• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Jag mår bra! Som Lappis skriver dippade jag rejält förra veckan men nu efter NUPP mår jag bättre.

Snaily: ett budgettips för föräldraledighetstiden är att surfa runt mkt på Blocket/Tradera. Har hört flera som gjort jättebra fynd på tex Tradera, det kryllar ju av barngrejer som folk behöver bli av med. Jag har även köpt en del leksaker på julmarknader mm. Tex köpte jag en bil (typ Bobbycar) för 30 kr på en julmarknad. De kostar ca 300 kr nya i affären. Och är det plast så är det ju bara att torka rent, så vet man att det är fräscht sedan. Barngrejer är så himskans dyrt att köpa nytt...

Snorkis: du skriver otroligt levande om hur du upplever allt, jag kan verkligen förstå (på ett abstrakt plan visserligen) hur du har det. Känslan av att det alldeles nyss var sommar och du skulle vara föräldraledig förstår jag precis, när du beskriver den. Det gör riktigt ont att läsa det Jag tror säkert att en del tror att du "är som vanligt" redan. Särskilt om man inte upplevt ngn stor sorg i sitt liv, så förstår man nog inte hur länge sådant hänger kvar. Sorg är ju ett arbete som måste utföras så att man kommer ut på andra sidan, det är inget som man bara glider igenom utan ansträngning. Och ut kommer man, men som du säger - förändrad. Det gläder mig iaf att höra om din och din makes relation som bara verkar så bra!

Telis: jag känner återigen så väl igen din beskrivning av Televinken - precis så var Moa också! Han är kanske en väldigt social kille som gillar att interagera med människor? Jag var många gånger avundsjuk på min kompis dotter som mer är typen som sitter i ett hörn och roar sig själv med ngn liten grej. Men barn är olika!

• nennesjuttioåtta

hej muggeli!! .-p Vad skönt att NUPP såg bra ut! Yei!

Hörrni fjollträskare – har någon lust och tid att ta en sen lunch med mig när jag är i stan 15 dec? Runt 2?

• nennesjuttioåtta

Pricken är också med som lockbete

• Lapinette

Lunch den 15 dec. låter supertrevligt men kl 14.00??!! Det är väl fikadags då?

• nennesjuttioåtta

lappis – ja kanske det! Måste vara på jobbet senast kl 16. Fika!

• nennesjuttioåtta

oj vilken rusning det blev.

Måste hämta maken nu. Puss på er!

• Lapinette

Ja, jag vill se Pricken!!!

nenne - tror alla har snöat inne någonstans (utan datorer)! Garanterat kommer vi fler på fika-mys-inspektera Pricken!

• smint

Vu har snöat inne här på ön. Men nu har det lugnat sig avsevärt med blåsten även på land så nu känner jag mig inte så nojjig längre. 

Har börjat förberada middagen, skall göra en enkel musselpasta med massor av vitlök och persilja.. och vitlöksbröd till. Blir nog jättegott.

• Zozo

mjam mjam! blev genast hungrig a vitlök, men har inga musslor hemma! Dagens i-landsproblem!

• fru AM

Nenne & Lappis: har bokat in 14.00 den 15 december för fika/lunch. För jag vill också vara med! Får jag det?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!