Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Välkomna till Tivoli Empatia!

Hattis skrev 2011-02-06 19:17:18 följande:
    Lite mer ikappläst Hattis har landat!

Välkomna och hej Mopedvin och Sommarbrud!

Körsbär - något som jag ofta glömmer att det finns trots att det är så gott. Bara en burk konserverade körbär på vaniljglas - mums Har minsann sett att Lappis tänkte avslöja ett körsbärs-brulérecept här snart *spanar vilt*

Sweet - om du ser - iih vad spännande, tänk om du är med barn! Jag tänker så att det är väl sällan som det verkligen passar i livet att få barn - så det är lika bra att de kommer av sig själva, annars kanske det inte blir ngt alls. Nu har ju ni en rätt speciell situation, men jag hoppas att den löser sig även om ni får ett barn till!
    Hoppas att du  mår bättre (i näsan) nu! Kram!

Porchez - vad härligt med Sälen! Men jag måste hålla med dig om att det alltid är drygt att åka hem. Tåg bort och flyg hem är något jag starkt rekommenderar om man åker lite längre än Sälen. Have a safe trip home.

Oms - varje gång jag läser om din semester blir den alltmer fantastisk! Det är väl också helt idealiskt, att åka bort lite längre tid till ett varmt land där man känner en massa människor. Tror fö på dina sextips - det gäller att se till att det finns tillfällen i vardagen!

Här har det mest varit tandborstsex på sistone, dock inte när kepsen tillverkades. Då hade vi svårt att vara nära varandra (läs i samma land) och när vi väl var det - svårt av olika orsaker att få vara ifred. Så de handfulla tillfällena vi fick till det var vi väldigt på. Så kan det gå.

Vickan  - krya på dig! Och soooov mycket.

Ego - mår faktiskt lite mer illa nu Till en viss gräns så är jag nöjd med det. Men aj vad jag inte vill att det ska eskalera *sänder en tanke till BS, Vickan med flera*
    Där ser man. Lite mer illamående...
    Tack också Hattis! Visst är det så. Det är aldrig den "perfekta tidpunkten" för barn. Men i vårt fal är det verkligen den allra sämsta tänkbara på så många vis nu. Ändå hoppas jag nog lite ändå. Eftersom jag nog är ännu räddare för att det aldrig ska gå att få till det igen, än att sitta med TVÅ barn i en 1:a och försöka leva på vatten och nudlar.....
    Så ja, vi får se helt enkelt. Blir det så blir det och då får vi försöka lösa allt så gott vi kan. Men visst känns det nervöst det också. Man vill ju helst ge sig själv och sina barn den bästa starten man kan....
  • sweetstreet

nej nu måste här städas....
    I vårt otroligt OSTYLADE hem....

Tjingeling! 

• sweetstreet
    Oupsie skrev 2011-02-06 22:03:29 följande:
    Vi är äntligen hemma nu! Vilken hemlängtan jag hade, även om det bara rörde sig om några dagar. Så sen vi kom hem har jag passat på att sova i min egna säng (så skön ), och vi har badat Daisy. Vilket hon verkade gilla väldigt mycket . Och nu i kväll har vi tittat på film, Blind Side, den har väl ett par år på nacken, men jag hade inte sett den innan. Den var bra, en  feel good-film.

Tinga, hann din man se något av Daisy? Tror mest att han fick se plastbaljan . Kändes inte riktigt som läge att stanna till, för vi fick "eskort" till provtagningen.

Nenne, ja verkligen helt galet hur snabbt brösten växer. "Det ser lite oproportionerligt ut" sa maken, haha
    Så härligt!!!!
  • sweetstreet
    Oms skrev 2011-02-06 21:32:12 följande:
    helt rätt Mugglan, närhet o ömhet är ju a och o i detta. Jag VET att i mitt o makens fall så skulle vi aldrig få till det så "ofta" om det inte var för att vi är så pass fysiska med varandra i vardagen. vi lägger oss också samtidigt, extremt sällan har vi olika tider och då påverkas vi direkt av det. vi delar som sagt täcke (Ett vanligt täcke, inget stortäcke) och vi rör vid varandra väldigt mkt.

En annan sak som slog mig efter alla våra utlägg om alt här inne - jag hoppas verkligen att ingen jämför sig med ngn annan här inne till den grad att man mår dåligt av det! oavsett vad det gäller så är vi alla här inne olika individer och har olika referensramar, erfarenheter, mål o förutsättningar. Jag har många vänner som lever ett tusen gånger mer intressant och händelserikt och problemfritt liv i mina ögon och visst kan jag när jag själv känner mig fet ful o dum bli lite avis på dem ibland, men oftast är jag sjukt nöjd med den jag är och vad jag har o har åstadkommit i livet trots att det inte är mkt i deras ögon.

så,om du just nu är avis på de som har ett bra sexliv, snygg våning, bra utbildning, hög inkomst, friska barn, intressanta jobb etc etc så är det säker ngn som är avis på dig med för ngt som du kankse inte värdesätter lika högt många av mina vänner är t ex avis på mig som sköter det här med planering, logistik etc till synes mkt bra o enkelt medan jag kan vara avis på dem som inte behöver fixa med allt detta för att iöht orka med dagarna (jag har kontrollbehov samt älskar listor statistik, scheman o kalendrar nästan sjukligt om ni frågar mig men utan dessa hjälpmedel så får jag inget gjort, så enkel är jag)

Igår bakade jag en vitchoklad kladdkaka som var gudasänd... herregud så god! den har varit med i halv åtta hos mig och är nu en rexeptfavorit i de svenska hushållen. imorn innebär det att det blir träning - om jag någonsin ska få några fler barn är det viktnedgång som gäller. punkt.

nu ska vi krypa upp i soffan o se på en komedi som maken har hyrt, han har precis dukat fram the och toast så det känns som om detta ska prioriteras framför BT-tid
    Oms,
    visst är det så. man kan itne jämföra sig med andra och framförallt inte med ALLA ANDRA SANTIDIGT....! Alltså att man tänker att DE verkar ha superboendet och de DÄR de verkar ha underbara semestrar, och andra de verkar minsann hinna med både träning och  supersex och ytterligare andra har fantastiska jobb...
    Det är lätt att man gör det felet. Själv känner jag som du att trots att vi självklart har våra egna problem och stressen, nu framförallt med min kommande arbetslöshet samt green cardansökan, så känner jag mig verkligen genuint lycklig och tacksam över har BRA jag har det och ur BRA jag ändå mår.

Och liksom du hoppas jag att alla här och där ute har några saker de verkligen känner så inför. Även om man vissa dagar kan känna sig nere. 
  • sweetstreet

Tinga!
    GRATTIS till 2,5-prskollen! Härligt när man får veta att alt är som det ska!
    Och hoppas nu du får en riktigt skön semester! 

• sweetstreet
    Mopedvin skrev 2011-02-07 07:05:17 följande:
    Tinga - skönt med lite positiv bekräftelse! Ha en härlig semester!

Oupsie - jag har bara använt Anna Cecilia amningsbh- ar samt de där elastiska från apoteket på natten. Tycker kanske att du ska vänta till nästa vecka och köpa om mjölken precis runnit till.

EGO - har jobbat hela helgen och är helt slut, herregud...och nu har jag fått ont i halsen med, skit hemma med bill o bull idag ensam, får väl slita på madrassen i lekrummet
    Är annars så glad för att vi har planerat in att farmor o farfar ska hämta barnen ungefär en gång i veckan på dagis och sedan ta med dem hem för att sova över! Känns som en sten lättat från hjärtat!
    Å vilken toppenlösning!!!!
    Hoppas du snart känner dig bättre också. Så jobbigt att vara sjuk och därtill har barnen ensam. 
  • sweetstreet

Smint,

jobbigt att du känner så. Jag tror helt klart det är p g a hormonerna som hoppar runt i kroppen vid amningen. Om du fortsätter känna som du gör tycker jag liksom andra här i tråden att du absolut ska sluta. inte värt att känna sig deprimerad! 

Jag ammade aldrig vår lilla tjej eftersom vi aldrig fick till det så. Men det berodde mest på att hon blev flaskmatat på neo och sedan när jag fick hem henne sög hon jättedåligt på bröstet. Jag hade funderingar på att ligga i och få amningen att fungera men med tanke på att jag bara var hemma 3 månader orkade jag inte tjafsa med det. Jag resonerade att hellre 3 månader där jag kan njuta av mitt barn och lära känna det på bästa sätt, än att enbart ha det kämpigt med amning som inte fungerar.

Jag producerade massvis med mjölk dock så jag pumpade hela tiden i ett drygt halvår. Sedan orkade jag inte mer plus att jag då sinat såpass mycket att det liksom inte var värt det. Då gick vi över helt på ersättning. Hade börjat med det sista månaden där under vissa av måltiderna eftersom jag producerade mindre mjölk efter att jag börjat jobba.

jag måste säga att jag dock tyckte det fungerade bra med flaskmatning. Enda jobbiga var att jag pumpade vilket gjorde att det tog sååå lång tid att mata eftersom jag först skulle pumpa sedan mata. Ett tag kände jag mig som en stor mjölkkossa!!

Men flaskmatningens fördelar såpass tidigt var att maken bondade jättetidgt med tjejen. och att han ju kunde avlasta mig bra både på nätterna då han alltid tog minst en matning, samt att jag faktiskt rätt tidigt var "fri" att gå ut ibland och vara social med vänner någon kväll då och då. DET tyckte jag var toppen!

• sweetstreet

Nenne,
    ok nu har du verkligen övertalat mig om att Pricken kanske ändå inte är helt perfekt....
    Tugga på bröstvårtorna kommer rätt högt upp på min "egenskaper-jag-inte-riktigt-gillar-hos-andra-lista" faktiskt. Men visst han är hyfsat förlåten p g a sin unga ålder. Det hade varit värre om han fortsatt med detta upp i tonåren. Nu sancakr jag inte dina bröst dock...! Men som Casanova är just den egenskapen inte så bra tror jag....

• sweetstreet

Smint,
    varför ska man göra UL igen förresten??
    Måste det gå viss tid emellan så man ska se på förändringen eller vad? 

• sweetstreet

Hattis,
    hoppas du snart mår bara lite "lagom "illa.....!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!