28 maj 2011
Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!
Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)
Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!
Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)
Tack för svar! Ni får mig att nog "våga". Jag har haft röda naglar sedan igår och jag måste säga att jag gillar dem.
tyralainen: Vi verkar tänka lika. Kul!
Ja, tänk.. Om fyra månader är vi alla gifta. Woohoooooo!
Nu är alla inbjudningskort klar. Måste köpa 7 kuvert till och sen få fram alla adresser sen ska de skickas. Vi tänkte skicka dem den 1 för då får alla dem den 2 så blir det precis två månaders O.S:.A! Oh, vi gav min pappa och hans fru sitt kort idag och de tyckte att det var superfint! Känns kul att få lite feedback innan de övriga skickas.
Oj, vad jag längtar, det ska bli så himla kul och häftigt, fast lite pirrig börjar det att bli...inte för själva giftemålet men för allt runt omkring som ska klaffa och tänk om festen inte blir så vi tänkt oss.. osv...
Idag har vi varit och provat kläder till den blivande maken. Han ville absolut ha frack, jag hade föredragit frockcoat, men när han fick fracken på sig så satt den bättre. Han är inte så lång så med frockcoaten såg det mest ut som en stor kavaj som var ute och gick. Så det blir nog super!
Inbjudningarna gick ut för 1,5 vecka sedan. En hade kommit fel, men det är väl sånt som händer...
Vi håller på att diskutera med cateringfirman och spikar snart menyn och vi börjar så smått planera för en liten tur till Tyskland. Det är så svårt att försöka uppskatta hur mycket dryck som går åt. Hur tänker ni som köper det själva?
Själv funderar jag på att ha ett band i midjan i färg och/eller en ros till det. Har också börjat fundera på smycken, men också det är svårt. Litet nätt halsband och små örhängen, eller stora örhängen och inget halsband? Vill inte heller lägga så mycket pengar på det. Hur ska ni göra?
Elvismor:
Antar att du kanske fick talat om för dej att det finns en nättare variant av frockcoat som heter Chester, den är för dem som inte är långa nog att bära upp frockcoaten men annars väldigt lik den. Otroligt snygg :) Men passade fracken så ska han så klart ha det :)
Elvismor: Smycken är svårt! Jag försöker "förtränga" det själv just nu.
Ett tips är givetvis att besöka t.ex Glitter och köpa lite olika på öppet köp, sedan prova till klänningen. Det du trivs bäst i behåller du, det andra lämnar du tillbaka.
Jag har funderingar på något svart, typ som svarta "pärlor"
Ja det var ett bra tips. Ska kolla lite på ställen som har märket snö och pilgrim, de har fina saker som inte är alltför plastiga och inte allt för dyra heller. Antingen blir det nåt i silver och fejkdiamanter, nätt och diskret eller kanske pärlor, men jag är rädd att se tantig ut.
110 dagar och 20 timmar kvar :) Ska skicka in hindersprövnings-ansökan till veckan. :)
Vi har fått ca 50 anmälningar så då är det bara hälften kvar som ska osa :)
Det närmar sig med stormsteg nu, verkligen. Tycker inte att veckorna hinner börja innan de är slut. Imorron skickar vi in våra papper till skatteverket.
Igår var vi och pratade vigsel med hon som ska viga oss, då blev det oxå VÄLDIGT verkligt en stund. :)