• Fårävvör

28 maj 2011

Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!

Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)

• Svar på tråden 28 maj 2011
  • LSJS
    Salat skrev 2011-01-16 23:13:24 följande:

Min tärna har provat tärnklänning i dag, så nu är modell ocg färg avklarat! Hittade också jättesöta skor, herligt! Inbjudningskorten är snart klara... en rätt lång process (om man som vi gör dom själva, men fint blir det)
    Skall snart skicka in ansökan om namnändring (skall byta mitt nuvarande efternamn till mellannamn... Vi skall heta mitt flicknamn som gifta men jag vill också behålla min f.d mans namn, vill heta samma namn som mina stora barn! Tack o lov en självklarhet för min blivande och förra detta( han måste godkjänna det) Frisörtid är också klart. Brudsmink likaså (skulle vi giftat oss i början på juni hade dom inte haft tid, hua) Hoppas det mästa kan bestämmas och avklarats jan/feb sen vet man ju att det kommer massssssor till!

En liten fråga till er som har beställt skor från matildas fest, hur vågar ni det, utan att prova?

Fårävvör, skall ni ha en hemsida där alla skall/kan svara om dom kommer eller inte? Hur gör man en hemsida...

Jag angav min mått på fotlängd och bredd och då hjälpte hon mig att hitta en modell som kan passa min fot. Passar inte skorna får jag ju självklart skicka tillbaka dem! Jag har letat överallt i skobutiker utan att hitta några och eftersom jag lätt får skavsår vill jag verkligen gå in skorna och kan inte vänta på att vårkollektionen kommer i butikerna.

20110528
  • Diamanten90

Börjar nästan bli lite smått stressad med bröllopsplaneringen. Vi slyttar ju nästa vecka så det kommer att gå åt en hel del tid till det. Sen har jag en son som är snart 8 månader och han kryper omkring överallt, klättrar, stiger upp och faller och slår sig. Så han tar upp största delen av min tid. Men inbjudningskortens utsida är färdiga, programbladens pärm utklippta. Det är väl inte så jättemycket kvar att göra egentligen men jag gillar att vara ute i god tid:)

• Kakform

Här är också inbjudningskorten på gång. Vi har köpt materialet och ska börja göra dem så fort som möjligt.

Bröllopshemsidan är också under arbete
    Salat> Vi ska inte ha vår bröllopshemsida till att samla gästanmälningar på, utan hemsidan är till för information om festen, lite mer text och bilder om oss och så länk till vår presentönskelista.

Vi har velat jättelänge angående vad vi ska ha för temafärg. (Eller om vi skulle ha nån...) Fler som har haft samma "problem"?

• Fårävvör
    Kakform skrev 2011-01-18 11:09:52 följande:
    Här är också inbjudningskorten på gång. Vi har köpt materialet och ska börja göra dem så fort som möjligt.

Bröllopshemsidan är också under arbete
    Salat> Vi ska inte ha vår bröllopshemsida till att samla gästanmälningar på, utan hemsidan är till för information om festen, lite mer text och bilder om oss och så länk till vår presentönskelista.

Vi har velat jättelänge angående vad vi ska ha för temafärg. (Eller om vi skulle ha nån...) Fler som har haft samma "problem"?
    Vår hemsida ska ha liknande innehåll.

vi har också "problem" med temafärg! Suckar varje gång någon frågar vad vi ska ha för tema! för mig spelar det ingen roll om inte bandet på inbjudningskorten inte matchar min brudbukett... De kommer man ändå aldrig ha jämte varandra. Huvudsaken är att jag och sambon inte skär oss fullständigt om vi står brevid varandra! Vilka färger det blir beror lite vad sambon väljer att ha för färg på plastrongen... Min enda åsikt om det är att jag gärna vill ha pioner i buketten (så helst någon nyans av rosa i buketten, eventuellt röda eller vita pioner). Inbjudningskorten blir silveraktiga och vigselprogram och festprogram blir nog krämvita med något passande band (beroende på plastrong och blommor...)
    Men jag tar inte så hårt på det här med färgtema... Det gjorde ju att man hade desto mer att välja på när vi valde papper och stämpelfärg till inbjudningskorten, på både gott och ont! Vi hade ganska svårt att bestämma oss... :-P
  • Elvismor

Nu är våra inbjudningskort äntligen färdiga. Det tog mer tid och var fler moment än jag väntat mig. Men de ska skickas nu i veckan. På fredag åker vi en vecka till Kanarieöarna så då går en hel vecka bort. Men gud vad det ska bli skönt med semester! Lite solbränna sitter ju inte fel heller...

Jag ska snart åka med min kompis, som ska göra buketten, till en grossistfirma för blommor och kolla ut lite. Jag tror jag har bestämt mig för att ha mest vita blommor, troligen pioner, med inslag av ljusrosa och grönt, rosor och chrysantemum. Det är ungefär det färgtema vi har på inbjudningskorten också. Jag försöker att inte låsa mig vid detta färgtema men det är svårt. Vill helst ha skor och blomma att sätta på klänningen (som skärp i midjan) i samma rosa. 

Jag tränar och viktväktar på så jag hoppas att klänningen kommer att passa. Jag funderar också på att beställa skor från Matildas.... vad det nu  hette. Du som gjort det, beställde du i vitt? Visst kan man beställa de flesta i färg också?

Vi hörs snart igen! 

• tyralainen

Nu ansluter jag mig oxå till denna tråd :)

Vi har bokat festlokal och kyrka, gjort inbjudningskort som skickas imorgon och i helgen ska jag börja kolla på klänning. Vet att det inte kommer att bli lätt för jag har ofta beslutsångest.. :S

• Bortlovad

Vi har valt tema VITT för att vara lite "tvärtemot" allt vad tradition säger. VI har tom skrivit på inbjudningskorten att japp, tjejer får mer än gärna komma i vit klänning Jag tycker vitt är vackert och vill gärna att alla skall ha det.

Har börjat fundera lite på bröllopsklänning (jag vet att jag är senast i världen med detta men det löser sig, inte stressa upp sig bara...). Har klippt lite bilder och tänkte skicka in dem till ngn av säljarna på tradera att sy upp en klänning, det kostar ju verkligen ingenting och det kan vara värt att chansa lite tycker jag. Jag vill ha den lite kul och är inte så himla petnoga. Som sagt, värt att chansa är det absolut! Till mina tärnor har jag sagt att de kan hitta vilken fin vit sommarklänning som helst (som de känner att de kommer ha nytta av även andra tillfällen) så kan vi hitta någon snygg sjal eller så som är likadant på tärnorna. Det räcker för mig.

M2b och hans bestman skall ju ha lika kläder så där blir det nog till att hyra, skall försöka stressa iväg honom och prova lite snart tänkte jag. Kan man beordra bestmannen att ta tag i detta måntro... NÅGOT måste han väl ha att göra eller???

Just det ja! BAND är bokat till både kyrka och fest, något som ÄR viktigt för mig (till skillnad från klänningen... ööhhh, hahahhaa). Alltid nått, man får glädja sig åt varje sak man får klar!

• Fårävvör

Har ni löst det här med efternamn än? Vi velar fram och tillbaka hela tiden och är nog aldrig riktigt överens... Jobbigt!
    Igår funderade jag på att ta "Inget" som efternamn. Den här dialogen vore rätt kul:
    Person1: Vad heter du i efternamn?
    Person2: Inget.  =)

Nä, jag skojar bara... En lösning som sambon i alla fall nu verkar se som ett eventuellt alternativ är att jag byter till min mormors namn och han tar det också som efternamn men tar sitt nuvarande (andersson) som mellannamn... Han tycker att släktnamnet inte riktigt passar till sitt förnamn bara som det är, och dessutom har han lite svårt att släppa taget om Andersson, förstår inte varför!

• LSJS

mina skor är redan på väg hem till mig!! Jippie! Tog bara 2 veckor i stället för 6 veckor!! Snart är det bara 4  månader kvar så snart kan vi beställa hindersprövning!!

20110528
  • Salat

RINGEN vald och beställd!
    Tärnornas klänningar beställda!
    Möte med florist på tisdag!
    Träff med sömmerskan som skall ändra min blivande svärmors brudklänning bestämd.
    Lysningspapper klara till att skickas in e 28/1
    OCH har pratat med prästen som skall gifta oss och hon tycker inte om att vi inte skall gå upp tillsammans MEN vägrar inte. Är från Norge så för mig är det självklart att jag går upp med min pappa och att min blivande inte har sett mig i min klänning och frisyr/smink förrän i kyrkan!
    Så underbart det skall bli!!! 

Svar på tråden 28 maj 2011