• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Telis: vagnen: du kan testa att svampa in vatten blandat med vitvinsvinäger eller ättika, och sedan svampa ur med bara vatten. 

• Oupsie

Vickan, vilket gulligt Troll i galleriet! Så glad .

• Telis

Ore, bra tänkt! Jag börjar med såpvatten så får vi se om det räcker. Så himla opraktiskt bara att få vagnen blöt, får nog göra det i kväll först när vi inte ska gå ut något mer.

• Ore

Telis skrev 2010-11-23 11:40:57 följande:
    Ore, åååååh, säg inte mer, jag spricker av avundsjuka!! Leka med pennor i EN TIMME! Lyllos er!

Tro mig, vi har insett att det inte riktigt är standardmodellen för 1-åringar att leka så som han gör, så vi är ytterst tacksamma för det!!!

Önskar att det kunde smitta av sig på lille herr Televinken...

• snaily

Telis
    Å vad skoj med pass till Televinken, bebisbilder i pass är så gulligt på något vis! Vad ska Televinken satsa på för disciplin i alperna i vinter då? Blir det telisar direkt eller kanske snowboard (sittandes på snowboard kanske? )

Apropå åkpåsar så har vi inte kollat upp alls vad som kan vara bra, men fått ärva en typ sån här:
    www.babyland.se/akpase-fleece-svart-alvi_x_CA377500.aspx
    Ingen aning om den funkar men den SER varm ut i alla fall - jag får inte riktigt plats i den när jag försöker krypa ner och prova.

BM-besök gick bra, förutom en liten dipp i SF-kurvan igen. Kurvan ser helt konstig ut, man blir nästan åksjuk av att titta på den. Fortfarande ingen fixering av Ynglet, ruckbart huvud.

Oupsie
    Täcke tycker jag låter klart avancerat, guldstjärna till dig!

Här har det snöat några cm på förmiddagen, stooora vita flingor har fallit så fint, hela världen är verkligen vit nu. (Hela lilla världen närmast där jag bor alltså )

Min mamma har varit och provat ut peruk och imorgon börjar hon med cellgifter.

• fru AM

Telis: du får nog bestämma dig för vilken lukt du vill känna ... kräks eller ättika ...

Men ta vinäger då! Det ska vara en svag blandning!

• Ore

snaily: Läskigt med cellgiftsstart... Eller hur man nu tänker? Det ska ju förhoppningsvis göra en frisk på sikt, men ändå...

Skithäftigt förresten att det bara är två veckor kvar till BF!!! Det kan ju sätta igång precis när som helst, fast så ska man kanske inte tänka allt för mycket, för det kan ju lika gärna dröja nästan en månad till...

• snaily
    Ore skrev 2010-11-23 11:52:23 följande:
    Det kan ju sätta igång precis när som helst, fast så ska man kanske inte tänka allt för mycket, för det kan ju lika gärna dröja nästan en månad till...
    Ja, jag tror jag insåg det precis nu!

Om jag får gå in på lite äckliga detaljer - har igår och idag fått mörkare flytningar, skulle snarast säga ljusbruna, och undrar om det kanske är ett tecken på att nåt är på g. Tidigare när jag haft blödningar har det faktiskt kommit lite färskt blod en dag och SEN blivit brunt. Men äh, inte vet jag, allt är säkert normalt.

Telis
    Vilken cool pulka!

• Oupsie

Snaily, det är bara ett litet litet täcke så det är inte så avancerat. Nu har jag dock kommit till momentet där fyllningen ska sys fast i rutmönster (lapptäcke) vilket kräver byte av pressarfot, så vi får väl se när jag tar tag i det . Men blir det färdigt någon gång blir det bildbevis i mitt galleri .

Tänker på din mamma, hoppas att det går så smidigt det bara kan göra med cellgifterna. Kram!

Telis, vilken fin pulka! Och hoppas att du får bukt med kräkslukten.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!