Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Välkomna till Tivoli Empatia!

Kände mig hemsk i morse också när vi berättade för henne att hon skulle bli hämtad av kompisens mamma. Hu! Hon blev såååååå ledsen. Helt förstörd.
    Sedan när jag återberättade det hela för några kollegor på jobbet sa de mest: "Men hon måste ju LÄÄÄÄÄRA sig!!!" och "It´s only blackmailing by brying!!!" 

Och det är sant, men det är svårt att förklara för personer som inte har barn (ursäkta nu OM jag trampar på en massa ömma tår!!!!!!!! DET är inte meningen men så kan jag känna ibland ) att även om man förstår detta med HUVUDET så KÄNNS det inte bra i MAGEN....
    Även jag inser att ens barn inte kan vara lyckligt jämnt och att det ibland måste göra saker som det inte vill. Rätt ofta faktiskt..
    Men just sådana här saker tycker jag ändå känns jobbiga. Vår tjej har enomr separationsångest och även om jag vet att det hela kommer gå bra i slutänden så känns det så jobbigt när hon blir sådär förtvivlad. jaja, jag kände mest att kollegorna försökate peppa och muntra upp mig, men de fick mig mer at känna mig som en överbeskyddad hönsmamma som absoluuuuut inte borde känna som jag gjorde.... gulligt tänk, men jag ahde nog hellre hört ett "vi förstår hur det känns men det kommer bli bra...."

• sweetstreet
    fru AM skrev 2011-01-25 19:50:34 följande:
    Sweet: förstår PRECIS hur det känns OCH det kommer gå bra.
    Hon behöver bara vänja sig vid tanken att rutinen rubbas och någon annan hämtar. Att påstå hon skulle hålla på med "blackmailing" är ju att tillskriva ett ändå litet barn en intrigerande förmåga som hon nog inte har (än ) Hon blev ledsen bara - och då blev mamman ledsen. KRAM!
    Tack!!!

• sweetstreet
    Oupsie skrev 2011-01-25 19:50:11 följande:
    Sweet, hoppas att det är ett par bra advokater ni ska träffa. På vilket sätt skulle ni kunna vara ett hopplöst fall? Att din anställning tar slut eller?
    Oupsie och Vickan!

Tja egentligen inte p g a ngt direkt konkret. Mer att vi nog är rätt uppstressade av hela den här grejen OCh för att man i USA INTE har någon form av "checklista" över vad man bör uppfylla för krav för att få ett Green Card. Allt handlar om personernas humör (handläggarna på immigration) och det gör det hela lite mer osäkert. tcyker jag. Så då vill man ju lägga fram ett så "starkt case" som möjligt. Och det är inte säkert att de tycker det...

Haha jag kan berätta att t ex självaste Paul Nurse fick nej på sin första green Card ansökan!!! Och då var hanända fram till förra året "The head of Rockefeller University" så jag gissar att det var inför att han tackade ja till detta för flera år sedan som han ansökte om Green Card. Och HAN råkar ju vara Nobelpristagare!!!!!!!!!
    Orsaken som gjorde att han först fick avslag på ansökan var att hans mamma inte var hans mamma (ngt han inte själv kände till, på tal om mörka familjehemligheter) utan det var egentligen hans mormor. Tror jag det var. hans "storasyster" visade sig vara hans mamma.men hon blivit gravid som mycket ung och därför blev han uppfostrad av hennes mamma, alltså sin mormor men detta kände han itne till. Så när de fyllde i dokumenten för ansökan så blev det fel vilket uppdagades och därmed avslogs ansökan först.
    Sjävlklart fick han så småningom sitt green card efter överklagande etc men ändå!!!
    HUR kan man avslå en ansökan p g a något sådant när personen ifråga har sådana outstanding meriter!?!?!?!!?
    Snacka om att fokuser lite fel.....

I vilket fall så är vi lite nervösa infgör detta och maken som är den primöra som ansöker (jag är ju bara hans fru...) funderar ju mycket över vad han har och inte har på meritlistan. Om man säger så. och något Nobelpris har han inte....

• sweetstreet

Men som sagt, vi får se vad advokaterna säger. 
    Sedan är det ju ändå upp till Immigration att säga ja eller nej den dagen ansökan är klar och inskickad..... 

• sweetstreet

Nu ska jag ta lunch!!!!
    Det har slutat snöa här ser jag och solen tittar fram.
    Härligt!

Ikväll blir det som sagt middag på bra restaurang med makens jobb. Ser jättemycket fram emot det.

Kramar till Mugglan nu!!!!

och till Oupise!

Och ja, till alla som behvöer det förresten! Här ska minsann inte snålas. Till pillerknaprande sjuklingar och mammor till sjuka barn, och trötta föräldrar som inte får sova som de vill och till alla alla alla som behöver!!!  

• sweetstreet
    start september skrev 2011-01-25 21:31:49 följande:
    Tjojho, första kvällen jag är vaken efter 21 på en vecka.

Enligt VUL var jag i 7+6 idag, tre dagar längre än vad jag räknat. Känns bra. Det syntes navelsträng och moderkaka så det känns lite tryggare. Jag får fortsätta med Fragmin hela graviditeten vilket känns jättebra. Och får ett VUL till i typ v 10.  Nu börjar jag känna mig lite tryggare i att det kanske kan gå.

Dottern tvingade mig läsa varenda få-syskon-bok på biblioteket idag - hoppas det är ett tecken.
    Å så underbart!! nu håller jag tummarna att det går hela vägen!!!
  • sweetstreet
    passionsblomman skrev 2011-01-25 22:28:52 följande:
    Tinga, TACK!
    Jag känner mig lite starkare faktiskt. Dels för att jag rent krasst hade värsta flunsan och nu har jag inte det. Dels för att jag känner att det är jag SJÄLV som tagit alla steg i att våga söka hjälp och stöd OCH att mina försiktiga tankar om vad jag vill att åtgärderna ska börja i för ände och bestå i, faktiskt fått medhåll, stöd och hejarop från teamet i vårdsvängen. *lättad*
    Jag vet inte varför man har så nära till litenheten, men jag känner så väl igen det Oupsie säger-att man är rädd att bli tagen för simulant, överkänslig, vek eller bara lat och utan råg i ryggen liksom. Så det är en stenbumling av väsentlig tyngd som faller av när man blir trodd och tagen på allvar och när de inte alls tycker man är sjåpig.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Jag säger det igen PB, jag tycker du verkar vara en otroligt stark och modig person!!!! Inte alla orkar eller vågar ta tag i sådana här saker. Eller snarare i sig själva när man mår såpass dåligt. Det är verkligen inte lätt. Sådant som kan verkar enkelt när man är stabil och har det känslomässigt bra kan vara avgrundsdjup man måste ta sig vöer när man mår dåligt.
    Stor kram och fortsätt kämpa!!!!
  • sweetstreet
    muggles skrev 2011-01-26 15:43:24 följande:
    PB: det är väl jättebra att du har börjat röra på dig, även om det inte är hysterisk träning. Särskilt som du har ledproblem mm ska du nog ta det i försiktiga steg. Men kul att råsaftcentrifugen gett sådan utdelning!

Sweet: tack vad gulligt skrivet om att jag verkat lugn. Jag har nog försökt att bita ihop och uthärda det här med jämnmod så gott det går. Men igår fick jag ett bryt. Först var jag orolig som fan men ville försöka dölja det för maken så han slapp oron (tänkte att jag tar det med BM först och så får han oroa sig sedan om det är ngt). Men så ville inte Moa krama mig godnatt för "kramarna är slut" (hon är ju så pappig) och då blev jag jätteledsen. "Hon tycker inte om mig lika mkt som sin pappa, buuhuuuu". Gravid och hormonell? Javiss!
    Å lilla du!!!! Jag tror att det är hormonerna som spökar helt klart!!!!
    Skönt iallafall att allt såg bra ut hos BM och vad bra att du känner att du fått en bra BM också! Nu blir du kollad varje vecka också så det kanske kan minska oron lite.  
  • sweetstreet
    Tinga skrev 2011-01-26 21:39:13 följande:

MSW – korrigerat födelsedatum = beräknat födelsedatum = 080731 för Piff & Puff. Korrigerar åldern gör man tills barnen är 4 år.

Oupsie & Smint - säger lycka till nu; saker kan ju hända när som helst. Själv drar jag på tjänsteresa imorgon bitti; avresa 05.15. Bläh!

Mormors begravning var idag. Jag grät förstås mycket i kyrkan, men fikan efteråt var avspänd och trevlig. Vi vet ju alla att detta var det bästa som kunde hända, efter allt elände hon drabbades av veckorna innan hon dog. Hon hade långt liden KOL, så i värsta fall hade hon dött av kvävning pga den. Snacka om panik och ångest då; man vet ju själv hur illa det är när man inte kan dra efter andan precis när man behöver, t ex om man är under vatten.

Kram Tinga!!
    Begravningar är alltid jobbiga men samtidigt tycker jag att de kan vara "uppbyggande" också på ngt vis. Givetvis olika beroende på vem som begravs (alltså vilken relation man har till personen) samt ålder och dödsorsak. Men på ngt sätt tycker jag de flera begravningar jag varit på har varit sådana att man fått styrka också. Av att minnas tillsammans med andra som tyckt om och haft relationer till den som dött.

Men min pappas begravning minns jag knappt. Den är väldigt blurrig.tror att min hjärna har stängt av en del där....  
    Dock minns jag att jag tyckte kistdekorationerna var otroligt vackra och att det var helt proppfullt i kyrkan och att det var massor med blommor. 
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!