Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Välkomna till Tivoli Empatia!

Eller svensk tid är det ju senare idag...

• sweetstreet

Ang sova eller inte sova etc med små barn och jobb så är jag nog ändå benägen att säga att självklart måste man få avlastning med någon kväll i veckan (alltså vardagar) om man känner att man inte får sova alls på nätterna. Och sedan att man kan få sova på helgerna när båda föräldrarna är hemma. 
    MEN jag vill även säga att jag VET hur tungt det är att jobba när man inte sover också så jag förstår faktiskt arrangemang där den arbetande föräldern (vilket väl nästan alltid är pappan) får de flesta sovtimmarna i veckan. 

Jag började ju jobba när vår dotter var endast 3 månader och jag sov ytterst lite på nätterna då. Eftersom hon inte tog bröstet (p g a att hennes tid på neo gjort att hon inte kunde/ville latch on vad fasen det nu heter på svenska?) så var jag ju tvungen att pumpa och sedan mata. Så varje matningstillfälle tog lååång tid. Jag kunde aldrig göra det halvt sovande utan var ju tvungen att hook up to the pump också. Så jag gick alltid upp och satt i soffan på nätterna och pumpade innan matning. Få timmars sömn som sagt....

Och det var SJUKT JOBBIGT att arbeta!!! Måste säga att jag nog var rätt ineffektiv de där första 3-4 månaderna när jag var på jobbet.... Sedan lade jag ju av amning/pumpning och då kunde jag såklart sova mer vilket förändrade situationen.
    Men som sagt jag har stor förståelse för om den som arbetar behöver mer sömn än den som är hemma även om det självklart är jobbigt att vara hemma och ta hand om bebis också. Men faktum är att man inte MÅSTE vara lika snabb i skallen då som på jobbet faktiskt. Iallafall tyckte inte jag det. Plus att vissa dagar kunde man ibland stjäla sig till lite sömn under dagtid också när bebben sov. Det kan man ju inte på jobbet....

• sweetstreet

Nej på tal om sömn så ka jag gå och knoppa nu.
    hattis tänker på dig och det bara FÅR inte vara som du misstänker!!!
    KRAM!  

• sweetstreet

Å har snabbskrollat lite för att leta Hattis men ännu inget?

Såg dock att Smint är på gång!
    HEJA SMINT!!!!!

Mugglan,
    tack vännen vad söt du är!
    Jo vi får se vad som händer. Jag tror dock inte att det faktiskt kommer att ta nu. Varför skulle det göra det liksom? När vi kämpade i typ 2 år förra gången och numera har sex ungefär lika ofta som ja jag vet inte.... det är två onsdagar (!) på en vecka...
    Och då när vi råkar ha det så en enda gång så varför skulle det bli då...?
    Men som sagt vi får se.

Härligt att Ada och Beda mår bra också! Otroligt att du har två små liv där inne som sparkar på!!!

• sweetstreet

Själv mår jag skit idag!!!
    Min förkylning som legat och liksom lutar i kroppen har verkligen mognat till sig och idag blir det nog en dag is ängen faktiskt....'Har hostan från hell även fast det känns som den knappt börjat...
    Och bihålorna gör ont så hela huvudet känns som om det snart ska spricka..... Däremellan kloggar näsan igen totalt av jägtäckligt snor.

HÄRLIGA detaljer va...?!?!?
    De är ju inte ens positiva någonstans så som Mugglans var om sina sexskavsår....  
    Där kunde man ändå tänka att "hej, hon har ju haft kul iallafall!"  

Nä go vnner jag drar ig tillbaks till sängen nu.
    Men kommer försöka titta in igen senare för att se om Hattis hört av sig.

och så för att se hur det går för Smint.

• sweetstreet

Åååå HATTIS!!!
    jag fick glädjetårar i ögonen!!!

• sweetstreet

grattis till Smintfamiljen också!!!!!!!!

Härligt att det gick så bra!

Fast nu är jag så nyfiekn över vad Unge Herr Smint heter...  

• sweetstreet

Oupsie,
    haha jag tror det är dina hormoner som spökar...
    Inte ska du känna dig bli sååå förtvivlad över att ni åkte hem med Daisy.
    Nu får hon sola och det kommer bli bra. Vår lilla tjej solade jädrar anåda massor när hoon var på neo Fram tills de börjar bajsa har jag hört att just bilirubinvärdet kan vara högt. För kroppen gör sig av med det via bajset så när detta väl kommer igång brukar det sjunka snabbt. 

Är även sjukt nyfiken på Daisys namn!!!!! 
    Hoppas få se både det och Unge herr Smint i trådgalleriet framöver.

Eller om ngn vill inboxa det så vore jag glad såklart...  

• sweetstreet

Själv ser jag iten fram emot kvällen.
    Mår fortfarande skiiit.
    Har sovit i stort sett hela dagen. Helt klubbad!!!
    Nu har jag huvudvärken from hell och hostar jädrigt äckliga saker. Huvudvärken är helt klart bihålorna som spökar. Är nästan döv p g a att öronen drabbats av bihålornas hååligång. och så ska jag hämta lilltjejen nu från dagis och ha henne själv ikväll för maken ska ut med jobbet.
    Han sa att jag sjävklart skulle ringa om det blev kris, men de ska fira av en av hans allra bästa jobbarkompisar som ska flytta tillbaks till italien nu om några dagar, så jag vill verkligen att maken ska få vara med och fira av sin kompis.

Men det lär bli enkel pastamiddag här ivkäll. OCH så lär lilla tjejen bli helt överlycklig över attt hon kommer få en TV eller iPadkväll. För jag har noll ork till lek eller annat....  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!