muggles skrev 2011-01-25 18:54:25 följande:
Oupsie: låter lovande med tappen.
Själv har jag precis gått in i noj-stadiet igen. Har i 2v tid mätt magens omkrets (för att hålla koll så det inte sticker iväg) och det har stadigt varit 92 cm. Nu igår var det plötsligt 93 cm. Och idag tycker jag att magen spänner så där som den gjorde då vid nyår och nu var magen 94 cm
Iofs har jag inte gjort nr 2 idag pga järntabletterna men ändå...
Och så var vi på kontroll igår och då såg ju allt fint ut. Om jag skulle kräva en undersökning nu skulle jag nog bara verkar hysterisk...
Vågar inte ens säga ngt till maken så han blir orolig. Gah!
Lika bra att hon med UJ-vagnen inte svarar för det blir väl inget behov av den ändå. Aldrig får man vara glad längre stunder
Å Mugglan!
Jag förstår att du oroar dig och nojar! Måste säga att jag tycker du verkat otroligt stark och lugn med tanke på allt som skett. har verkligen tänkt på det att "Oj, vad Mugglan tar det hela BRA!".
Själv känns det som om jag varit mer eller mindre hsipig hela tiden och typ satt tt måttband konstant på magen 24 timmar om dyget.... fast självklart till ingen nytta alls....
Jag tror att din mage säkert kan spänna av olika anledningar. Om det är som du säger att du inte gjort nr 2 så kan sådant påverka. ibland är ju även icke-gravidmagar alldeles spärrballongsaktiga av diverse saker i magen som inte alls har med bebisar att göra....
Så den där extra cm kanske är en gas-cem???????? Eller något sådant?
Sedan gissar jag att även din mage SKA växa den med. Även om det kanske inte ska ske såpass fort som du upptäckte i slutet av december. Men växa ska den väl???
Men som sagt, du har all min sympati och förståelse för din oro.
Jag hoppas bara att du oroar dig i onödan!!!