• Fårävvör

28 maj 2011

Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!

Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)

• Svar på tråden 28 maj 2011
  • Elvismor

Nu har jag bestämt klänning. Det har inte varit en så rolig uppgift som jag trodde. Antagligen för att vikten inte är "rätt" ännu. Iaf har jag provat i tre affärer och tänker att det får räcka! Hittat en enkel och stilren klänning för 3500 som jag tänker slå till på. Skulle dit idag och betala handpenning. Släpar ut barnvagnen och asar den i all snö och så när jag kommer dit har de stängt för tio minuter sen. Bläää, får åka dit på måndag morgon igen så de inte säljer min klänning. Ev kommer jag att lägga till ett skärp i midjan av rosa eller grön siden eller vitt med stenar på. Jag tänkte inte innan att jag skulle ha slöja, men när jag provade i affären var det jättefint, så det blir det nog. Har träffat tjejen/frisören som ska göra mitt hår och har bokat in henne. Måste bara köpa en massa löshår då jag klippte av mig håret nu i höst, inte så smart! Nån som har tips på bra ställe där det både är bra och billigt med löshår??
    I veckan ska jag beställa min ring. Det lutar åt att vi tar den stora, men dyra, stenen ändå. Imorgon ska jag skriva ut texten till inbjudningskorten, kommer nog inte hinna göra dem innan nyår, men sen ska de bli klara och skickas ut. 
    Har börjat tänka lite på brudskor och kuvertväska. Tips på bra ställen? Jag är lite sugen på rosa skor...

Kör hårt brudar, det är inte lång tid kvar nu. 

• LSJS

Hej, vi gifter oss också den 28 maj 2011!
    Bokat:
    Kyrka
    Festlokal (ink allt porslin och bord, stolar och dukar samt ljusstakar etc)
    catering
    ev fotograf (har ångest över detta, hur vet man att det blir bra...)
    frisör (en kompis) men ej frisyr...
    makeup-store
    florist (en kompis=)
    bröllopstårtor (en kompis hjälper oss med det)
    dj (en kompis)
    min underbara klänning som jag bara längtar efter att ha på mig! en kompis ska fixa till det sista att sy upp släpet och sy in axelband..
    Barnens kläder
    väska
    stumpeband (något blått)
    slöja/tiara (något lånat)
    halsband och örhängen, (fick bedårande smycken igår av min styvmor, något nytt!!)
    färgtema (vitt, ljusgrönt och silver)
    en del av bordsdekorationerna.
    festtält
    toastmadame, min syster.
    en kompis ska fixa mina naglar.

kvar att fixa
    ringar
    sambons kläder
    skor till oss alla 4
    underkläder
    alkohol
    transport till och från kyrka (festlokalen ligger på gångavstånd från kyrkan)
    övernattningen i närheten av kyrkan (har idéer)
    inbjudningskort och alla andra trycksaker (vi har börjat spåna och ska ta tag i det ordentligt efter nyår) planen är att vi ska göra det själva!
    barnvakt, efter vigseln.
    morgongåva
    bröllopsresa (som vi inte tänker åka på direkt..möjligtvis en kort på några dagar i sådana fall i närheten av hemmet. )
    ev fotograf

20110528
  • LSJS

missade en del...har en massa kvar att fixa kom jag på...
    in och utgångsmarsch
    psalmer
    bröllopsvalsen
    solist i kyrkan

+ säkert 100 grejor till....

20110528
  • LSJS
    LSJS skrev 2010-12-26 00:05:04 följande:
    missade en del...har en massa kvar att fixa kom jag på...
    in och utgångsmarsch
    psalmer
    bröllopsvalsen
    solist i kyrkan

+ säkert 100 grejor till....
    20110528
    som gästlista som vi faktiskt har kommit en bra bit på väg med...
    20110528
  • themandys

Wohoo! Nu har vi börjat ge ut inbjudningskorten till närmaste familjen och till resten skickar vi ut strax efter nyår :) Anledningen till att vi gör det så tidigt är att alla som flyger in från andra länder ska ha gott om tid att boka flyg till bra ett pris. Nu börjar det verkligen kännas på riktigt! :D

• LSJS

Nu har vi bokat fotograf, efter tips här på bröllopstorget! det känns superbra, hon verkar väldigt välidgt bra!

20110528
  • La Litchi

the mandys: Förstår precis vad du menar. Här är korttillverkningen i full gång och utskick kommer ske inom det närmaste. Känns väldigt speciellt att läsa texten och se korten. Nästan overkligt men ändå sååå verkligt :o)

Tänkte passa på och fråga om någon av er varit på Sardinen och har några tips?

Tänkte även passa på och fråga om ni andra bestämt vad ni ska ha för in- och utgångsmusik, psalmer och solosånger? Om ni vill dela med er, i så fall vilka?

Och tjejer, 5 månader kvar idag!!!!!!

• Bortlovad

Japp, fem månader idag och inte har jag gjort ett smack mer sen sist... hihi. Jo, jag har börjat fundera över det här med inbjudningskort. Vi tror vi kommer köra på tema VITT, BARA VITT för att vara lite obstinata! Vi har varit ett par så många år (gifter oss på vår 14-årsdag) så att "ingen annan än bruden får ha vitt" känns lite överskattat, nej, vi vill nog att alla skall komma i vitt Så VITA inbjudningskort blir det allt.

LSJS: tack, bra med andra som skriver listor så kan jag sno lite av den när jag börjar fundera över vad som bör göras.. någon gång i vår kanske TACK!

Nä, skämt å sido, jag tackar för alla råd om att börja kolla klänning just, jag skall verkligen hugga tag i det inom kort. Helt rätt tänkt, man behöver nog ändra och fixa lite osv. och då är det bra att ha gott om tid. Har tänkt att tappa lite i vikt före dagen D men det får vi väl se hur det blir med det. Anser inte precis att jag är överviktig, det är kanske bara julmaten som sätter nojor i huvudet på mig just nu!

Vi har iaf fått våra förlovningsringar nu i dagarna, såååå nöjd. Lite stor bara så vi skall tillbaka imorgon och justera ner bådas ringar lite. rena, snygga, platina... underbara ringar. Vigselring har jag knappt börjat fundera på ännu men det finns ju tid till sånt också.

Ha en go kväll tjejer,
    //Slappfian

• themandys
    La Litchi skrev 2010-12-28 22:10:25 följande:
    the mandys: Förstår precis vad du menar. Här är korttillverkningen i full gång och utskick kommer ske inom det närmaste. Känns väldigt speciellt att läsa texten och se korten. Nästan overkligt men ändå sååå verkligt :o)

Tänkte passa på och fråga om någon av er varit på Sardinen och har några tips?

Tänkte även passa på och fråga om ni andra bestämt vad ni ska ha för in- och utgångsmusik, psalmer och solosånger? Om ni vill dela med er, i så fall vilka?

Och tjejer, 5 månader kvar idag!!!!!!
    Va roligt att ni oxå är igång med inbjudningarna!

Vi förlovade oss faktiskt på Sardinien, i Alghero. Det är fantastiskt vackert och bra på alla sätt, god mat, gott vin, hyfsade priser, trevliga människor och ofantligt vackert :)

Vi var där i fem dagar men skulle utan tvekan kunnat stanna längre, det finns både bra dagsutflykter (på ön eller till ex Korsika) och många vackra städer å byar på ön så att man kan göra en rundtur om man vill.

Vägarna är inte så bra så även fast avstånden inte är så långa tar det tid att åka mellan städerna..

Fråga gärna mer om du vill så ska jag svara så gott jag kan ;)
  • Diamanten90

Vi kommer att flytta om en månad! :D Så jag kommer inte att hinna med mycket bröllopsplanerande innan det:p Men vi har kommit en bra bit på vägen i alla fall:) Måste se till att inte slarva bort några bröllopssaker i flytten bara:)

Svar på tråden 28 maj 2011