• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint
    Telis skrev 2010-11-25 21:37:50 följande:
    Det här med Facebook är ju lurigt alltså. Jag var inne på Tripadvisor för att kolla vad folk har tyckt om ett visst hotell och då står det där att mina FB-vänner AM, Vänner och nennes man har varit på det där stället. Hur vet Tripadvisor det?
    på FB finns det väl på något ställe där man kan fylla i vart man har rest eller så?  kanske finns något liknande med hotell?  Eller jag vet inte :)  lite lurigt är det iaf ..

Ja det var för väl att vi kom hem till helgen. På lördag har sambons föräldrar thanksgivning middag, dom har haft den i massor av år, tror det kom från att sambons styvfar bodde in usa en längre period.. Men nu har dom det varje år och det kommer massor med folk och det är supertrevligt. Hade varit synd att missa det. 

Har fixat frukost matsäck till i morgon bitti, tycker båt maten är sådär så bättre och billigare att göra det man själv vill ha.. Alla prognoser säger mycket lugnare väder och det märks på land att det lugnat sig också.. 

Dags för kudden. Sov gott alla.

• fru AM
    Telis skrev 2010-11-25 21:37:50 följande:
    Det här med Facebook är ju lurigt alltså. Jag var inne på Tripadvisor för att kolla vad folk har tyckt om ett visst hotell och då står det där att mina FB-vänner AM, Vänner och nennes man har varit på det där stället. Hur vet Tripadvisor det?
    Ja det var skumt! Vad var det för ställe? Inboxa om du vill!
  • fru AM

Hurra för en Daisy, Oupsie!

Och Hej Daisy, sötis! - helt otroligt med 3D-bilder! Maken ville inte titta på Hektor på det sättet annars hade vi nog gjort det. 

• Telis

Ja, det finns ju appar på Facebook där man kan ange var man har varit men det brukar väl vara på landsnivå och inte på ortsnivå?

Jag inboxade dig, AM.

• Lapinette

Telis - det lät ju helskumt! Och stämmer det? Jag kollar ju alltid Tripadvisor men har aldrig fått upp det. På tal om fb så blev jag inboxad i förra veckan av en kille som sökte kontakt. Har aldrig hänt tidigare och kändes verkligen skumt. Maken undrad varför han stötte på någon som är gift men jag har ju låst alla mina sidor så han kan nog inte ens läsa den infon.

• Klockarbol

*vinkar lite*

Tänker på er alla.

Jag har det inte så bra och i morgon ska jag halka iväg till Solna i sk-tbilen så jag behöver verkligen få sova lite i natt. Mer realistiskt är väl att jag åtminstone kan läsa god bok och vila lite på så sätt.

Har dessutom drabbats av en obehaglig känsla att jag har "jinxat" trådan med elände. Inte ett dugg självupptaget, jag vet. Men ändock en mycket intensiv känsla. Antar att jag tappar greppet alldeles :s

Nåvars, var rädda om er i kyla och halka.

• BrudSommar2006

God morgon! Fick gå upp halv sju men slapp amma alls inatt, tänk om jag lyckats ta mig ur eländet?

AM, stämde det med Telis hotell? Om hon nu inboxade dig vill säga. Verkar jättekonstigt ju men man blir ju nyfiken.

Klockarbol, var rädd om dig själv så gott det går!

Oupsie, vad mysigt med en Daisy!

• Telis

God morgon här ifrån också!

Om man ska gå på ett kombinerat ettårskalas och adventsfika, ska man då ha med sig en present till ettåringen eller till föräldrarna eller till både ock?

• Telis

Klockarbol, inte har du jinxat tråden inte. Kör försiktigt idag!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!