Inlägg från: Snorkfröken77 |Visa alla inlägg
  • Snorkfröken77

Välkomna till Tivoli Empatia!

Hej vänner bland blixtar och dunder! (jag och minsta katten är rädda och tycker det är otäckt medan resten av familjen är oberörda)

Idag hade vi vårt sista inplanerade läkarbesök på specmvc, vi fick göra en viktuppskattning igen och Leffelina räknas idag väga 3100 g (!), hon ligger 24% över normalt! Läkaren trodde att jag ev hade någon dold sockerintolerans (alla mina värden är ju superfina) och ville göra en glukosbelastning men jag tyckte det var lite larvigt med tanke på hur kort tid som är kvar och vi vet ju inte om det blir fler graviditeter för oss, vi kom överens om jag slopar en del socker fram till BF istället. Det som var extra kul med UL var att vi fick bekräftat att det var en tjej och vi fick även se hennes näsa och mun, så söt!!!

Sen var det dags för CTG och med ingen lunch i magen och obekväm ställning blev inte CTG godkänt av läkaren utan vi blev ivägskickade på lunch sen tillbaks för nytt CTG, som då blev exemplariskt! Maken muttrade något om de stökigaste damerna i trakten

Fick bekräftat av läkaren att drar det igång nu så kommer de inte stoppa det och skicka hem mig igen utan då kör de!!! Hoppas, hoppas hon kommer innan utsatt tid, det vore skönt.

Förlåt för att jag är så ego just nu, men jag försöker bara överleva nu fram till snittet och alla mina tankar kretsar runt om vi kommer lyckas få en levande bebis den här gången.

Kram!

• Snorkfröken77

Hej, ett litet livstecken från mig! Igår morse konstaterade att jag kan inte jobba längre, jag sover uselt på nätterna pga foglossning, kissbesök och värmen och på dagrna kan jag knappt ta mig framåt pga foglossning, när jag ska resa mig upp får jag lyfta mig själv upp mha armarna sen måste jag stå still en stund och sen gå med små små tomtenissesteg vart jag än ska. När brandlarmet gick på jobbet igår och alla skulle ut fort och man inte fick åka hiss kände jag definitivt att det här fungerar ju inte längre. Så jag sjukskriver mig själv nästa vecka som var min sista vecka och det känns otroligt skönt nu när jag väl tagit beslutet.

Så idag har jag rensat min arbetsplats och kramat alla hejdå, känns så himla konstigt. Sen feg som jag är vågar jag ju inte riktigt tro på att det ska gå bra så jag är mest inställd på att komma tillbaks till hösten, blir det inte så är det bara bra!

Ville mest önska er en underbart trevlig picknick!

Jag har för övrigt för många parfymer för mitt eget bästa, har även jag Daisy hemma i inplastad förpackning sen vår Egypten-resa, den luktade gott tycker jag. Annars är den parfym jag suktar mest efter just nu är Pradas Infusion d'Iris tror jag den heter, mkt speciell doft, men luktar helt ljuvligt tycker jag, anledningen till att jag inte köpt den är att antingen är den svindyr eller så finns den inte. Sen är det ju svårt att motivera ett parfymköp till när man har minst tio flaskor i skåpet....

• Snorkfröken77

Grattis Tinga till lyckat besök!

Porchez - Tror jag såg dig på din hemort vid stora ica-affären, men blev osäker och vågade inte hälsa

BS - Ett helt hav med äpplen till dig, hoppas verkligen de kommer på vad det är och att det är något lindrigt!

• Snorkfröken77

AM - Jag hoppas att jag ska få träffa er i september Är otroligt nyfiken på er alla *bamsekram*

• Snorkfröken77

Porchez- ungefär runt 15.30 skulle jag gissa, du satt och fikade med en vän om det nu var du?

• Snorkfröken77

Här har det varit en tuff dag, varken maken eller jag kunde känna några fosterrörelser runt 14.00 och jag hade känt dem senast runt 11.00, det blev en paniktur till sjukhuset där det konstaterades att hon levde och var vid god vigör, jag fick ett totalt psykbryt och känner att min gräns är nådd. Vi ska åka in imorgon igen för kontroll för att jag ska må bättre och på måndag ska jag ringa till specmvc och försöka få tag på en läkare och försöka få snittet tidigarelagt. Jag kan inte med några ord förklara hur jag kände det när vi trodde vi förlorat Leffelina också. Livet stannar och man vill bara att någon ska döda en ur barnhärtighetssynpunkt. När vi hörde hennes hjärljud så grinade jag så jag inte fick luft. Fy fan, jag orkar inte...

• Snorkfröken77

Tack för alla kramar, jag behöver dem verkligen idag

• Snorkfröken77

Dagens rapport är att kontrollen gick fint och att de fixade tid åt oss på specmvc imorgon istället för att jag skulle behöva ringa och trassla. Så håll tummarna för mig imorgon att jag får träffa en human läkare och att det finns någon ledig snittid snart!

MSW - Lycka till med RUL!

Parnassia, då kan vi vara två förvirrade nya med på den senare träffen

Jag blev faktiskt också fundersam över Snailys kommentar om AM, lol.

Idag känns allt lite bättre, men det är ju bara för att jag hoppas att de ska ge mig ett tidigare snitt, säger de nej finns det stor risk för psykbryt igen. Och just nu ligger maken däckad i migrän, tänk om den inte går över tills imorgon, då får jag ta hela striden själv och det känns tungt

• Snorkfröken77

Nu är jag äntligen hemma igen och fått lite lunch i magen (vi hade tid 8.15, det går inte fort på sjukhuset....)

Vi fick samma läkare som i julas som jag inte gillade då. Han är helt klart inte lika empatisk som den andra läkaren, han är mkt mer logisk och distanserad. Han tyckte den snittid jag hade fått redan var för tidig Så han var inte sugen på att tidigarelägga det. Jag bröt ihop fullständigt och grinade så tårade sprutade och förklarade att jag tar hellre ett levande barn i kuvös än ett dött i magen, vilket han helt förstod. Han är orolig för att hon ska få andningssvårigheter om hon kommer för tidigt. Kompromissen blev att jag blir inlagd idag och får köra CTG morgon och kväll så jag känner att de kollar henne och han sa att det aldrig dött en bebis i magen när patienten var inlagd på det viset, en liten tröst iaf. Sen kanske kanske han kunde gå med på att tidigarelägga det någon dag, han vill nog först kolla om jag blir lugn av att ligga inne, helst vill han behålla den ursprungliga tiden, så vi får se helt enkelt. Ska försöka ta med en bärbar dator så jag kan höra av mig här, annars får det bli sms till AM och Vickan.

Nu ska jag ta och packa ihop en väska och göra ett litet ryck här hemma.

Kram på er bästa trådisar!!!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!