Jag känner att jag kanske borde förklara min trådfrånvaro lite också. Egentligen är det flera anledningar. Den första var att någon tyckte att vi inte skulle prata om Elise här, och det tyckte jag kändes tråkigt. Jag tycker att allting har rätt att ventileras här i tråden, och sen är det läsarens ansvar att avstå från att läsa om det är något man tycker är jobbigt för en. Annars skulle ju ingen kunna skriva om sina graviditeter t ex, för att det är jobbigt för Snorkis att läsa. Vad blir det då kvar av tråden, om vi ska ha censur på allt som kan vara jobbigt för någon?
Sen var det väldigt mycket prat om lyckliga tvillinggraviditeter, för att peppa Muggles. Jag tycker att det var jättebra av alla att stötta henne, men för mig vrids en kniv om i mitt hjärta varje gång jag hör om lyckade tvillinggraviditeter, och då valde jag att avstå från att läsa i tråden ett tag, för att inte utsätta mig för den smärtan.
Vi har dessutom genomlidit besvärliga förkylningar och öroninflammationer på båda barnen, så nu äter Piff väldigt dåligt igen. Pga av hosta har båda dessutom kräkts oändliga mängder, så det känns som att vi inte gjort annat än torkat kräk de senaste veckorna. Nu börjar förkylningarna ge med sig och barnen är på dagis igen, men som sagt; ätande lämnar fortfarande en del i övrigt att önska.