• Fårävvör

28 maj 2011

Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!

Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)

• Svar på tråden 28 maj 2011
  • mri

Att ha två är ganska vanligt, men man får ju göra precis som man vill. Prästen brukar vilja veta hur man tänkt vigselordningen så det kanske är steg ett att fråga någon om den vill viga.  :)

• Fårävvör

råkade se idag att en jobbarkompis (som är bjuden på bröllopet) fick ett mail av en annan kompis (som också är bjuden på bröllopet) =) Första tanken som dök upp i huvudet var "va, känner dom varandra?", men insåg sen vad det handlade om och blev lite glad

Fick häromdan väldigt snabbt stänga ner en skype-chatt för att sambon inte skulle se lite svensexa-hemlisar

• Hoppla

Kanske är vi först den 28e. Vi gifter oss redan kl 11 :)
    I onsdags hämtade jag äntligen klänningen så nu är det bara underkläder kvar på den fronten.

• Diamanten90

Vi har fixat en präst nu, den rpäst vi vill ha:) Han jobbar egentligen inte där just då men vi får honom i alla fall:) Så på skärtorsdagen ska vi och prata med honom. Hindersprövningen borde ha gått igenom i övermorgon så sen FÅR vi gifta oss:) Hittade en väska åt mig förra veckan också:) Ska inte ha den så det syns för den är ganska stor men tänkte ha alla nödvändiga saker i den:)

• mri

50 dagar kvar nu. Nyss var det 100. Det går undan.  Idag beställde vi blommor. :)

• LSJS

Nu har vi vart i tyskland och handlat öl/vin och whiskey!! Vi bodde två nätter i köpenhamn innan och hade en liten minimoon!! Jättehärligt har vi haft det ! Känns bra att ha handlat nu men det mousserande vinet tar vi på systemet då vi inte tyckte att det var tillräckligt billigt att släpa på 20 flaskor vin från tyskland, vi köpte några backar öl till i stället, så har vi det säkra före det osäkra...ölen och vinet kommer definitivt att räcka....det gör ju inget om det bli över...det blir ju sommar och semester och då går det ju åt en del på alla grillpartyn!

20110528
  • Fårävvör

Just fan, blommor måste jag beställa! tack för påminnelsen!

Ska försöka få sambon att komma igång med funderandet angående upplägg på vigsel, vigselprogram och festprogram också, men han har hittat en ny rolig pryl till gitarren, så jag vet inte om det blir så lätt idag

• Diamanten90

Vi kommer bara att ha öl och bål och det är först senare på kvällen. Inte så vanligt med vin på bröllop här (som tur är! Hade blivit dyrt annars...) så vi skippade det:) Börjar bli nervös nu! Mindre än 50 dagar kvar:D

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • JochD

Den här tråden har jag nog(?) missat helt!

Jag och blivande ska också gifta oss 28maj, ett väldigt enkelt bröllop så det är inte så mycket att planera, vi gifter oss klockan 17 i kyrka och därefter åker vi hem tillsammans med barnen, äter god mat och tårta!

Om ingen skulle skänka oss ett par tusen helt plötsligt, då blir det kanske hotell på bröllopsnatten men är man student så är man

Vi fick dessutom meddelat från sambons släkt som bor 100mil härifrån (ja och en farmor i Spanien) att nästan ingen kan komma så vi blir ungefär hälften så många gäster som vi först hade trott..

• Diamanten90

JochD: Vi är också studerande, eller jag är hemmamamma just nu, men vi har turen att gifta oss på en ort med världens billigaste hotell, ungefär:) ca 790 kr för en natt i bröllopssviten! Otroligt:)

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
Svar på tråden 28 maj 2011