Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Välkomna till Tivoli Empatia!

Lapinette skrev 2011-02-02 16:10:37 följande:
    Sweet - inte ens vi som inte har barn har sex 2-3 gånger i veckan. Vi är också trötta, känner inte för det etc. Vet inte om det är alla åren med tidsinställd sex-on-demand som har gjort att lusten inte är densamma som den var innan. Skittrist då vi verkligen var som kaniner.
    För vår del var det definitivt en del av detta som gjorde att den spontana lusten dog ut lite.
    Men tror den börjat återhämta sig den senaste tiden, MEN eftersom det finns så lite utrymme (både rums- och tidsmässigt) att verkligen få till det blir det ändå väldigt sällan.
    Skittrist...

Det jag ändå gläder mig över är att vi verkligen är fysiska med varandra. Det är alltid mycket kramar och kyssar och annat så det är inte torka på närhet. Inte alls. Bara just det där med svettiga....
  • sweetstreet
    Lapinette skrev 2011-02-02 16:27:01 följande:
    Sweet - samma här ... vi är konstant nära och ömsinta men oftast känns det (för mig) som vi "måste" ha sex nu för det var ju ett tag sen. Har varit i ett långt förhållande tidigare där vi knappt hade sex alls för jag totalt tappade lusten .. även där hade vi mycket annan närhet. Så vill jag inte ha det igen .. och jag tror inte det kommer att bli så men spontaniteten finns inte.
    Jo samma här.
    Jag VILL inte att lusten ska försvinna för det är ju en stor stor del av ett förhållande. Tycker jag.
    Men jag hoppas  detta är en övergående period.... 
  • sweetstreet
    Liten med Mindre skrev 2011-02-02 16:30:57 följande:
    Sweet - det där med lusten är nog ett olustigt kapitel för många. Det underlättas ju inte av trångboddhet.
    Ja, men ibland är det svårt att se det. Man ser liksom bara sig själv och sin egen situation. Och tycker att alla andra verkar ha tid, rum, lust och fantasi för hur mycket gymnastiska övningar som helst....
  • sweetstreet

Jag har allvarligt funderat på att vi kanske borde investera i en större soffa...?
    Hahahaha! För det är i stort sett alltid där vi hamnar. Fö vi delar ju sovrum med lilla tjejen och hon sover dessutom nästan alltid åtminstone halva natten i vår säng....  

Men det finns liksom inte ens plats för en större soffa...?!?!?!!!!!  

• sweetstreet

Fy Vickan det låter jobbigt!

Alltså jobbkonflikten och att du är sjuk.
    Kram! 

• sweetstreet
    fru AM skrev 2011-02-02 17:00:23 följande:
    Lappis: jo det var jag som testade Rosens recept och det var gudomligt gott! Tyckte dock att köttet var lite snålt tilltaget så vi spädde på med lite kryddiga lammkorvar.

Sweet: Aaaah lunchsnabbisar är bland det bästa man kan ägna sig åt! För stressade småbarnsföräldrar är det ibland enda räddningen. Det är roligt om det kommer spontant men också riktigt kul att planera in det tycker jag så att båda är någorlunda inställda på samma sak. Och inte behöver man vara tystlåten heller.  
  • sweetstreet

Oj nu blev jag hungrig när jag läser om era middagsfunderingar!

• sweetstreet
    Lapinette skrev 2011-02-02 17:06:24 följande:
    Den var dålig! Jag har precis stillat min hunger på så vis. Ska som vanligt iväg och träna ikväll så det blir inte middag än på några timmar.
    Hm vilken var dålig??? Din banan eller din ordvits??
    Hoppas du gör grytan för den låter otroligt god! 
  • sweetstreet

Å GRATTIS igen Oupsie och skönt att ni är hemma!
    Jag hopas att din foglossning kommer att bättre på sig snart också. Måste vara så jobbigt med den nu när ni har lilla Daisy. 

• sweetstreet

Hattis,
    NEEEEJ!
    Å jag hoppas hoppas hoppas hoppas innerligt att du har fel fel fel fel!!!!!!!!!!
    Jag kommer titta in igen imorgon för att se hur det gått efter VUL.
    Hoppas du vill uppdatera oss då.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!