Välkomna till Tivoli Empatia!
Hello ladies! Har läst men tappat stinget för att skriva!
Här rusar tiden fram, på måndag är Leffelina 2 månader (!) Hon kan hålla upp huvudet korta stunder (efter lite uppmuntran) och börjat försöka ta tag i saker Hon är ljuvlig och jag känner mig så tacksam! Nu reagerar hon på oss på ett helt annat sätt och vänder huvudet efter våra röster och första svarleendet har kommit för både maken och mig Annars är nya favoritminen en bekymmersrynka i pannan Hon har trasslat rejält för mig några matningar och igår bröt jag ihop och tokgrät när maken än en gång fick ta över matningen och hon blev nöjd Visade sig när vi pratat om det sen att jag inte hängt med i hennes utveckling och storlek och helt enkelt höll henne fel så hon fick in mjölken fel, tänk att en sådan lite detalj kan bli så stor?! Nu funkar matningarna igen för mig och jag är så glad.
AM - Jag är ju lite seg, men Gatsbyn är ju skitsnygg! Den finns ju även i axelsremsversion, det är en sådan i rosa jag fantiserar om, se länk (lh6.googleusercontent.com/-3tBW62hRFes/TY1LuHLMDrI/AAAAAAAAAKI/E77MqtuI8LM/s1600/Gatsby+grande+taille+longchamp+rose+fushia+tinegolo.jpg) Vad blev det för väska sen istället för den din man gav dig?
För övrigt skickade maken en länk till mig som han tyckte var passande, och jag tänkte då på dig www.roligaprylar.se/Forklaede-Queen-of-Fucking-Everything.html
Snartis eller September - Min foglossning försvann i princip någon dag efter förlossningen, svårt att veta när exakt eftersom jag var lite orörlig pga snittet. Då hade jag ändå så ont av foglossningen att när jag låg och väntade på snittet kunde jag ligga max 20 min en sida, sen fick jag byta sida, maken tröttnade på att flytta sin stol till min sida av sängen ganska snart
Parnassia - Jag gillar som AM Le creuset, de är dyra, men jag tror det är livslång garanti om man sparar kvittot (jag har haft otur med två formar och inte haft några problem att byta dem till nya trots några år på nacken). Jag har en sådan här, fin att tillaga i och servera i royaldesign.se/viewitem.aspx. Vi har även skålen från IKEA som du länkade till, den är bra för varmhållning, men går inte att tillaga i.
Apropå förlossningar så håller jag med Oupsie, tycker inte heller det är så konstigt att förlossningar upplevs så olika, man har ju olika fysiska och psykiska förutsättningar, dagsform, vilken personal man får osv. Jag är ju skitdålig på att vara gravid, men förlossningarna tycker jag är helt ok, det är den lilla biten för mig.
När det gäller sömn håller vi redan på att lär Leffelina att somna själv, hon läggs i sängen och får gonattpuss, sen stannar vi tills hon håller på att somna eller somnar och hjälper till att putta in nappen igen sen lämnar vi henne med en babyvakt och går dit om hon verkar orolig. Ibland går det jättebra och ibland behöver hon hjälp att tagga ner med att blir lite buren eller få ligga lite på magen, men så fort hon hamnar i sängen igen så vaknar hon så hon somnar alltid i sängen.
Jag känner mig jättepeppad inför viktminskningen, vad tror ni andra som är med om att skapa en dottertråd till den här tråden? msn i all ära, men jag vet inte hur ofta vi kommer lyckas haffa varndra online där? Kanske lättare när man kan skriva när man får tid? Jag kommer starta nytt abbonemang på VK nästa helg!
Maken börjar jobba på måndag och jag börjar bli nervös för att vara själv med Leffelina. Att ha ansvaret själv och ingen att rådgöra med och rädslan för att det blir trist...Han är inte heller överförtjust över att inte få vara med oss hela dagarna, men 9,5 veckor ihop! Det ska man vara tacksam för