Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Välkomna till Tivoli Empatia!

muggles skrev 2011-02-10 10:42:23 följande:
    BS: vad betyder Fanny för negativt? *nyfiken*
    Muggles,
    tror det har olika betydelser på amerikansk vs brittisk engelska. Det ena är "fitta" det andra är rumpa. Kanske inte så skoj om man typ bor i engelsktalande land???  
  • sweetstreet
    Lapinette skrev 2011-02-10 11:14:49 följande:
    D+M = Depeche Mode
    Iiih! Mina gamla idoler!!!!
  • sweetstreet
    Oupsie skrev 2011-02-10 12:34:38 följande:
    AM, när är det du åker till London? Lite avis, måste vara kul att åka dit nu när pundet är så lågt .

Ego, måste berätta en kul grej, jag var ju så orolig för tentan som jag hade lämnat in. Kämpade ju som en dåre med den, och kunde ändå inte känna att den var "bra" och resultatet har dragit ut på tiden. Var rädd att jag skulle få U på den, och då skulle jag inte ha tagit ett enda poäng den här terminen eftersom jag inte klarade av att lämna in den andra tentan eller uppsatsen. Kollade på min Ladok idag i alla fall och jag hade fått VG! VG! Och jag som var rädd att jag inte skulle bli godkänd, mohahahahah! *glad*Skål
    Wow! GRATTIS Oupsie!!!!!
    Där ser du! 
    Ibland har man själv de högsta kraven....

• sweetstreet
    muggles skrev 2011-02-10 13:29:03 följande:
    Cicci: du behöver inte säga så mkt, mest lyssna tror jag. Tror hon skulle uppskatta det jättemycket om du ringer.

Jag tycker att det skulle vara jättetråkigt om hela världen bestämde sig för att döpa sina barn till namn som "funkar internationellt" (vilket brukar innebära på engelska). Är det inte lite charm med att man ser på namnet vilket land folk är i från?
    Jag håller med dig Mugglan! Jag gillar namn som ma kan se ett urpsrung hos också. Men i vårt fal har vi insett att det underlättar SÅÅÅ mycket att ha ett namn som åtminstone KAN uttalas på just engelska. Men så BOR vi ju i ett engelskatalande land också....
    Våra efternamn får vi dock ofta stava till. Och kasnke är just DEN erfarenheten den som gjorde att vi ville ge dottern ett förnamn som hon skulle slippa bokstavera varje gång.... Haha!
    Och vi ville absolut försöka hitta ett namn som åtminstone inte BETYDER ngt fult på engelska. Som t ex Fanny. Men det är ju rätt självklart. Ungeför som att någon som bor och får barn i Sverige inte vill ge sitt barn namnet "Kuken" eller så???

Men annars håller jag med om att det är är roligt med namn som är lite mer "nationella". Dock finns ju sådana som ändå är hyfsat lätta att säga på en del andra språk också.

• sweetstreet

Ser att vi passerar 12000 också!!!!
    WOHOOOOOO!!!!  

• sweetstreet

AM,
    ha det tippentoppen i London!

oh, det var läääänge sedan jag var där.
    Jag älskade det dock!
    Men nu är såklart NYC MIN nya favvostad...

Men din Londonresa påminner mig om att jag ska skriva ett mail till en av mina vänner där!  

• sweetstreet

Lappis,

den enda japanskan jag kan är

kampai (eller är det kampei???) vilket väl betyder skål?!

Och Hadjima (stavningen????????) vilket våra vänner säger till sin dotter varje gång hon petar sig i näsan.
    DET är egentligen koreanska men de sa att det hette ungefär samma på japanska.

En av våra bästa väner här kan japanska på "banrnivå". Alltså typ barnböcker kan hon läsa för sin son på japanska...  
    Hon har en japansk mamma och en kinesisk pappa men växte upp i Kanada. Så engelska är såklart hennes första språk.
    Men hennes mamma pratade japanska med henne när hon var liten. Därav kan hon just väldigt BASAL japanska. Sådant man säger till barn...  

• sweetstreet
    porchez skrev 2011-02-10 16:26:18 följande:
    BS- brädåkningen gick helt klart över förväntan!! första åket så svängde jag åt båda hållen, något jag inte klarade av förra året ingen skidskola, pengar går det åt så mycket ändå. Men de hade erbjudanden om privatlektioner 2tim för 650kr. Men å andra sidan så var jag där med 5st som åker/har åkt snowboard så hjälp har jag fått! Tyvärr åkte jag inte så mycket som jag hoppas på, andra dagen fick jag kramp i ena låret. Sen på kvällen bröt jag mer eller mindre ihop (long story i sig) så dag 3 hade jag heller ingen lust så jag gick tillbaka till stugan tidigt den dagen
    Porchez,
    jag har bara testat snow board en enda gång. Jätteroligt MEn svårt! Och jag ahde såååå ont i rumpan de kvällarna att jag hade svårt att sitta hahhahaa!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!