• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

FruE: skönt att det börjar bli ordning på köket, mitt i allt hemskt! *kramar*

• MSW

Vinkar till sweet! Låter som du har det riktigt tufft nu! finns det inte någon prof. Som går att prata med "om vad du ska bli när du blir stor"? Låter som du hade mått bra av lång semester!

• MSW

Total ego: är på dag 34 idag, inget blod och det senaste tanten har kommit sedan jag fick A är dag 33.. Testade imorse men det var negativt! Och jag kan inte ha testat för tidigt, för isf kan inte ÄL har varit förrän efter vi åkt till sthlm! Detta var tredje försöket, och jag vet att det inte är så mycket jämfört med genomsnittet eller tråden eller vad som helst! Men A blev till på "men om vi försöker typ idag så borde det kunna bli".. Och därför börjar en hel del tankar komma nu, vad som kan ha hänt sedan sist.. När vi skulle försöka bli med A så var jag så inställd på att det skulle kunna ta tid, och var helt säker på att det skulle dröja bort mot genomsnittet minst.. Men när han gick så lätt så är jag inte alls lika inställd på att det skulle ta tid! Nu undrar jag dessutom var tant-aset är.. Nästa försök blir det glad-gubbe-jakt iaf, så jag vet när den inträffar åtminstone! (------) hoppas ingen tar illa upp med mitt gnäll, mitt i allt annat elände som jag vet är värre!

• MSW

Nu ska jag läsa mina papper till skolan ist.. Och i eftermiddag är det ansiktsbehandling som gäller!

• Fru E

Kokisen- visst är det bra att vi är "unga" men precis som du skriver så hjälper inte det så mycket när det inte vill stanna kvar. Men just nu har vi inte ens rört vid tanken på nästa gång

• Lapinette

Sweet – usch vad tungt med vännen!

Tinga – det låter som ni har haft det superhärligt i London och vad skönt att komma hem till pojkarna som äter bättre måste kännas underbart. Det är ni verkligen värda! I dagens Svenska Dagbladet var det ett dubbelsidigt uppslag om för tidigt födda barn.

PB – vet inte vad jag ska skriva för åter igen (som jag skrev till EA igår) så finns det inga ord som tröstar. KRAM!

EA - det är ju skönt att ha åldern på sin sida men som du säger vad fasen hjälper det er just nu??!

Själv sitter jag ensam på jobbet .. antar att de andra sitter fast i bilköer eller pendeltåg som inte vill gå.

• Piggelin1

Sitter här i sängen o läser ikapp o får en stor stor klump i halsen o tårar i ögonen. Livet är så sabla orättvist o jag skickar alla kramar i världen t PB o EA. Inser vilket otroligt mirakel det är o hur otroligt lyckligt lottad jag är som har en fin fin liten nyäten pojke liggandes på min mage just nu. Ni andra skriver så mkt klokt, så jag håller helt enkelt bara med. KRAMAR!

• _koko_

EA - Förstår verkligen att ni inte vill tänka på "nästa gång" nu, ni måste ju också få sörja ordentligt först. KRAM!

Kram piggis! Mysigt med liten kille på magen. Har du blivit nerkissad av brandslangen ännu?

• fru AM

PB: jag rös när jag läste hur du beskrev din sorg för att jag levde mig in i hur det skulle var att vilja ha ett barn till men inte få ett ... Du skriver direkt till hjärtat. SÅ ledsen för din skull. Kram

• fru AM

Men fnissade lite åt Parnassias länk ...

Parnassia skrev 2010-11-23 21:02:56 följande:
    www.youtube.com/watch Oj, oj vad arg hon är. Är det inte lite skönt att se att andra fullständigt bryter ibland? Eller är jag galen också?
    Intressant hur tjejen i klippet skyller allt på alla andra ... faktiskt hysteriskt kul. Undrar om hon ofta blir så där arg. Tänk vad arg hon borde ha blivit när hon inser att han lagt ut det på Youtube ... Lever han ens?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!