• Fårävvör

28 maj 2011

Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!

Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)

• Svar på tråden 28 maj 2011
  • LSJS

Helt galet om fyra veckor är det bara en timme kvar tills man ska gå ner för altargången...gud vad pirrigt det börjar bli! Tack för tipset om bröllopsguidens sida ska kolla upp det! Trevlig valborg!

20110528
  • Buppielove

Tiden går så fooort nu!

Idag hade vi möte med prästen. Känns som en bra präst.

Vi har även bestämt oss för att ha en solist, vilket är ordnat.

Nästa "grej" är att ordna vigselprogrammen. Skönt att jag har ett att "tjuvkika" på.

Än har jag inte hittat skorna jag vill ha på fötterna, men det löser sig säkerligen. =o)

• Oll Moddy

tjoho bruds! Igår blev jag hippad som aldrig förr Vilken grej och helt surrealistiskt - kändes märkligt att själv vara där i en position som man bara planerat åt andra! 

Blev lurad in till jobbet för en akutgrej som var tvunget att fixas och som det tidigare pratats om. På något konstigt vänster fick jag ändå känslan av att det var dags - så jag tog med en deodorant (!) och  vattenflaska.

När jag så kom in till jobbet stod hela högen där och väntade på mig och jag fick den klassiska tiaran med slöja som gått i "arv" från de andra tjejerna. Så började dagen med champanjefrukost i en park och sen var det dags för danspass i en fantastiskt fin utstyrsel. Efter det fick jag ta på mig en gammal klänning som jag sytt för länge sen och temat för dagen var " prinsessa" och mitt uppdrag var att frigöra riddaren och jag hade 8 timmar på mig

Efter ytterligare några uppdrag fick jag massage och sen var det dags för middag med lite gissningslekar och som sista uppdrag fick jag gå ut till en balkong och sjunga en serenad för min riddare och då hade min sambo också fått sin svensexa

Fantastiskt organiserat och alleles ljuvligt! Så ni som har detta kvar - njut och fundera inte på vad som kommer härnäst. En del av charmen är att bara vara i stunden!

• Diamanten90

Mindre än 4 veckor kvar nu! Helt sjukt! Och en av mina släktingar har ännu inte anmält om han kommer! Börjar bli lite sur på honom... Skickade ett meddelande åt honom men inte ens det svarade han på. Trevligt det... Kan ju inte skriva ut programbladen innan han anmält efterosm vi har alla namn i bladet. Usch. Det är väl det största stressmomentet just nu. Annars flyter allt på bra:) Samobn har alla kläder fixade nu förutom ett bälte. Det känns riktigt bra nog. Så jag tror att det blir bra också:) Spännande är det!

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • mri

Har provat bröllopsfrisyren. Är så löjligt nöjd :)    23 dagar kvar :)

• Diamanten90

Va kul, mri:)

Inte alls mycket kvar nu! Men mycket kvar att göra tycker jag:p Blir en hel del pyssel nu så småningom. Men alla har osat som tur är. Men nu är det lite krångligt för ett par så de kanske inte kan komma i alla fall. 15 hittills som inte kunde komma så vi blir 80 +10 "skaffare"(bekanta som ställer upp som serveringspersonal o.dyl.)

Bestälde en slöja från eBay för några dagar sedan så får se om den hinner komma innan bröllopet!

• Diamanten90

Nu är jag lite sur... Det är ett par osm har meddelat att de kommer men när jag läser hennes blogg så ser jag att hon har planerat in något helt annat då. Och de bor lååångt härifrån så hon hinner inte med bröllopet samma dag. Känner henne inte efterosm hon är avec men i alla fall ganska taskigt tycker jag! Det här gjorde ju inte min dag bättre då... Helvete...

• Elvismor

I lördags blev jag hippad. Shit, vilken dag alltså! Blev först kidnappad av killarna, medans mina tjejer tog sambon. Sen bytte de. Jag fick sjunga in en låt i en studio och sen red vi på islandshästar. Min kompis som är fotograf tog utmanande bilder på mig som blivande mannen ska få som kalender i morgongåva! Sen middag och utgång. Hur mycket alkohol jag fick i mig vet jag inte, men jag var bakis i tre dagar! Att jag höll alkoholpåverkad från klockan nio på morgonen till halv fyra nästa morgon är över mitt förstånd. Helt sjukt kul.

Vad gäller festprogram kan jag verkligen rekommendera att göra det i publisher. Vårt är nästan klart men inte utskrivet. Igår testade jag frisyren och är jättenöjd. Idag har jag varit hos sömmerskan för att sy in klänningen och vi har även hämtat ringarna, guuuud vad fina de blev. Jag känner nu att jag börjar få svårt att sova, tankar och planer bara snurrar i huvuet. Men jag försöker göra listor på listor...

Tyvärr börjar jag nu som alltid haft superhy att få finnar. Kan det vara stressen tro? Jag har också en allergi som lätt kommer fram vid stress så kortison tas lätt till om det skulle komma massa röda pluttar på stora dagen. 

Vad gäller efternamn skulle jag gärna vilja byta vid vigseln, men vi måste vänta då vi ska göra det via PRV. Vi har båda -sonnamn och vill inte byta till den andres. Så vi ska sätta ihop två släktnamn. Men vi måste vara gifta först innan vi kan ansöka annars får vi betala dubbla ansökningsavgiften (1800*2) så vi väntar istället. Så det kan dröja upp till tre månader efter vigseln/ansökan tills namnet är ändrat och det känns lite tråkigt.

Bara nyfiken, ni som skriver äktenskapsförord, vad står det i det??
    /Elvismor 

• LSJS

Shit ser att ni börjat blivit hippade...är jättenervös att det är min tur i morgon??? Jag hoppas visserligen på det för jag känner att de två nästkommande helgerna kommer jag inte hinna och jag tror att m2b blir det nästa helg som jag fått hintar om men eftersom jag inte hört nåt mer om det börjar jag bli nervös att de hippar oss samma dag   Vi får väl se, bäst att man tar sig en dusch ikväll och gå och sova tidigt utifall att.. M2b städar här och jag undrar varför, städa en fredagkväll???
    haha..

kan ni fatta att det bara är 3 veckor kvar nu??? Shit vad pirrigt, oh jag längtar, börjar bli trött på bröllopsplanering nu..haha..

Tack för tipset om bröllopsguiden, vi har fixat både bordsplacering och festprogram nu...lite finslip kvar på festprogrammet bara,,,

20110528
  • Buppielove

m2b blir svensexad idag. Glad  Han har jobbat natt, så han kommer få en chock när grabbarna dundrar in här vid 11.30 och drar iväg med honom. Hade det inte varit för att jag redan blivit hippad hade jag varit nervös över mig själv också, men jag e ganska lugn.. Men bara ganska! Man vet ju aldrig vad som händer.. Värdinnan har bjudit över mig ikväll, så... Kanske har de något lurt, eller blir det bara en myskväll. Hursom är jag nöjd. Nää.. Ska ta å städa lite här, så det ser bättre ut när grabbarna dyker in.

KUL att läsa om era möhippor och att ni verkar ha haft lika kul som jag hade. Jag var också bakis ett tag efter, fick gå hem från jobbet på måndagen, men.. det var nog inte enbart av bakfylla, utan jag hade feber också.

21 dagar kvar!

Svar på tråden 28 maj 2011