lite och nu känns det mycket bättre.

Tydligen ska jag få fylla i nåt papper när L är 2 månader som ska visa på om jag är deprimerad eller ej, är detta standard? Eller är det bara mig de är orolig för? (jag gissar att jag ligger bra till för depression med min historia)

L har bestämt sig för att mellan 00.00 och mellan 4 och 5 är den bästa tiden på dygnet att vara allmänt missnöjd (vi är extremt bortskämda, hon skriker knappt hon bara knorrar och inte vill sova) Och på dagarna sover hon som en drogad. Jaja, det vänder väl när det blir mer intressant att vara vaken på dagen.

För övrigt är jag otroligt fascinerad över vilken utveckling hon genomgått sen vi träffade henne första gången utanför magen, på bara två veckor så tittar hon på saker och reagerar på oss när vi är i närheten, att hon kan visa att hon inte vill ha mer mat och att hon försöker hjälpa till med både nappen och flaskan!

Nu en helt ytlig fråga: är det någon mer än jag som drabbats av "överhäng" efter andra graviditeten? Magen drar ihop sig fortare än förra gången, men jag har fått en snygg valk ner mot paradiset, gaaah, precis en sådan som min mamma har....Kommer den försvinna med viktnedgång och träning eller får jag ställa in mig på att magen är så här nu?

Ursäkta gumman-i-lådan-inlägg, jag läser allt men hjärnan är som mos just nu och jag har svårt att få tummen ur att skriva något själv.

• Snorkfröken77

Måste även inflika att vi har blivit överrösta av presenter vilket vi ju är otroligt tacksamma för, men det som är lustigt är hur pass lika presenterna ändå varit, majoriteten av alla kläder är i storlek 62, vi fick en(!) body i storlek 50 som vi knappt hade nåt av för alla sagt att det behöver man inte och det har hon ju hela tiden nu Sedan har hon fått fyra(!) kombinerade snuttetrasor/gosedjur i form av kaniner, ännu mer fascinerande är att de alla är olika! Sen har i princip allt varit rosa förutom några få undantag. Tror mig jag klagar inte, jag är bara så fascinerad över hur lika folk tydligen tänker oavsett ålder och preferenser! (fast det hade varit roligt med några fler som bröt mönstret)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!