• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Själv ser jag så fram emot helg! Har jobbat över varje kväll men ändå försökt att träna och mysa lite med maken. Har en stor presentation imorgon och är så trött på att gå igenom deras siffror att ögonen går i kors.

• Lapinette

Oj, vad tyst det är här inne ... tripp, trappar ut igen.

• Lapinette

*vinkar* hej AM!!!! Jag ska äta zucchinisoppa alldeles strax . Sitter hemma och jobbar idag när snön yr utanför. Skönt!

• fru AM

Idag igen! Soppa alltså! Det kanske jag också ska göra förresten!

• Lapinette

Igår med (till lunch) fast inte lika god.

• fru AM

jäkla soppa att inte vilja tina (min alltså). Pumpa- och sötpotatissoppa med svarta bönor. Stenhård!

• snaily

Är det torsdagslugnet före fredagsstormen här?

Låter som goda soppor ni äter! Här äts det halvtråkig gryta med röda linser och blomkål - japp, vårt nya billiga (tillika klimatsmarta) liv har börjat! Kände mig väldigt prismedveten (läs: snål!) när jag handlade på ica idag... Och nu ska bakas matbröd.

Hade en riktigt härlig långpromenad trots snålblåst, faktiskt inte så kallt idag, bara -12. Mycket pulsande i nysnön blev det!

• fru AM

Snaily: fast det där lät gott! Linsrätter brukar jag pigga upp med en slurk vinäger och en nypa socker. Fast det kanske du redan gjort.

• nennesjuttioåtta

hallå ellerrr!

Här har bakat pepparkaksmuffins. Ska bli lingonfrosting på dem till helgen när vi får besök. Jävlar i havet vad det blåser! 

Sweetiepajsaren – hehehe! Suprise! Men FY vad otäckt med din vän!

Usch, har lite dåligt samvete för att jag lät så foten i klämmig förut. Förlåt EA & PB! 

Hej snorkis! Fattar inte heller hur det kan vara vinterstorm ute för det var ju nyss sommar, om än att jag ändå har mitt barn hos mig. Jag är så oerhört ledsen att ni inte fick ha Sigrid hos er. Vi skulle ju ha nästan samtidigt! Och tvinga dig inte till att jobba om du inte orkar, och jag tror ingen tror att allt är som vanligt igen. Det kommer det aldrig att bli men även om det blir hanterbart med tiden så är det ingen som tror att det redan blivit det. Det FÅR ta tid! Och måste göra det. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!