28 maj 2011
Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!
Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)
Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!
Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)
Jag vet - och nu om två veckor har vi plåtat "trash the dress" (fast inte så mycket trash - mer ovanliga fotografier)
Vi har kvar:
Beställa papper till festprogram
Skriva ut program (min bror fixar)
Vika, häfta & skära till program - sambo fixar sista veckan
Skriva ut vigselförrättarens text & "program" till vigseln
Kolla med namnändring & hindersprövning (jag la i veckan till ett extra förnamn så måste kolla om hindersprövningen gäller fortfarande eller om de kan skjuta på handläggningen av mitt tillägg till efter vigseln men att vi ändå läser upp mitt nya förnamn, ej tilltalsnamn)
Fixa ansiktsbehandling - bokat sista veckan
fixa naglar - bokat sista veckan
makeuprådgivning - sista veckan
Göra packlista för bröllopsresan
köpa trosor, Bh & kallingar
Gå till sömmerskan för sista koll
morgongåva
Springa Göteborgsvarvet
Sen såklart duka och fixa med det. Men bordsplaceringen är ganska klar.
Är skönt om alla kan skriva ner hur man ligger till så kanske man får något tips om man har missat något!
12 dagar kvar!
Gjöra klart programbladen och vigselprogram
Få hem slöjan från eBay
Köpa godis
Öva brudvals
Annons i tidningen?
Hämta sambons nya glasögon
Fixa låtar till festen
Det är väl det då. Det är verkligen inte mycket kvar nu! Kommer att leva i min ishockeybubbla ännu ett bra tag till;) (Jag bor i Finland, och har alltid bott här)
Fasen vad arg jag blir! Hade skrivit ett ganska långt inlägg, så bara försvann det och jag loggades ut.
Ska försöka skriva om det... ;oP
12 dagar kvar. Galet vad tiden rusar iväg. Det bästa av allt är att jag faktiskt njuter. Jag njuter av tanken att få gifta mig med min drömprins. Tänk att mina känslor för honom kan växa fortfarande efter 7år tillsammans. Underbart!
I övrigt går det bra med planeringen. Det jag missar eller skjuter på är värdparet snabba att efterfråga. Bordsplaceringen är klar, men vi behöver ordna med placeringskort - har ni några tips? Vigselprogrammen ska göras. Festprogram hoppar vi, men en meny- och dryckeslista kan vara trevligt att ha.
Jag måste även varna er! Om ni har beställt grejer från shoppingbutiken.se får ni nog tänka om! Jag beställde vårt brudpar därifrån, men efter att "leveransdatum" passerat blev jag fundersam och gick in på hemsidan. Döm om min förvåning! Där står att de har stängt pga sjukdom. Så.. Jag har varket fått brudpar eller pengar tillbaka. Inte svarar de när man försöker kontakta dem heller.
gu va roligt för er alla som har detta framför er!!! ALL Lycka! Njut när dagen D är inne, varje sekund.... och gör inte som vi, glömma ringarna :-S
Visst är det kul att bli hippad blev själv iväg lurad för ett par veckor sedan vart lite tidigt eftersom min syster som var med skulle opereras. På onsdag bär det av till prästen för att förbereda, inte utan att tiden rusar iväg nu... Vi börjar bli nervösa båda två.
Vill passa på att önska alla er ett jätte lycka till nästa lördag.
Någon frågade om placeringskort. Vi har gjort så att vi har tagit rosa servetter som vi rullat in i vita servetter så att ca fem cm av det rosa sticker ut. Sen har vi klippt ut lappar i temafärgerna, rosa till tjejerna och grönt till killarna, där jag skrivit namnet med silverpenna, hålet är såklart som ett hjärta. Sen har jag tagit ett silversnöre och bundit ihop servetten med snöret och namnlappen.
Visar här med bild, men den är inte min.
Jodå, listan börjar betas av:
Beställa papper till festprogram
Skriva ut program (min bror fixar)
Vika, häfta & skära till program - sambo fixar sista veckan
Skriva ut vigselförrättarens text & "program" till vigseln
Kolla med namnändring & hindersprövning (jag la i veckan till ett extra förnamn så måste kolla om hindersprövningen gäller fortfarande eller om de kan skjuta på handläggningen av mitt tillägg till efter vigseln men att vi ändå läser upp mitt nya förnamn, ej tilltalsnamn)
Fixa ansiktsbehandling - bokat sista veckan
fixa naglar - bokat sista veckan
makeuprådgivning - sista veckan
Göra packlista för bröllopsresan
köpa trosor, Bh & kallingar
Gå till sömmerskan för sista koll
morgongåva
Springa Göteborgsvarvet
Mamma påminde idag om att ett paraply och en liten jacka eller liknande kanske kunde vara bra att införskafa eftersom det kan vara kallt... hua, så långt hade jag inte tänkt, haha! tänkte att det nog inte gör så mkt om det är 15 grader, men det kan ju lika gärna vara 6 grader som idag.. hoppas verkligen inte!
Jäklarns vad nära det är nu! Hejja hejja allihop!
I lördags blev vi hippade (han med sitt gäng o jag med mitt)
Jätte-jättetrevligt!! Underbart att ha så goa vänner!
Ja nu är det inte länge till!
Detta är kvar:
Trycka ut några festprogram till (Brollopsguiden som jag har tipsat om flera gånger om har haft problem men nu är det löst så skrivaren går så det ryker
Tärnornas klänningar skall sys upp o in (Tack svärmor för att du gör det!)
Mammas klänning skall hämtas pluss min underkjol som jag skall hyra
Hämta förlovningsringarna (som har puttsats lite)
Spraya fågelburet vitt (till presentkort på presentbordet)
Prov brudsmink fredag 20 maj
Färga ögonfransar/ögonbryn (gör jag varje månad iofs) fredag
massag
naglar fredag 27 maj
Öva på brudvalsen
Njuta!
Jag ska kanske provsminkas idag. Min slöja har kommit till Vasa nu! Så jag får säkert hem den imon 2 dagar:) Så lyckllig! Beställde den fårn eBay för 2 veckor sedan.
Helt galet tjejer, det är bara 11 dagar kvar nu och jag har åkt på världens dunderförkylning....hoppas verkligen att jag blir frisk och att jag inte smittat övriga familjen....Stressad både över en massa på jobbet och det som ska ordnas...men det löser sig väl!! Är lite deppig över att liljekonvaljerna troligtvis hinner blomma ut tills nästa lördag, jag hade verkligen velat haft det i min brudbukett....men det blir nog bra i alla fall. I söndags var vi på genrep i kyrkan med prästen och vi körde igenom hela programmet...vi blev faktiskt riktigt rörda båda 2, det kändes så verkligt och så nära nu, att snart är vi man och hustru!!! Våra barn de bara sprang runt runt i kyrkan så vi får väl se hur det går att ha dem som brudnäbbar haha men vi kan väl hoppas på att när kyrkan är full av folk och vi är uppklädda allihop, blir tagna av stundens allvar och skärper sig...annars har vi backup planen med leksaker och godis framme hos deras moster att ta till! Lycka till allihopa nu med eran stora dag!