Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Välkomna till Tivoli Empatia!

Lappis! Jag njuuuuter faktiskt!!!

• sweetstreet

Men eftersom jag redan längtar till våren känns det lite jobbigt att få vårkänslor redan nu. Jag vet att vi lör få kyla o snö igen och igen innan det verkligen blir vår här. Även om den kommer tidigare här än i Sverige. Haha nej att inte gilla kyla men älska skidåkning kan vara en trixig kombo... Då passar väl alperna i sen februari början av mars rätt bra väl???

• sweetstreet

Oj ser massa konstiga typos. Skriver på iPhonen och kollar ej texten o då blir det alltid knäppa ordjusteringar...

• sweetstreet
    fru AM skrev 2011-02-15 10:44:20 följande:
    Gårdagen var en fullkomlig katastrof. Mer säger jag inte

Angående barns vikt så lär väl Hektor åka på det en utredning också ... de har gnällt om hans slankhet hela tiden samtidigt som de konstaterat att det verkar vara genetiskt. Men så sluta gnälla då, BVC-doktor!
    Å nej!!! Kramar om AM!
  • sweetstreet
    Ore skrev 2011-02-15 11:06:28 följande:

Tråkigt med katastrof, AM

Apropå barn och vikt så är det väl märkligt att det verkar vara så gnälligt...?

Hmm, borde förresten boka tid på BVC. Maken är litet orolig för att lillkillen har stor mage. Han äter som en liten häst, ungefär. Men är inte knubbig så när som på en stor, nästan ballongformad, mage.

Jag tror inte det är ngn fara med magen.
    Vår dotter har också STOR mage. Alltså en sådan som förr kallades "barnmage".
    Vår barnläkare sa att det var vanligt hos många barn de första 2-3 åren. Och det handlar inte om fetma utan om att de har stora organ inne i kroppen. T ex levern. Innan de vuxit mer så tar organen mer plats och då kan de göra att magen "putar" ut. Men när de växer och i takt med att de får mer magmuskler så kommer magen att minska i omfång.  
  • sweetstreet
    Fru FruLLan skrev 2011-02-15 12:42:43 följande:

Hejsan

Alla raringar.

Jag har inte haft näsan över vattnet så pass att jag kunnat vara här på ganska länge L men så kan det vara.

Men nu kanske jag orkar in lite…

Jag hoppas i alla fall att det är bra med alla och att mugglans twins mår super. Jag har även sett att det går bra för Hattid och September!!!! Vad skönt!

Och jag snappade även upp under de 5 minuter jag läste i morse att sweetan kanske väntar pluss !!!

WOW

Jag har helt enkelt missat en hel jääävla massa…

Undrar vilket årtusende jag ska ha tid att läsa ikapp?

Hoppas det är bra med er alla!

puss

Heej Frullis!!
    Jag har inboxat dig!!!!
    Kanske har du redan sett det?

Kram till dig! Jag tycker iallafall det är roligt att se dig här igen.

• sweetstreet
    smint skrev 2011-02-15 12:32:19 följande:
    Nu har jag tid att kika in här, kommer inte försöka kommentera allt som hänt, bara det jag läst de sista sidorna...

Har äntligen tagit beslut ang amningen och nu ger vi ersättning, han blir mätt och nöjd och glad och jag är en glad mamma. Har återigen fått en fantastisk bvc sköterska, så himla skönt.

AM: Trist att gårdagen inte var bra  trist med bvc, men om ni båda är långa och smala så är det kanske inte konstigt om H blir det?  

Sweet: Oj vad spännande att se om den kommer i helgen, men förstår att det är mycket tankar som far omkring.

BS: Hoppas ni slipper magsjukan.

Smint,
    vad skönt att du fattat beslut Det är ofta det jobbigaste tycker jag. Att bestämma sig. När man sedan gjort det så är det bara att försöka göra det allra bästa av just DET bseslut man fattat.
    Tycker dessutom att det låter som ett bra beslut.

Kram! 
  • sweetstreet

Oj nu är jag ikapp men då verkar det lite dött på tråden.

• sweetstreet

Lappis vännen!
    Jag förstår verkligen att det är tungt för er med all väntan. Just denna ovisshet är ju värst. Att ni inte "bara" får en tidsangivelse och sedan kan räkna ned, utan att kön liksom hela tiden förändras så ni kan petas NER från köplatsen också!

Det enda jag kan säga med detta med de minskade antalen internationella adoptionerna från Sykorea som faktiskt är bra rent generellt är ju att jag tycker det är ett framsteg att Sydkorea som land faktiskt börjar ta hand om många av sina "föräldralösa barn" själva nu. Tidigare har man ju av kulturella skäl inte gjort det vilket varit ena v orsakerna till att jag verkligen tycker att deras land/kultur/samhällsstruktur varit pissdålig rent ut sagt!!!! Ett så rikt land som Sydkorea borde inte behöva adoptera bort några barn överhuvudtaget EGENTLIGEN. Tycker verkligen det är en skam för landet! Om man ser det helt krasst.
    Så på det viset tycker jag de minskade internationella adoptionerna är en framgång.

Men visst förstår jag att det är tungt för er som köar till just sådana länder!!!

Hur är det med Vietnam? Man stängde väl adoptioneran därifrån ganska nyligen. Minns ej skälet??? Ska man öppna igen nu då?????

KRAM till dig och maken din!! :p

• sweetstreet

PB
    HEEEj!!!

Känns det lite bättre igen nu? 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!