• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily
    Telis skrev 2010-11-26 10:33:26 följande:
    Är det någon som är på jakt efter en etta i Stockholm? Då kan ni ju kika på den här: www.esny.se/node/846/images
    Ja, som en händelse så hittade jag nyss 22 miljoner som bara ligger här och skräpar, så varför inte köpa sig en liten övernattningslya i storstan?
  • snaily

Men allvarligt talat - inte var det snyggt?!?
    AM, du kan väl tipsa herr Yasuragi?? Gott om bad var det!

• Lapinette

Jösses, vilken etta!!!

Och tack för doptips. Har samlat dem och ska klura på vad som blir bäst.

• Ore

Telis: Jag funderade också på det där med namnet. Men man skulle ju kunna fylla i syskonens namn i det här fallet... I vissa böcker så var det valfritt med den tredje kompisen.

• fru AM

Lappis: tror inte doppresenttipsen hittills innefattade mitt all-time-favourite-tips: TÅRTSPADE!

Yasuragi och vi drabbar samman på måndag ... så jag samlar även på bostadslänkar med många bad

• Piggelin1

Hej vänner!

Jag läser allt som skrivs, men har dåligt med tillfälle att skriva & kommentera, gör ett litet försök nu, innan mannen strax kommer hem. 

Telis - ska nog tipsa min brorsdotter om den där lägenheten, hon var ju på jakt efter boende i Sthlm nyligen Visserligen bor hon & en koompis nu i andra hand i Sjöstaden, men detta är väl lika bra att slå till på Vart låg det ngnstans, fattade aldrig riktigt det?

Här skiner solen idag, några minus & snö som gnistrar - till & med så att JAG tycker det är helt OK

AM - 1000 TACK för bugaboo-tipset häromveckan! Ringde på annonsen i helgen som gick, syrran hämtade upp/köpte liggdelen i söndags kväll & nu i helgen får de besök av hennes svägerska & svärfar & de bor bara några mil från Gbg, så snart har vi liggdelen här! Liggdelslock får vi köpa till nytt, men det kostar bara 300 spänn, så det känns helt OK. Dock var de röda slut på Septembers länk Bugababy, så vi får vänta lite. Men det gör inget, vi har ju lånat kompisarnas liggdel så länge! Än en gång, TACK AM, du är en klippa!

Hmmm, mera då, kommer njoig bara ihåg att kommentera en bråkdel...

Daisy - måste kolla in henne i galleriet!

Kängu - grattis till dagisplats!

Klockarbol - skickar många kramar genom cyberrymden.

Tinga - vad tråkigt med Piffs bråck, men skönt att det blir opererat så snabbt iaf. Hoppas att det inte ska behövas fler operationer för lilla killen efter detta

• Piggelin1

Sweet, om du läser - vad jobbigt med kompisens hjärntumör. Cancer är en sådan FRUKTANSVÄRD sjukdom, har tyvärr haft alldeles för mkt av det i min omgivning.

Lilleman mår annars bara bra! Han äter, sover & skiter mest Igår var vi på BVC första gången. När vi var på PKU-testet förra onsdgen vägde han 3990 g (& hade gått upp 300 g sen han skrevs ut några dgr tidigare!), nu på 8 dgr hade lillkillen gått upp drygt 500g Jeeesus!  Himla skönt att det finns mat så att det räcker - BVC-tanten konstaterade att jag antagligen har minst vispgrädde i boobsen...

Vi pratar fortfarande namn & det tar nog några dgr till, men börjar ev utkristallisera sig lite nu. Jag har speciellt ett namn som favorit & när jag frågade mannen igår, så har han börjat svänga till det med, så det kanske blir det. Men vi får se - ingen panik ännu! Hans två andranamn är iaf så gott som klara, det ena är ett av mannens & det andra efter min äldsta bror som gick bort för tolv år sen. Har sagt det i många år - om jag får en posjek, så ska han få brorsans namn i andranamn. Har ju massor av syskonbarn som fötts efter att brorsan gick bort, men ingen av pojkarna har fått hans namn i andranamn, så det känns bra att vi blir "först"/"ensamma" om det

• fru AM

Piggelin: roligt att min länk var till hjälp! Kram!

• Piggelin1
    _koko_ skrev 2010-11-24 10:08:40 följande:
    Kram piggis! Mysigt med liten kille på magen. Har du blivit nerkissad av brandslangen ännu?
    Koko, jeesus vilken brandslang det är mellan varven - har typ böjt mig ner för att ta ngt under skötbordet, då har han precis gått till anfall, så att jag fått kiss i typ pannan/håret Fötterna har också fått sig en duvning några ggr, men jag börjar lära mig så smått att parera & vara snabb   Som sagt - helt nya erfaranheter - inget sånt med Amanda!

MSW - den där länken du lade in med skydd för pinkade småkillar, den var för rolig! Var tvungen att skicka den vidare till mannen, som just torkat upp ett par omgångar samma morgon

Nu kom mannen hem, dags för lunch!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!