• Fårävvör

28 maj 2011

Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!

Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)

• Svar på tråden 28 maj 2011
  • Kakform

Här är en till som ska gifta sig 28.5, trevligt att hitta en egen tråd för det!

Jag har precis köpt min klänning, känns jätteroligt att ha en så konkret del av planeringen avklarad!

• mri

La Litchi:

Vår ingångs- och utgångsmusik är hemliga, flera av våra gäster är i giftasplanering och kan röra sig här inne och vi vill att det ska vara en överraskning.  Kan säga så mycket som att de är allt annat än traditionella eller klassiska.

Solosånger har vi tänkt: At your side av the Corrs, Du är allt av Sonja Aldén och Come what may från Moulin Rouge.

Sånger för unison sång blir: Psalmen En vänlig grönskas rika dräkt och en lovsång som heter Blessed be the name of the lord.

• La Litchi

Kakform: Välkommen :o)

mri: Kul och höra. Om du vill får du inboxa mig om in- och utgångs så lovar jag att vara tyst :o)

Themandys: Jag ställer gärna några frågor! Inboxar dig om det är ok, så slipper vi ta det här. Tack!

• mri

La Litchi, jag kan inboxa men har inte tillgång till din profil säger BT när jag ska skriva.

• La Litchi
    mri skrev 2010-12-29 17:21:32 följande:
    La Litchi, jag kan inboxa men har inte tillgång till din profil säger BT när jag ska skriva.
    Så nu ska det nog fungera!
  • Fårävvör

Idag har vi köpt papper och stämplar till ibjudningskort! Hittade cardstock i metallicskimmer för 8 kr styck (gör två kort per papper) och stämplar på rea för 5 kr styck! Hittade flera hjärtan samt texterna "vi gifter oss" och "tack" (kunde också välja på"atjoo!" och "prosit" men det kändes inte lika bra... ) så nu ska vi bara fixa papper till inlagan samt bestämma om vi ska trycka eller embossa och vilken färg det ska ha. Vi har inget direkt färgtema än haha. Andra planer för i januari är att hitta kostym till sambon samt skor och ring till mig. Vi får se hur det går med det... Hur gör ni andra med era kort? Gör ni själva (och hur ska dom då se ut) eller köper ni färdiga?

• mri

Vi köpte våra från Kortdesign och är löjligt nöjda :)  En högre summa än att göra själv men värt det :)

• Fårävvör

gott nytt år! känns bra att det är "i år" och inte "2011" eller "nästa år" som vi ska gifta oss! Det börjar närma sig! =)

• mri

Idag ska vi till vår fotograf och prata lite inför fotograferingen. Det är ju långt kvar men de har mycket att göra så de ville att vi skulle komma redan nu i januari.   :)  Blir säkert roligt i vilket fall. :)

• mrsJR

Nu är det full fart i planeringen. Har bokat tid hos floristen nästa vecka, då ska alla blommor beställas. Vi har fått menyförslag från cateringfirman och har pratat med en guldsmed som eventuellt ska göra våra ringar. Har också bokat in möte med fotografen för att gå igenom lite. Men viktigast av allt, idag har jag köpt mina skor! Mindre än fem månader kvar nu!

Svar på tråden 28 maj 2011