• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

Nähä, nu blir det till att jobba en timme till, sen ska jag ge mig ut i snön och hämta grabbarna Bus. Även här har det snöat litegrann, så vi har nog en 3-4 cm på marken iallafall och eftersom det är minusgrader töar det ju inte heller. Fast det lär väl inte ligga kvar till jul.

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2010-11-24 13:23:56 följande:
     Har någon sett någon sajt med leksaksdragspel eller leksakstrumpeter? Har hittat dragspel i Holland men inga trumpeter. Iris har en trumpet från ÖoB men den går ju inte ens och blåsa i och knapparna ramlar av hela tiden. Borde i och för sig ha fattat bättre än att inhandla något där. Nu undrar ni varför jag letar efter sådana oväsenmakare i julklapp men Iris vill ju ha...
    http://www.hikmet.se/Group.aspx?Group=1956&History=1693

Livia änskar sig också en trumpet! Kanske har något med åldern att göra?

• BrudSommar2006

Tinga, fast att uppmuntra musikinstrument vid tidig ålder har vi egentligen ingenting emot!

Usch vad trist med bråcket, just att söva minns jag var en mardröm med Iris eftersom man var tvungen att klara en hel natt och en hel morgon utan välling och utan frukost. Fy sjutton vad hon skrek den natten... Helt klart det vidrigaste på alltihop.

AM, tack! Inga trumpeter men väl både dragspel och tamburin, har lovat henne en ny tamburin eftersom någon som var här på besök hade sönder hennes.

• nennesjuttioåtta

tinga - vilken skön semester ni vrkar ha haft i London! Och vad underbart att de är back on track efter sjukan men usch vad trist att bråcket är tillbaka! Hoppas det går snabbt att fixa. 
    hehehe jag erkänner – jag suger på att koka ris! 

• fru AM

Nenne: Jag har bildat en klubb där min man och hans mamma är med: Värdelösa riskokares förening. Jag är inte med själv eftersom jag är mycket bra på just ris. Det där verkar vara en vattendelare i köket - antingen så kan man eller så kan man inte alls. Min svärfar är också bra på det - men det är nog det enda köksrelaterade han klarar av.

Ett av de "hemliga" tricken är att inte lyfta på locket under koktiden.

• nennesjuttioåtta

AM – fast jag brukar lyckas med typ basmati, så jag hamnar nog mittemellan. Min svärmor är USEl på riskokning. Hennes ris är alltid helt sönderkokt (hur går det till?!?) och uppfläkt och konstigt. Nu blev mitt bara okokt. Fast P sa att hans inte var det, så jag kanske bara kokade halva lite tokigt. 

• nennesjuttioåtta

Det är iofs en konst i sig.

• fru AM

Det låter oerhört avancerat, Nenne! Inte många som lyckas med halva kastrullen!

• kängu

PB, du skriver så att blodet isar sig i mina ådror. Förstår att du mår fruktansvärt dåligt just nu Tänker på dig!!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!