• Fårävvör

28 maj 2011

Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!

Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)

• Svar på tråden 28 maj 2011
  • LSJS
    Fårävvör skrev 2011-03-06 18:31:29 följande:
    LSJS, jag vet fick också boka i "gamla" namnet. Ännu mer surt är att mitt pass går ut i april, så får skaffa ett nytt att ha i en dryg månad...

Nu har vi gjort en önskelista här på bröllopstorget med, verkar fungera bra.
    Vad surt att behöva fixa ett pass för en månad bara....var ska ni på bröllopsresa?
    20110528
  • Fårävvör

Vi åker till amalfikusten måndagen efter bröllopet och blir borta i 12 dagar. Flyger till Neapel och har bokat hotell i amalfi, sorrento och Neapel. =)

• LSJS

Fårävvör: Härligt det låter!! Hoppas ni får en härlig bröllopsresa. Oh vad jag längtar nu!! Vi har hittat en frack nu till m2b.  Vi köpte den på blocket för 1000 kr med frakt. Byxor, skjorta, väst och frack samt bröstknappar och fluga, helt suveränt bra och precis i rätt mått!! Ska bli  spännande att se hur den ser ut och hur den ser ut på!!

20110528
  • LSJS

Nu har vi varit på provlyssning hos solisten som vi valt till vigseln och jisses säger jag bara, vad duktig hon är!! Jag fick kämpa för att hålla tårarna borta...Det kommer bli svårt i kyrkan...Vi har nu bestämt oss får två låtar som bara stämmer in så bra på oss!! Öppna din dörr och Att älska dig (shirley clamp) i en lugnare version som hon bara gjorde helt underbar! Det kommer att bli så bra!!!!!

20110528
  • Diamanten90
    tyralainen skrev 2011-03-07 10:06:32 följande:
    Hejsan,

En liten fråga bara: Tycker ni att man kan ha en rund bukett med enbart röda rosor i maj?
    Passar det på vår/ sommar?
    Min farbrors fru hade det när de gifte sig i maj om jag inte mins helt fel:) Tycker nog att du kan ha det:)

Vi blev sjuka här så jag har inte börjat sy slöjan ännu, men imorgon ska jag prova klänningen och se hur lång den ska vara:) Om inte jag blir sjuk då... Har fått en del anmälningar till bröllopet redan:) Borde rikga till sömmerska och beställa blommor snart. Är lite nervös nog:) Har haft en hel del bröllopsmardrömmar! Inatt drömde jag att vi skulle gifta oss i övermorogn och vi hade slarvat bort ringen, skrivit fel plats på inbjudningarna osv... Skönt att vakna!
  • my heart

oj va alla har kommit långt med allt här då sj gifter jag mig 7/5 och jag har såååå mycket mer att fixa... kliver nog ur denna tråd, så jag slipper stressen :-S 
    Kram kram 28:or 

• Diamanten90

Har en bild i mitt galleri på mig med klänningen, tiara och slöja men det ser så tomt ut... Kan ni ge något tips mot det?

• my heart
    Diamanten90 skrev 2011-03-17 18:52:07 följande:
    Har en bild i mitt galleri på mig med klänningen, tiara och slöja men det ser så tomt ut... Kan ni ge något tips mot det?
    Håret -D ha det mer utsläpptoch mer volym... brukar passa fint när man har bar klänning upptill!
  • Diamanten90

Tror att det får bli lite mera utsläppt hår än jag hade planerat nog jo:)
    Folk har börjat Osa. nu:) Men alla vet inte vad det betyder tror jag.. Nå, får ringa och fråga av dem sen om ingen svarar innan 30 april. När har ni lagt Osa. datum?

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
Svar på tråden 28 maj 2011