28 maj 2011
Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!
Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)
Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!
Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)
Är det någon annan som blivit hippad ännu förutom jag och Buppielove?
Har haft en hippa, i februari. Men väntar på min "riktiga". En magkänska säger mej att jag ligger risigt till på långfredagen men det får tiden utvisa. :D
Kul att höra om allas planeringar! Jag jobbar också lite med listor.. någon i datorn, någon i en bok som var TÄNKT att bli bättre struktur i än vad det är just nu.. Ingen möhippa ännu. Just nu har jag så mkt på jobbet att jag knappt ens orkar tänka på något annat än att jobba och sova.
JO fick faktiskt beställt min vigselring idag Platina precis som förlovningsringen, med en fin sten på, vissa utgifter prioriteras mer än andra, hihi. Har även fixat så att en person städar ur lokalen och ombesörjer att paketen kommer hem, sån där liten "struntsak" men alla saker man kan bocka av, antingen på lista eller mentalt, känns skönt.
Har inte ens börjat med vare sig bordsplacering, festhäfte eller vigselprogram.. kanske att man skall speeda upp saker och ting lite!
Jag sällar mig till er för även jag blir fru den 28/5! Min klänning kom idag så imorgon ska jag prova och påbörja ev justeringar. Jag tror att det kommer kännas lite mer på riktigt då för nu känns det såååå himla overkligt att det bara är knappt 5 veckor kvar. Tokigt! Vi håller på med gästprsentationer nu och jag bara bävar för att börja med bordsplaceringen. Har ni några bra tips för hur man lättast gör den? Sov gott!
Nu var det länge sedan jag var inne här. Har känt mig lite för stressad för att läsa om allt alla hunnit göra. Men nu är jag avslappnad igen ;) Saker och ting börjar falla på plats. Nu är det klart med vigselprogram och musiken under vigseln och det har stressat mig en del. Håller nu på med festprogrammet och att rulla servetter med namnlappar. Är också klar med bordplaceringen, men den kanske kommer ändras lite dock. Än så länge känns allt bra. Jag försöker dela ut uppgifter på familjen så det inte blir för mycket, men jag är föräldraledig så jag kan ändå ägna en hel del tid åt detta. Det är så härligt nu med det fina vädret och jag hoppas vi får en fin dag den 28 maj. Ska i påsk försöka slappa, njuta och inte sola in ränder som ser för jävliga ut i klänningen. Ha det gott!
Hoppar in här också nu när det är dryga fem veckor kvar! Gifter oss borgerligt i Växjö! Tänkte höra om någon har erfarenhet från dansshoppen? Har beställt mina skor därifrån (Rainbow Dolly) och för en vecka sen var de slut hos dem och de skulle beställa dem från leverantören... Hur lång tid i förväg måste man ha dem tror ni för att det ska funka att gå i dem hela dagen?
I helgen ska jag prova klänningen som inhandlades i Stockholm redan i november - en whiteone 6202 - blir spännande att se hur den sitter nu, så här fem månader senare! Idag inhandlades även kostymen och jäklar vad svårt det är om man behöver mindre storlekar!
Annars känns det mesta som att det är under kontroll, ringen provas minst fyra gånger i veckan bara för att se så att det fortfarande känns rätt :-O Bestämde oss från början att ta det hela lite piano och inte stressa upp över saker, men ibland kan man ju bli lite knäpp på gäster som ringer och frågar om diverse märkliga saker och som berättar att de egentligen inte har råd att komma...
Well, tänkte mest bara säga hej och börja följa tråden helt enkelt!
Jag är ganska stressad ännu bara men idag gfick jag klart alla godispåsar som jag sytt. 99 st blev det! En hel del ännu som måste inhandlas och väljas och det är där problemet ligger. Vi kan inte bestämma oss för någonting alls och allt är så dyrt! Får nog skärpa oss och börja ta tag i saker nu när det bara är några veckor kvar!
Helvetet med klänningen är äntligen över! Igår fick jag så tillslut hem den och nu känns det bra igen.
Ska snart sätta igång med bordsplacering, vigselprogram och nått häfte till festen
I tisdags var jag och provsminkade och provfixade håret. Börjar kännas verkligt nu!
Tänk! Det är bara 36 dagar kvar tills vi är gifta! M2B har fortfarande inte bestämt vad han vill heta i efternamn. Jag vill inte byta, för mitt är sällsynt, men jag har heller inte krävt att han ska ta mitt, han får välja helt själv, även om jag givetvis blir jätteglad om han tar mitt!
Har börjat lyssna på olika brudmarscher, men shit vad svårt det är! Den ena låter värre än den andra. De där klassiska klarar jag helt enkelt inte av, har nog sett för många filmer som förstört det fina med dem... Hahaha! M2b har fastnad för "Dala-Husby" och jag för "Gotlänskt". Vi tar förmodligen den ena vid inmarsch och den andra när vi går ut. Hur har ni tänkt?
Hur har ni tänkt med resten av musiken i kyrkan? Solo? CD?
GLAD PÅSK!
Hämtade våra ringar igår!! Dom blev så himla fina, är jättenöjd! 5 veckor kvar nu och en hel del kvar att fixa...festprogram och låtlista och bordsplacering är det som är på gång nu!! Nu är jag mest nervös för att bli hippad...det lär väl hända snart antar jag Ser att en del av er redan har blivit utsatta Fast det blir säkert superkul! Provade min klänning för nån vecka sen och - 9 kg hade gjort vissa förändringar på klänningen...den var för stor över bysten. En kompis som är sömmerska hjälpte mig att sy in axelbanden och jag ska köpa "kuddar" att stoppa i bhn och sen ska jag prova den igen för att se hur det ser ut! Klänningen ska lämnas in för strykning också...Hoppas den sitter bra efter alla justeringar
GLAD PÅSK önskar jag er alla!