• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Oupsie: Vilka häftiga bilder! Och hon ser verkligen ut som en bebis! Fast du är i typ vvecka 30 nu eller? Så då är det väl i princip bara att de växer till sig kvar?

KLockarbol: Klart du inte jinxar tråden (fast jag hade nog också kunnat tänka så om det varit jag...) *kramar*

Snaily: *kram* Tråkigt med syrran! Men det är juh ändå ni som får bestämma i slutändan! (fast det är juh trevligare när man bestämmer något som folk blir glada av, än tvärt om..)

Och snaily igen, började se spår av tanten i går eftermiddag, och idag verkar det som det drar igång på riktigt! Tackar som fråga! Så nu ska vi väl kunna ta nya tag åtminstone! Och för den delen så har jag klättrat upp lite från depp bottnen, mycket tack vare ett sms från maken, som gjorde att jag kände att vi faktiskt är två i det här! Sedan en ansiktsbehandling, och en vipkväll med lite tröstshopping känns allt betydligt bättre!

Idag är det annars disciplin som gäller för jag ska hämta A redan klockan 12, sen ska vi åka och handla (dooodis bland annat, det tycker A är viktigast! ) Så jag passar på att önska alla en trevlig fredag och en härlig helg!

• MSW

Alltså, Oupsie, klart att hon ser ut som en bebis, men alltså.. Eehh, hoppas du förstår hur jag menar.. Söt är hon!

• Ore

Klockarbol: Inte har du jinxat tråden! Du har ju dessutom (tyvärr) mer än tillräckligt med elände för egen del. Tänker på dig, ta hand om dig!

Telis: Jag skulle haft med en ettårspresent, ev en "värdparsgåva" också... Nu är jag oftast dålig på sådana, men nu när vi är mitt i projekt husbygge och sällan har möjlighet att 'bjuda igen' så försöker jag anstränga mig extra noga på den fronten...

• Ore

Snaily: Jobbigt med din syster. Jag tycker ni gör helt rätt som inte bestämmer när ni vill åka ner förrän efter att lillsnigeln är född. Är din syster så angelägen om att träffa bebisen så får hon ta sig 'omaket' att åka till er!

• Lapinette

På tal om presenter så ska jag på dop om ett par veckor. Vet att ni tidigare har listat upp en massa bra doppresenter. Kan ni dra den listan igen ? Ja, kanske ska skriva också att det är en liten dam som ska döpas som redan har 3 äldre syskon dvs mycket saker som kan gå i arv.

• Ore

Oupsie: Jag har länken till galleriet hemma, så jag ska kolla in Daisy senare idag. 3D-bilder blir vrålhäftiga!!!

Vi har haft ett litet diskmaskinsdilemma hemma. Vår bänkdiskmaskin totalpajade. Litet surt när det ändå är någorlunda "inom räckhåll" med en flytt. Men som tur var fixade maken fram en snabbt och lätt (tror att hans bror ställt av sin gamla bänkdiskmaskin i deras föräldrars förråd, när de monterade in en ordentlig diskmaskin i sin lägenhet). Puuuh. *avskyr att diska* 

• Ore

Doppresenter:
    Sparbössa (ev. med ett penningbidrag i)
    Smycken (jag gillar dessa: www.lyckopenningen.se eller med barnets namn på
    Smyckeskrin
    Barnstol eller pall av något slag
    Barnkammarboken (finns flera varianter)
    Barnbestick
    Specialsagobok med barnets namn (finns att beställa på olika ställen)
    Någon annan klassisk sagobok

Hmm... Kommer nog på mer så småningom...

• snaily

Klockarbol
    Håller med övriga - slå de där jinxtankarna ur ditt huvud! Och ta hand om dig!

Oupsie
    Superfina Daisybilder!!

MSW
    Ansiktsbehandling och tröstshopping lät som rätt trevliga plåster på såren. Lycka till med de nya tagen!

Ore m,fl
    Syrran har nog tänkt komma upp hit rätt snart efter Ynglets ankomst så för hennes del är det inga problem, jag stör mig bara på att hon måste föra mina föräldrars talan (tror hon!), de är trots allt inte särskilt gamla och gaggiga!

• Ore

Jag har frossat litet i underbara 1-årsbilder på lillkillen Någon som vill se? Hojta till så inboxar jag...

• Zozo

Lappis; det där med inboxandet har hänt mig nagra ganger med, fran utlandet. Jag antog att det var nagon slumpmässig sökning, pa min är allt last utom födelsedatum, namn och loggfoto. (Kanske ska byta fotot till nat värre, dagens loggfoto är fortfarande ett fran bröllopet 2006... )

Här har jag laddat upp med mandelcroissant och en stor kopp te; Pluttan e pa dagis och jag har en hög papper med kontrakt att läsa och skriva pa... suck! Kallt har vi fatt här ocksa - en enorm hagelskur igar som frusit fast under natten. Jaja det ÄR ju vinter!

Jag skickar er en tanke den 15e - det e ju min födelsedag!

Om en vecka flyttar vi in - sa pa fredag blir det champagne! (Mer sprit till folket, som jag alltid hävdat..)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!