Inlägg från: Snorkfröken77 |Visa alla inlägg
  • Snorkfröken77

Välkomna till Tivoli Empatia!

Hello ladies! Har läst men tappat stinget för att skriva!

Här rusar tiden fram, på måndag är Leffelina 2 månader (!) Hon kan hålla upp huvudet korta stunder (efter lite uppmuntran) och börjat försöka ta tag i saker Hon är ljuvlig och jag känner mig så tacksam!  Nu reagerar hon på oss på ett helt annat sätt och vänder huvudet efter våra röster och första svarleendet har kommit för både maken och mig Hjärta Annars är nya favoritminen en bekymmersrynka i pannan Hon har trasslat rejält för mig några matningar och igår bröt jag ihop och tokgrät när maken än en gång fick ta över matningen och hon blev nöjd Visade sig när vi pratat om det sen att jag inte hängt med i hennes utveckling och storlek och helt enkelt höll henne fel så hon fick in mjölken fel, tänk att en sådan lite detalj kan bli så stor?! Nu funkar matningarna igen för mig och jag är så glad.

AM - Jag är ju lite seg, men Gatsbyn är ju skitsnygg! Den finns ju även i axelsremsversion, det är en sådan i rosa jag fantiserar om, se länk (lh6.googleusercontent.com/-3tBW62hRFes/TY1LuHLMDrI/AAAAAAAAAKI/E77MqtuI8LM/s1600/Gatsby+grande+taille+longchamp+rose+fushia+tinegolo.jpg) Vad blev det för väska sen istället för den din man gav dig?
    För övrigt skickade maken en länk till mig som han tyckte var passande, och jag tänkte då på dig www.roligaprylar.se/Forklaede-Queen-of-Fucking-Everything.html

Snartis eller September - Min foglossning försvann i princip någon dag efter förlossningen, svårt att veta när exakt eftersom jag var lite orörlig pga snittet. Då hade jag ändå så ont av foglossningen att när jag låg och väntade på snittet kunde jag ligga max 20 min en sida, sen fick jag byta sida, maken tröttnade på att flytta sin stol till min sida av sängen ganska snart

Parnassia - Jag gillar som AM Le creuset, de är dyra, men jag tror det är livslång garanti om man sparar kvittot (jag har haft otur med två formar och inte haft några problem att byta dem till nya trots några år på nacken). Jag har en sådan här, fin att tillaga i och servera i royaldesign.se/viewitem.aspx. Vi har även skålen från IKEA som du länkade till, den är bra för varmhållning, men går inte att tillaga i.

Apropå förlossningar så håller jag med Oupsie, tycker inte heller det är så konstigt att förlossningar upplevs så olika, man har ju olika fysiska och psykiska förutsättningar, dagsform, vilken personal man får osv. Jag är ju skitdålig på att vara gravid, men förlossningarna tycker jag är helt ok, det är den lilla biten för mig.

När det gäller sömn håller vi redan på att lär Leffelina att somna själv, hon läggs i sängen och får gonattpuss, sen stannar vi tills hon håller på att somna eller somnar och hjälper till att putta in nappen igen sen lämnar vi henne med en babyvakt och går dit om hon verkar orolig. Ibland går det jättebra och ibland behöver hon hjälp att tagga ner med att blir lite buren eller få ligga lite på magen, men så fort hon hamnar i sängen igen så vaknar hon så hon somnar alltid i sängen.

Jag känner mig jättepeppad inför viktminskningen, vad tror ni andra som är med om att skapa en dottertråd till den här tråden? msn i all ära, men jag vet inte hur ofta vi kommer lyckas haffa varndra online där? Kanske lättare när man kan skriva när man får tid? Jag kommer starta nytt abbonemang på VK nästa helg!

Maken börjar jobba på måndag och jag börjar bli nervös för att vara själv med Leffelina. Att ha ansvaret själv och ingen att rådgöra med och rädslan för att det blir trist...Han är inte heller överförtjust över att inte få vara med oss hela dagarna, men 9,5 veckor ihop! Det ska man vara tacksam förHjärta

• Snorkfröken77

Lappis - Jag känner så för dig Min allra varmaste och gosigaste kram skickar jag här.

• Snorkfröken77

Snartis - Känner igen känslan av kokosnöt mellan benen Man vågar inte sätta sig på huk för då känns det som att bebisen ska trilla ut!

• Snorkfröken77

När det gäller tråddejten  börjar jag vackla ännu mer, maken vill helst inte att vi åker bort en hel dag utan honom och jag vill inte lämna Lefffelina en hel dag heller, hönsigaste föräldrarna någonsin...Jag säger inte tvärnej än men det lutar nog åt det som det ser ut nu

• Snorkfröken77

Hmm, bra förslag Oupsie och Vickan, ska kolla med maken om han har någon han vill leka med då.

Någon som känner sig hågad att skriva en trådstart? För viktklubben?
    Vinkar och kramar till Oupsie och Vickan!

• Snorkfröken77

Stort grattis till Snartis med famlij till lillebror!

Vickan - Usch vad upprörd jag blir, kunde du hålla tyst? Det är en av de saker jag oroar mig för med Leffelina, att hon ska bli undanskuffad av pojkar och förskolepersonal inte ska reagera för att pojkar "är ju sådana"! Fast hon verkar ju ha temperament så man får väl se till att  lära henne att inte ta skit!

För övrigt så går Leffelina snart in i storlek 62 där vi fått mängder med rosa kläder, jag gillar rosa, men inte BARA rosa, och inte för att hon är en tjej (maken har en hel del rosa plagg) det känns så trist. Får helt enkelt köpa lite byxor och andra klädesplagg i andra färger så hon slipper se ut som en liten skär gris varje dag framöver...

En känslig fråga, vad gör ni med kläder som ni får som ni tycker är fula? Ni vet så där så det knottrar sig på huden. Tar ni på dem en gång så givaren ser det och gömmer dem sedan i en låda på vinden eller struntar ni att använda dem? Eller är ni så väluppfostrade så ni använder dem med ett glatt leende?

Idag har Leffelina varit på 2-månaderskontroll, hon väger numera 5660 g och är 58,5 cm lång. 1,1 kg på fyra veckor

• Snorkfröken77

MSW - Här kommer den:

Lakan Täcke Kudde Filtar Plastad frotté Nappar Nappflaska (Mam?) Napphållare att fästa på tröjan Amningsinlägg AmningsBH (jag har haft Trofés som säljs där) Bindor Tvättlappar Babyolja till badet Bodysar, byxor, strumpor, mössor, ytterkläder Haklappar (både mjuka mot dreggel och kräks och hårda till när det ska ätas mat) Hårborste Badbalja med propp Handdukar att lägga på skötbordet (mycket smidigare än ev skötbordsöverdrag) Reflexer till vagn Amningskudde Febertermometer (öra) Bärsele Matningsskedar (Bambino?) Barnbestick och tallrikar, pipmugg Badlakan med huva Babysitter Leksak till vagnen Skötbädd Bitring Hörselkåpor Vällingsdoserarburk Stolskyddd till bilen, så de inte kan sparka på sätet Barnstol Babygym
  • Snorkfröken77

Hu, imorgon börjar maken jobba igen...känns läskigt och ensamt att jag ska vara själv nu. Hoppas verkligen någon är är här inne under dagarna framöver (och på FB) så man kan få lite virtuellt sällskap (och stöd och goda råd!)

Porchez - När man minst anar det så händer det! Jag lovar! *kram*

Annars har jag det kämpigt med svärmor Hon börjar tappa all hyfs Känns skitjobbigt, både för mig och maken...Hade hoppats få tid hos min psykotant snart, men inte fått någon än. Det här börjar tära på mig och jag behöver verkligen stöttning hur jag ska hantera situationen.

• Snorkfröken77

Vickan  - Oooh, stor dag imorgon hos er också alltså! Vi kan hålla varnadra mentalt i handen imorgon! *kram*

• Snorkfröken77

Porchez - Förlåt, det var klumpigt skrivet Men jag har varit i din sits och jag hade faktiskt även ställt in mig på att leva själv...Jag och katterna. Och du är ju ett jättefin tjej så jag har svårt att tänka mig att du inte skulle bli haffad snart. Än en gång, jag ber om ursäkt

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!