28 maj 2011
Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!
Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)
Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!
Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)
Vi köpte sambons kostym igår, väntar bara på att den ska bli upplagd, insydd här och där etc... :)
Har beställt en väska som ser tillräckligt vettig ut för att man ska kunna ha den som partyväska efter bröllopet!
Har beställt mina skor, så det kommer forhoppningsvis med posten nästa vecka!
Har hittat organzaband på Ebay (1,50 kr/m) som vi ska ha till inbjudningskort, tackkort etc. skitnöjd, men inte fått hem dem än såklart...
Kollade på väst och plastrong till sambons kostym, men tycker att det är för dyrt att köpa väst för 1200 kr i butik... Så nu försöker jag finkamma ebay efter västar... Någon som har några tips?
Vi har fått min sambos mormors och hennes mans ringar som vi ska slipa om och ändra lite på om det går och inte blir allt för dyrt! Sambons ring blir superbra om man sliper den lite men min är jag lite tveksam till om den går att göra om utan att förändra för mycket som sambons mamma inte vill att vi ska göra. Den är i Rött och vitt guld utan stenar. Det är som en ring i mitten i vitt guld som jag inte tycker är så fint idag, den ser ut som den är bankad på med en hammare , men det kanske går att släta ut den och eventuellt sätta in en sten i den?, annars tänker jag ha den som förlovningsring eftersom jag inte har någon än, fast då blir problemet att hitta en vigselring som passar till....Men det känns roligt och speciellt är det att vi fick dem av sambons mamma eftersom mormorn är död sedan två år tillbaka.
jag igen! Första inbjudningskortet är skickat, till min syster som bor i Sydafrika! Vi har cirka 10 st till att göra sedan ska vi skicka ut dem alla! Dem blev superfina och vi är jättenöjda, det känns så personligt och bra att vi gjort alla tillsammans, till och med våran 3 åriga dotter har varit med och hjälpt till på sitt sätt!
Vi har spikat menyn till bröllopet, kommer nog bli jättebra
På fredag är det bara fyra månader kvar , oj vad fort tiden går!
Vi funderar just nu på musik till vigseln, har ni bestämt musik ännu?
Kul och höra hur alla är igång och planerar och fixar.
Här är hemsidan klar, inbjudningkorten skickade, och en del har börjat osa. Blir ännu mer verkligt nu.
Tid hos guldsmeden, för att designa vigselringen, är bokad och övriga planeringen flyter på.
mrsJR: Vill du dela med dig av er meny? Håller på och funderar över den biten.
Nu är ringarna inlämnade. Min ring kommer att förlängas med vitt guld och i förlängningen kommer två diamanter infasas. Det vita guldet kommer att slippas och plattas till. Jag hade lite gammalt guld att lämna in så totalt kommer all omslipning, diamanterna och nya namn och datum bara att kosta 900 kr!!! Jag är spänd av förväntan och hoppas att resultatet blir bra! Solist är bokad, och vi ska träffa cateringbolaget den 13 feb och diskutera upplägget! Mina skor kom i måndags och de är jättefina, men det var tur att de kom så tidigt så jag hinner gå in dem, det klämmer lite uppe på foten (som pumps alltid gör på mig i början pga min höga vrister).
Vad alla står i och fixar! Jag skrev precis följande inlägg i "maj-forumet"... (Lite ändrat här)
Om 4 månader är vi gifta!!!!
Buppielove, låter supertufft med röda naglar till din övriga outfit!
vi ska göra klart våra inbjudningskort i helgen och skicka dem i början på nästa vecka!
Buppielove:
Jag tror det blir fint med röda naglar! jag kommer nog att ha det. Har oxå jag ett brett svart band i midjan, kommer nog att ha svarta skor och röda rosor som bukett tror jag.