Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Välkomna till Tivoli Empatia!

muggles skrev 2011-01-27 13:52:29 följande:
    Det är inte körtelfeber va? För då behöver du kanske starkare antibiotika än Kåvepenin. Jag har haft körtelfeber en gång och det var ännu värre än halsfluss...

EA: kan det vara så att det kommer ut lite rester från mf nu iom att din första blödning var så kort som 5 dgr? Kanske fanns det lite rester kvar och så kommer de nu med den nya slemhinnan? Jag hade strulig mens efter mitt MA i några månader men sedan ordnade den till sig (efter ca 8-10v).
    Oooj! Telis!
    Nu när jag läst vidare inser jag att du borde ta kontakt med vårdcentral idag fredag inte vänta till helgen!!!!! Jag trodde att du kände dig ngt bättre men inte helt bra.
    Har inte haft körtelfeber tror jag, men kolla med läkare snarast! Du BORDE ha känt positiv verkan av antibiotikan annars.

KRAM!!
  • sweetstreet

Nä nu MÅSTE jag sova! är skittrött trots att jag sov middag med lilltjejen idagg. Dagis var stängt p g a snöstormen vi hade igårnatt.

Idag är det faktiskt min födelsedag hurra för mig! och maken och jag ska fira genom en god lunch på ett av våra favvoställen här Spice Market!.

Jag hoppas bara att dagis är öppet för annars får vi nog planera om....

Nu börjar man bli gammal......
    Fast det känns ärligt talat helt ok. Har inte fått så mycket åldersnoja än mer än att jag är arg över att jag får fler o fler grå hår.... Så de drar jag helt obarmhärtigt bort med pincetten!!!!

Nu MÅSTE gamtanten sova sin skönhetsömn.
    Puss!  

• sweetstreet
    fru AM skrev 2011-01-28 10:39:39 följande:
    Har ni nu gjort testet om ni är redo attt bli/vara föräldrar så kommer här ett tips på en diet:

Glöm GI-metoden, nu gäller SB-Metoden (SmåBarnsmetoden). Har du provat alla metoder utan resultat läs nedan.100% säker metod för att komma i form till sommaren.

Det har sedan länge varit känt att tvååringar i allmänhet är slanka. I ett samarbete mellan barnläkare, röntgensköterskor, näringsterapeuter och utmattade föräldrar har därför denna nya diet tagits fram:

Frukost:
    Ett kokt ägg, en skiva rostbröd med aprikosmarmelad. Ät två små bitar av ägget och bred ut resten på golvet. Ta en bit av rostbrödet och smörj sedan in ansiktet och kläderna med marmeladen.

Lunch:
    Fyra färgkritor (valfri färg), en näve krossade potatischips och ett glas mjölk (tre klunkar, häll resten på golvet)

Middag:
    Ett kex, två mynt. Skräp från under soffan.

Kvällsmål:
    Rosta en skiva rostbröd och kasta den på köksgolvet. Till det fyra klunkar av kvällsbadvattnet.

Det är bra att göra dieten effektivare med lämplig motion. Här är några exempel: 
    Vrid och slingra dig på golvet i en stormarknad, stärk samtidigt dina stämband genom att vråla högt. Gör kraftigt motstånd när mannen från Securitas släpar ut dig ur butiken.
    Spring överallt, hoppa emellanåt. Ramla regelbundet, att kravla sig upp stärker musklerna på ett mångsidigt sätt. Kom ihåg stämbanden: skrik medan du springer.
    Be om en sparringpartner vid påklädning. Gör med alla krafter motstånd mot att bli påklädd. Nöj dig inte med de första kläderna, kräv att få byta dem åtminstone tre gånger.  
  • sweetstreet
    Telis skrev 2011-01-28 11:57:31 följande:
    Nu är jag tillbaka från vårdcentralen. Nu såg han att jag hade sår längst bak i halsen och det tyder på att det är virus ändå, det är ju därför penicillinet inte biter förstås. Så nu är det bara att vänta, upp till 2 veckor kan det ta innan man är frisk. Men jag fick med mig receptbelagda värktabletter (morfin, hehehe) och smärtstillande gurgelvatten så nu ska man väl ändå överleva. Peaken är nådd säger vi, nu kan det bara bli bättre.
    Fy vad jobbigt Telis! Men BRA att du gick och kollade. Då slipper du åtminstone oroa dig för en massa saker som det inte är...
    Kram och krya på dig.
    Piller är bra!  
  • sweetstreet

Oj vad ni skrivit mycket sedan jag loggade ut i förmiddags.
    Först TACK igen för alla grattis! Ni fär för goa!!

Cicci,
    vaddå tramvred?!?!?!?!!???? Det är ju jättefarligt!
    Och ska du byta jobb??
    Nyfiken....

Telis,
    sår i halsen fy vad hemskt men säger det igen att det är bra att du kollade dig. Hoppas morfinet fungerar!

Nenne,

Snartis,
    lycka till på UL på måndag och jag hoppas verkligen att det är bra med dig trots myomet.  

Snaily,
    gumman!!!!
    Du det låter verkligen otroligt jobbigt. Jag förstår att du känner dig smått desperat. Jag ska i ärlighetens namn säga att mycket av mi  första tid med dottern ligger lite i dimma. Första månaden var hon inte alls särksilt skrikig minns jag men det var nog mest för att hon var så liten (prematur) och när hon "skrek" var det mer som ett litet gny. Det ändrade sig senare...
    Men jag var ju bara hemma första 3 månaderna så jag minns mest att jag det första 6-9 månadernna var sjuuuukt trött. Jag pendlad då och jobbade heltid men sov bara liiite om nätterna så hela den tiden är liksom lite i en dimma och det är mycket jag inte riktigt minns klart.
    Å andra sidan har jag redan glömt huuuuur trött jag verkligen var då (inser jag när jag kollar gamla "anteckningar" från den tiden) och det visar väl att vi lätt glömmer sådant som är jobbigt, men minns det som var bra.
    Har du testat att ge lite ersättning också plus amningen. OM det är så att hon skriker för att hon inte är mätt. Tror att Muggles gjorde liknande m Moa i början vad gällde nätterna. Att hon gav ersättning på kvällen och att hjälpte???
    Stor kram
    Och lycka till i Stockholm!!!!!

BS,
    hahaha jag skrattar alltid åt dina inlägg! Tycker du har en skön inställning!
    Och du vår dotter ligger 2 kurvor över medle på både längd och vikt inser jag efter att ha kollat!!!
    Hon är ca 2,5 nu och väger typ 16,5 kg och är ca 98 cm lång!!!!!!! Eller om hon är ännu längre nu kanske...??
    Hon är som hon själv säger det "en stor sej nu." Hon har börjat lära sig att det är skillnad på att vara A big girl och A big boy också. Förut var hon alltid "A big boy" för hon ville vara som sin bästa kompis Russell, haha!

Hattis,
    tack! och du Spice Market är ALLTID bra!!!!

Tack också för all input ang min kompis. Jag tror att jag kommer fortsätta lite på samma spår. Alltså fortsätta försöka belysa vissa saker från "mitt håll" men ändå itne typ propsa på att de ska gå skilda vägar....  

• sweetstreet

Oupsie,
    just det! Hur känns det? Gissar att det känns bra om än kanske lite nervöst?

• sweetstreet

På begäran från Telis kommer här en beskrivning av vad min födelsedagslunch bestod av:

Eftersom det är Restaurant week här i NYC nu så hade de en särskild prix fix lunchmeny som vi tog. Då får man en 3-rätters för 24 dollar. Excl dryck såklart.
    På menyn fanns två val av alla rätter (för-, varm. och efterrätt) och maken och jag delade på allt.

Det blev:
    förrätt:
    Shaved Tuna, Chili Tapioca w asian pear and lime
    Spiced chicken Samosas w cilantro yogurt

Varmrätt:
    Cod w Malaysian chili sauce and thai basil
    Vietnamese chicken curry

dessert: 
    Olvaltine Kulfi w caramelized banana
    Ginger ice cream

Till dett drack jag rött Malbec vin från Argentina och maken drack indisk öl.

Allt oooootroligt gott!!!! 

För er som ska besöka NYC rekommenderar jag verkligen Spice Market!!!!
    www.spicemarketnewyork.com 

• sweetstreet

Oupsie,
    ser nu ditt inlägg om bråket.
    Jag trior det kasnke kan bli så när båda är nervösa och stressade och inte riktigt har fokuserat än.
    Det kommer säkert kännas bättre snart! och under förlossningen kommer han finnas vid din sida som en klippa!  

Stort LYCKA TILL!!!  

• sweetstreet

Tinga,
    ja det har varit en bra födelsedag. Blev firad i morse hemma och sedan lite på jobbet även om det blir mer nästa vecka då vi ska fira mig samt en annan  kompis där som just fyllt år.
    Sedan var ju jag och maken på god lunch tillsammans och nu ikväll tror jag bara vi ska ta det lugnt. I helgen blir det nog tårta för en del av våra kompisar här. Det jbbiga är att det känns som om både jag o maken har fått dotterns förkylning och att vi ligger i startgroparna för att bli sjuka. Så lite tröttare än vanligt känner vi oss och jag har känningar av bihålorna. Mindre skoj...  
    Men med lite positivt tänkande så kan man alltid glädja sig åt att det inte är kräksjukan!  

Och du ang våra barn och olika vikt så visst är det så.
    Men det handlar säkert om gener till viss del och sedan om att Piff o Puff hade (och till viss del fortfarande har) lite problem med ätandet. Jag tycker å andra sidan att dina killar verkar väga mycket och vara stora med tanke på just de matproblem ni har haft!!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!