Välkomna till Tivoli Empatia!
muggles skrev 2010-11-18 11:29:17 följande:
Jag är hemskt ledsen för att jag uppfattades som att jag censurerar tråden. Min kommentar om Elise var en spontan och ogenomtänkt instinktiv reaktion. Jag har så mkt att oroa mig för redan så jag kände bara "jag vill inte veta!", jag vill inte ha ännu mer information om allt som kan gå snett. Min och makens största skräck just nu är att barnen ska födas för tidigt och få skador som gör att vi får två "paket" att ta hand om. Det kommer att förstöra hela vår familj. Det är en oro som ständigt är närvarande men som jag försöker bekämpa genom att skjuta undan tankarna på det. Jag försöker tänka positivt att det inte behöver hända, men det är svårt vissa dagar. Detta är förklaringen till varför jag reagerade som jag gjorde. Jag tänkte att eftersom Heloise inte valde att publicera vad som hänt i vår tråd utan i PBs andra tråd, så kunde alla kommentera där. Det var säkert feltänkt av mig.Hade Heloise skrivit i vår tråd så hade jag hoppat över hennes inlägg, vilket hade varit ganska lätt att göra. Men det är svårare att hoppa över de inlägg i vår tråd som är kommentarer på det hon skrivit i en annan tråd. Det blir lätt så att man hinner läsa innan man förstår att man borde ha hoppat över. Sedan är jag säkert överkänslig just nu och borde klara att läsa allt vad ni skriver. Självklart hade jag klarat det, det var ju bara dumt att tro ngt annat.Jag tog iaf åt mig och blev väldigt ledsen över hur det jag skrev har uppfattats. Jag hade inte alls förstått att jag gjort så fel men nu har jag förstått det. Så jag ber om ursäkt.
Det var inte alls meningen att sänka dig så här, Muggles! Jag är säkert också extra känslig just nu, med flera pågående tvillinggraviditeter i min närhet (där jag räknar din också) och med en Piff som krånglar ännu mer än vanligt med maten igen. Därför kanske jag hängde upp mig lite extra på att du inte tyckte att vi skulle skriva om Elise här, men det som framför allt gjort att jag inte hängt i tråden är för att jag tyckte att det var jobbigt att läsa om lyckliga tvillinggraviditeter.
Det är klart att jag kunde skrivit om Elise i den andra tråden, fast jag har svårt nog att hinna med i den här och ville inte fastna där. Jag har inboxat lite med Heloise, så huvudsakligen har vi hållit kontakten den vägen.
Censur var kanske ett lite väl hårt val av ord också, och det var säkert inte så du menade heller, men just då, i den stämning jag befann mig, blev min tolkning sådan. Men nu har jag fått den paus jag behövde och no hard feelings från min sida.