• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Usch och fy PB att livet ska ta sådana oönskade vändningar när man planerat och hoppats så annorlunda.

Jag vet inte om jag ens törs fråga just nu men hur är det här med fosterbarn? Den där bloggen Eludie vill bli tre som sedan blev nåt i stil med Nu är vi tre och sedan lades ner, som jag läste en gång i tiden, de fick ju en liten bebis som fosterbarn. Ja inte helt nyfödd men under året i alla fall och det verkar inte finnas någon risk att kommer att bli tvungna att lämna honom ifrån sig igen.

• BrudSommar2006

Tinga, vad trevligt med en helg utan barn, det kunde jag också behöva, men det får vänta lite. Jag skulle till och med kunna tänka mig att det vore trevligt att åka till London nu när det var så himla länge sedan jag var där. Fast helst vill jag ju åka till "mitt andra hem" förstås, nu var det flera år sedan jag var där också. Får se när det kan bli av, inte i år i alla fall. Fantastiskt att det börjat vända med maten för pojkarna, tjoho!

• BrudSommar2006

Snigeln, jag förstår att man inte vill gå runt på julmarknad när det är så kallt men kan ni inte åka dit och bara snabbt gå runt en sväng? Man hinner ju få lite stämning av det också och något kanske ni hittar i förbifarten där bland stånden? Det brukar ju inte ta så lång tid, i alla fall inte för oss, att gå på julmarknad i vanliga fall heller.

Förresten, om det nu skulle gå och bli en liten kille så är det säkert jättemysigt men för min del skulle det inte göra något om det kom några tjejer här nu så att jag blir av med alla kassar med kläder som står!

• Lapinette

BS - är hennes blogg nedlagd? Har inte varit inne och läst på länge men jag följde sporadiskt förut. Hade också det där med fosterbarn i tankarna förut gällande pb men tror att när man är i den sorg hon är just nu så är man inte direkt mottaglig.

• BrudSommar2006

Den här tråden har en mamma på Iris dagis startat, fast hennes kille går på stora avdelningen, den som Iris inte fått plats på än:

www.familjeliv.se/Forum-3-26/m55741127.html

Jag tycker nog att hon överreagerar lite för så illa tycker jag inte att det är och visst busar barnen, men det gör de ju hemma med och kan lika gärna göra illa sig hemma. Å andra sidan vet jag ju inte allt om hur det är på stora avdelningen.

• _koko_

Apropå blogg: nenne jag kan inte kommentera din blogg längre (får inte upp "bokstavsrutan" alls), men jag läser!

• BrudSommar2006

Lapinette, hon har två bloggar, en hon skriver mer öppet om vem hon är och så den här anonyma och sedan orkade hon inte hålla igång två bloggar utan man fick maila henne så skulle man få adressen till hennes andra blogg, men det orkade jag aldrig göra. Möjligheten är ju iofs öppen fortfarande.

Jag håller med om att man inte är mottaglig när man är mitt i sin sorg över allt annat så klart.

Jag skulle vara öppen för fosterbarn för egen del också om det var så att vi bodde större faktiskt.

• BrudSommar2006

Jag verkar kunna kommentera? Eller, det ser ut som om jag skulle kunna det i alla fall.

• BrudSommar2006

I natt, eller ska jag säga imorse, ammade jag tio i sex och tio i sju, gick upp halv åtta, så det här med napp verkar gå bättre och bättre. Tyvärr är ju Astrid en riktig nattsuddare och är uppe och studsar till tio på kvällen men ändå. Lyckade få i henne en skvätt välling innan sovdags igår kväll också, kanske kan det bli slut på amningsträsket framöver här också. Jaja, det visar sig väl om det blir bakslag snart eller inte.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!