• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • kängu

ÅH PB, du ska inte känna skam!!!!!! Du är en fantastisk, godhjärtad, empatisk underbar människa som förtjänar allt gott i livet, INKLUSIVE en liten bebis!!!!!! Du har inte gjort ngt fel, du har följt din innersta önskan och livet har spottat dig rakt i ansiktet. MEN det betyder inte att din önskan var fel, eller att du ska skämmas över den, eller dig själv!

• kängu

Varför ska en massa massa skit drabba alla underbara människor som finns i denna tråd? Jag förstår det faktiskt inte

• Zozo

Stor kram at er alla! December brukar vara en trevlig manad... Kan man hoppas pa att tendensen vänder och att alla far de "julklappar" de önskar sig som mest???!!!

Liten parantes om bilbarnstolar: Vi bodde fortfarande i luxemburg när var plutta växte ur sin första Maxi-Cosy. Här fanns inga som helst bakatvända stolar efter det. Vi har darför en framatvänd Recaro som andrastol. Pluttan är tydligen ocksa ett stort barn, atminstone med franska matt mätt. Vid dryga 2 ar tangerar vi snart 18kg och nagot över 96 cm..

Liten materiell lycka här: Bankpapprna paskrivna, flyttdatum spikat. Strukturen till lilla företaget uppe. Pappren till fransk nationalitetsansökan äntligen ihopskramlade. Tom julklapparna nästan klara.. Det var pa tiden att knyta samman alla tradar som hängde lösa. Men nu e katten borta och pluttan bara letar efter honom hela tiden...

• Lapinette

Zozo - vart har katten tagit vägen?

• Ore

STOR KRAM till Fru E!!!! Det är för jäkla orättvist, att det ändå inte blev något efter det efterlängtade plusset... Just nu sitter jag och försöker hålla tillbaka tårarna och längtar hem för att krama om det lilla mirakel jag har där hemma.

Och även en STOR KRAM till PB. Du skriver så bra. Tänkte använda ordet fint, men det kändes inte passande när det var så sorgset...

Precis som Kängu skriver så är du en helt fantastisk människa, som borde fått precis alla barn du önskat dig. Och du har absolut inget att skämmas över!!! Och angående karaktär så har du en otroligt stark sådan. Hur många gånger har jag inte läst om hur du tar tag i saker, ser till så att barn inte blir utanför, inte råkar illa ut, hjälper dem att hantera jobbiga känslor, vågar säga ifrån på sätt som ingen annan verkar göra. Det är mer karaktär i det, enligt mig, än i att hålla en viss vikt.

• BrudSommar2006

PB, mina föräldrar är på Öland just nu och de säger att de aldrig sett så mycket regn och så mycket vatten, allt är översvämmat. De har en pump i källaren och har en jättehög grund på huset så de har klarat sig bra men en bit bort ligger husen lägre och de har vatten högt upp över husväggarna.

EA, trist är bara förnamnen men du bara SKA få användning för de där mammabyxorna en dag! Har ni ställt er i adoptionskö förresten? Ni är ju inte så gamla så ni hinner ju stå i den där kön och komma ända fram, fast hoppas att det inte ska bli så så klart.

• BrudSommar2006

Preventivmedel ja, har ingen aning om hur jag ska göra men någon spiral blir det inte i alla fall, så är det bara. Tycker inte att det finns något bra men jag får väl banta ner mig så att jag törs ge mig på p-piller igen, det vill de väl inte skriva ut när man väger för mycket, inte för att jag vet var gränsen går.

• Lapinette

Preventivmedel ... hela jag är ett stort preventivmedel!

• MSW

FruE: jag är så ledsen för hur det har blivit! Också byxorna som extra salt i såren! hoppas så att du snart får användning av dem!

• MSW

Pb: bara vräk ur dig här! Be inte om ursäkt! Söta, fina du! *kram*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!