Välkomna till Tivoli Empatia!
Kände mig hemsk i morse också när vi berättade för henne att hon skulle bli hämtad av kompisens mamma. Hu! Hon blev såååååå ledsen. Helt förstörd.
Sedan när jag återberättade det hela för några kollegor på jobbet sa de mest: "Men hon måste ju LÄÄÄÄÄRA sig!!!" och "It´s only blackmailing by brying!!!"
Och det är sant, men det är svårt att förklara för personer som inte har barn (ursäkta nu OM jag trampar på en massa ömma tår!!!!!!!! DET är inte meningen men så kan jag känna ibland ) att även om man förstår detta med HUVUDET så KÄNNS det inte bra i MAGEN....
Även jag inser att ens barn inte kan vara lyckligt jämnt och att det ibland måste göra saker som det inte vill. Rätt ofta faktiskt..
Men just sådana här saker tycker jag ändå känns jobbiga. Vår tjej har enomr separationsångest och även om jag vet att det hela kommer gå bra i slutänden så känns det så jobbigt när hon blir sådär förtvivlad. jaja, jag kände mest att kollegorna försökate peppa och muntra upp mig, men de fick mig mer at känna mig som en överbeskyddad hönsmamma som absoluuuuut inte borde känna som jag gjorde.... gulligt tänk, men jag ahde nog hellre hört ett "vi förstår hur det känns men det kommer bli bra...."