• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Alltså, all denna skit! förutom här i tråden så är det två på makens jobb som fått mf/ma.. Ma:t upptäcktes i vecka 14, och det andra var i vecka 28.. Känns som det bara är elände runt omkring!

• fru AM

Hua - stackars, stackars er, EA med make! Snopet, sorgligt, avgrundstrist! STOR kram!

STOR kram även till PB med sambo (och son).

• fru AM

(Dagens i-landsproblem: hade en ny vänförfrågan på FB - som jag bara vill ignorera ... Tone Oppenstam från Ladies på Östermalm. På min FB-lista finns ju bara folk jag träffat IRL eller här på tråden.)

• sweetstreet

Å NEEEEJ äntligen ahr jag lite tid att titta in här. har dock endast läst sista sidan. och ser att Fru E plussat men att det inte gått hela vägen. FAAAN!!!!! Jag blir sååå ledsen!!!!

Ser även att PB har det jobbigt just nu men har som sagt inte läst på länge så jag vet inte vad som hänt. Minus? 

försöker skkicka de VARMASTE GOSEKRAMAR jag kan till er UNDERBRA FANTASTISKA TJEJER!!!

FAN vad livet är orättvist!

Själv är jag också upp-o-nervänd känslomässigt efter att i helgen fått veta att en av våra bästa vänner här har en hjärntumör!!!!!!!!!!!

Herregud! Hon är inte ens fyllda 40!

Så jävla jobbigt. Hon fick veta för ca en månad sedan och har nu gjort en massa tester. Fler tester på gång. Den sitter tydligen i talcentrat och man ska göra fler tester för att se hur man ska kunna operera utan att förstöra hennes talförmåga. Jag är fortfarande i chock tror jag. Såååå hemskt. Så just nu är jag rätt labil. Gråter lätt för "inget". Och funderar ännu mer på mitt liv och vad fan jag gör med det egentligen?!?

• sweetstreet

Usch jag känner mest för att gå hem och lägga mig i soffan och dra en yllefilt över mig och sova.

• sweetstreet

MEN igår blev jag ändå SJUKT GLAAAAD för när jag kom hem väntade ett PAKET på mig!!

NENNE-GUMMAN!!!! TAAAACK!!!

Du är itne klok! Vad gulligt! Jag blev sååå glad. och timingen kunde inte varit bättre när så mycket anna runtomkring är lite jobbigt nu. 

Jag blev så gla att jag grät en skvätt, men försökte snabbt sluta för Lillsrkuttan blev orolig och undrade vad som hänt. 

Adventskalendern var bara såååååå himla fin!!!!!!!

Och ja godis. Svenskt godis. Det BÄSTA man kan ge en utlandssvensk!

• sweetstreet

usch, nu vill jag läsa bakåt för att uppdatera mig men jag har inte tid. Det är så mycket på jobbet nu. Och om ca 2 veckor ska jag ha en repsentation och jag börjar redan få störtångest inför den. jag har inga nya resultat. jag har ingen motivation att leta upp någon intressant artikel att presentera och egentligen vill jag inte alls vara här!!!!!!

usch!

Samtidigt känner jag mig skitdålig som person som känner såhär över saker i min vardag när andra har sådana otroligt mycekt värre saker at kämpa mot. Som döden till exempel....

• sweetstreet

Nej nu måste jag jobba vidare här. Men stor kram igen!!!

Och kan ngn berätta hur det gick för Piggelin? Vad blev det och när kom han/hon????

• smint

Sweet: Piggelin fick en son, nu har jag helt glömt vilket datum det blev men undrar om det inte blev på ett ganska speciellt datum typ 10 11 12?  eller är jag hel ute och cyklar nu ni andra?  

usch så hemskt med din vän som fått en hjärntumör.. fan att unga människor skall drabbas av sådant här

EA: Skickar massor med kramar till er, ruttet är bara förnamnet..

Ego: Sitter fast hos förälrdrarna, det blåser sjukligt mycket och vräker ned med regn.. dom har ställt in 2 båtar i morgon mot oskarshamn och den mot nynäs kommer ev ställas in.. och om dom ens funderar på det så kommer det ju blåsa massor så jag har avbokat för andra gången och hoppas komma hem på Torsdag... tur att man inte har ngt speciellt att passa iaf..

• viktualia

EA och PB - MASSA KRAMAR!!!

PB - inte skämmas!! Vi känner oss alla som värsta bluffarna.. men så är det inte... KRAAAAM!

Sweetan - läbbans med hjärntumör... har en kompis som dött av det... finns säkert massa varianter och jag vet inte vad hon hade... bara att det var våldsamt meningslöst att L skulle dö av det... f ö gammal gemensam kompis till Parnassia och mig....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!