Välkomna till Tivoli Empatia!
Hej vänner bland blixtar och dunder! (jag och minsta katten är rädda och tycker det är otäckt medan resten av familjen är oberörda)
Idag hade vi vårt sista inplanerade läkarbesök på specmvc, vi fick göra en viktuppskattning igen och Leffelina räknas idag väga 3100 g (!), hon ligger 24% över normalt! Läkaren trodde att jag ev hade någon dold sockerintolerans (alla mina värden är ju superfina) och ville göra en glukosbelastning men jag tyckte det var lite larvigt med tanke på hur kort tid som är kvar och vi vet ju inte om det blir fler graviditeter för oss, vi kom överens om jag slopar en del socker fram till BF istället. Det som var extra kul med UL var att vi fick bekräftat att det var en tjej och vi fick även se hennes näsa och mun, så söt!!!
Sen var det dags för CTG och med ingen lunch i magen och obekväm ställning blev inte CTG godkänt av läkaren utan vi blev ivägskickade på lunch sen tillbaks för nytt CTG, som då blev exemplariskt! Maken muttrade något om de stökigaste damerna i trakten
Fick bekräftat av läkaren att drar det igång nu så kommer de inte stoppa det och skicka hem mig igen utan då kör de!!! Hoppas, hoppas hon kommer innan utsatt tid, det vore skönt.
Förlåt för att jag är så ego just nu, men jag försöker bara överleva nu fram till snittet och alla mina tankar kretsar runt om vi kommer lyckas få en levande bebis den här gången.
Kram!