28 maj 2011
Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!
Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)
Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!
Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)
Hur går det för er? Börjar känna mig lite nervös och stressad jag! Vet inte hur programhäftets framsida ska se ut bland annat. Småsaker som man inte tänkte på förut börjar komma fram nu.
Här går det fint, tack vare listor, listor , listor.
Har delat in allt som ska göras i 2-veckors-perioder. Är det inte fixat ena veckan så ska det vara fixat nästa. Sen är det på med nästa två-veckors-göromål. Tiden går fruktansvärt fort nu när det närmar sig. Är massor att göra varje vecka (delar även in sånt som inte har med bröllopet att göra just nu för att få hjärnan att funka), ska både gifta oss, bygga hus och har massor av kvällsjobb att göra. Enda sättet för att inte allt ska braka just nu är listor, med dem kan jag slappna av lite än så länge.
Jag är rädd att jag slapnar av för mycket. Har en hel del som ska göras ännu och hittills har bröllopet legat ganska långt in i framtiden men nu böjrar nervositeten verkligen dyka upp. Hoppas verkligen att jag hinner med allt och att alla är nöjda!
Först det roliga!
Minns ni att jag berättade att jag skulle åka till Stockholm och träffa syrran å mamma för att köpa skor/underkläder och bara ha det bra? TJI fick jag! Fredagen var det bara vi, men på lördagen, då blev jag grundlurad och möhippad! GALET vad ROLIGT det var! Det var så kul att jag vill bli möhippad på nytt.
Sedan huvudbryet...
Den där sömmerskan jag köpt klänningen av och som m2b ska hyra sina kläder hos verkar inte riktigt vettig. Det gick så långt när vi var där idag att m2b kommer hyra sina kläder på annat håll. Jag hoppas verkligen att klänningen sitter tillräckligt bra vid nästa provning, så att jag kan ta med den hem. Hon är så fruktansvärt virrig och frågar samma sak 10 gånger vid samma möte. Jag har inte nerver till det! Magkänslan har sagt "stopp" ett tag och nu är det verkligen stopp! Ångrar nästan att jag har köpt klänningen hos henne och vet inte längre om den verkligen är så fin.
Totalt sett...
Om vi bortser från sömmerskan så är det mesta helt ok. Lite sena med vissa planer kanske, men allt som måste bokas är bokat och dryck är inhandlat i Danmark efter en snabbtur till Skåne. Förra veckan kunde vi släppa allt och bara njuta av varandra och familjen, toppen!
mri: Smart med listor! Det borde vi verkligen ha...
Jag ska på provkamning på lördag:) Spännande! Det är min väninna som är utbildad frisör som ska fixa mitt hår:) Måste minnas slöjan och tiaran! Ska minnas att ta bild på frisyren också:)
Det sista stora som skall göras nu är bordsplassering Alla skall svara senast i dag (hm 9 familjer har INTE svarat, tror vi har för många akademikere på gästlistan, så vana vid deadlines att dom inte vet om att man kan leverera innan...gott om tid, flera timmer ju...)
På lördag åker vi till blivande svärföräldrar som hyr hus i Spanien och då skall vi göra bordsplasseringen och bara ladda batterierna i solen
Hittade världens sötaste små finskor till sonen i söndags, kläderna är klara!!
Hade inte klarat mig utan listor!! En lista på vad som skall göras, en på vad som skall köpas och en på vad som skall väljas som tex in & utmarsch, solo etc
Så skönt när man bara kan stryka över och se att listan bara blir kortare och kortare
Jag har ett häfte där jag har några listor nog. En osa lista, en vilka gärster vi bjudit, en vad som ska köpas och en med vad som ska göras. Tycker ändå att det blir mycket nu. Men nästan hälften av alla servettringar osm jag gör själv är klara:)
Alla har OSAt, bordsplaceringen är klar. Vigselprogrammet saknar framsida men annars klart. Toastmadame fixar festprogrammet och delarna vi ansvarar för är snart klara. Känns bra. Hur lugnt som helst :)
Var och fotade lite på vigselplatsen idag för att få en bättre bild av hur det ser ut och var vi kan vara. Det kommer att bli kanon när träden är grönare.
Längtar!
Blev lurad i lördags, för provkamningen var egentligen möhippa!! Har skrivit om det på bloggen:)