• Fårävvör

28 maj 2011

Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!

Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)

• Svar på tråden 28 maj 2011
  • RockTroll
    Elvismor skrev 2010-11-10 22:27:23 följande:
    Å vad roligt att höra om er andras planer! Ska imorgon till Matton och kolla papper till inbjudningskort. Vi kommer nog skicka efter årsskiftet så alla hinner boka boende, verkar vara ganska upptaget redan... Ang. klänning så tänkte jag ju hyra. Ska börja småkolla lite så jag vet ungefär hur allt funkar och vad jag gillar. Vad kostar det att hyra en klänning, nån som vet?
    Ungefär lika mycket som att köpa tyvärr...iaf dom jag kollade på kosta ca 3-4 tusen så då kan ju nästan lika gärna köpa en och sälja.
  • mri

Jag köpte min på höstrean....fanns många FINA klänningar mellan 2500 och 6000kr. Och en som inte är på rea behöver ju inte heller kosta mer än 4000 på en del ställen. Och som sagt, man KAN ju sälja sen om man vill...I januari kommer vårkollektionen då höjs nog priserna lite igen.

• mri

Inget färgtema valt här än...det lutar mot vitt, lime och lite, lite lila. Troligen kommer kallor att vara vårt genomgående tema mer än en färg.  Blir kallor på alla program och inbjudningar, placeringskort och sådant. Och kallor i brudbuketten såklart...:)

• SnuttisSessan

Vi har fått ändra lite i vårt färgtema så det blir rosa, lila och vitt.
    Har varit inne och pratat med bageriet i dag och jag ska ha en "vanlig" tårta som heter snövit så det blir billigt och bra. De kunde även leverera tårtan på den stora dagen, det är inom stan men ju mindre som måste göras desto bättre.
    Var även inne och pratade med en florist i stan och gud vilken service.
    Jag ska ha rosa liljor, murgröna och brudslöja i buketten ev något grönt strå.
    Förklarade att jag inte vill ha den perfekt och staylad utan mer som en vanlig bindning.
    Runt 500 kr trodde hon och då sätter de fast band också :)
    Perfekt tycker jag.

Två månader innan ville de att vi skulle boka allting som har med blommor att göra så nu får jag vänta till i mars innan jag kan göra mer ;)

• Elvismor

Handlade igår lite papper till inbjudningskorten. Så idag har jag suttit och testat lite. Färgtema blir auberginelila, lite dov olivgrön och naturvit. Korten är lila och fyrkantigt och texten kommer att tryckas på ett natufärgat papper. Tror jag nu iaf. Det är säkert ändrat till nästa vecka... Tänkte sätta mig nu och författa texten. Vet inte om jag ska vara högtravande eller mer lättsam. Hur har ni tänkt?

Råkade gå förbi en klänningsaffär igår och slank in. Klänningen jag såg i fönstret som var så fin kostade nästan 14000. Oj! Typ 11000 kr för mkt... Fick dock ett bra tips i affären. Jag vill inte ha släp då vi kommer att vara ute en del och det känns så klumpigt och smutsigt. Så då sade hon att man kan beställa en "tärnklänning", som oftast är utan släp, men beställa den i vitt så blir det en brudklänning. Ja, kanske det. Men hon sade att om man ska köpa så bör man beställa senast i januari. Svårt då jag alldeles säkert har flera kilo kvar då. Men visst, det är ju en motivation att sätta lite fart.

Nästa söndag har de en bröllopsmässa i Lund som jag tänkte gå på. Sambon är dock borta så jag tar med mamma istället. Det är nog lika bra det! 

• mri

Vi har MYCKET lättsam text i inbjudningskorten utan att för den skull skämta på hela alltihop. Är faktiskt mycket nöjd med våra. :)

Hoppas det löser sej smidigt med klänning. Man KAN faktiskt köpa klänningen lite för liten om man inte är klar med viktnedgång. De flesta klänningar har en storlek upp och ner i möjlighet även om det blir lite mer pyssel än om den sitter perfekt.

• SnuttisSessan

Välkommen till vårt bröllop!

Vi gifter oss i Sofia Albertina kyrka

lördagen den 28 maj 2011

klockan 16.00

Därefter bjuder vi till bröllopsfest

på Restaurang Tycho Brahe

Ulf & Rebecka

Osa: Senast 24 april 2011

Tel: 070-762 08 09

Klädsel: Bara du kommer/Det du trivs i

(Så kommer vår se ut.)

• SnuttisSessan

Så kommer vi skriva i alla fall.
    Vi har verkligen ingen högtravande släkt utan vanliga trevliga människor och vi kommer inte ha klädkod för det är liksom inte vår släkt =)

• SnuttisSessan

Jag är också sugen på att gå på bröllopsmässan i lund nästa söndag, får se vem som vill följa med :)

• Diamanten90

Hej!:) Vi gifter oss också den 28 maj:) Har varit borta ett tag för jag trodde att jag var gravid, men fick idag veta att jag inte är det:) Lika bra så så får jag ha min drömklänning i maj:) Vi har beställt mat, kyrka, lokan och köpt in en hel del pysselgrejor till inbjudningskort och sånt:) Ska ringa och boka tid för klänningsprovning idag tänkte jag:) Mina föräldrar betalar maten och tårtan:) Väldigt tacksam för det:) Men resten står vi själva för:) Bara lite mer än 6 månader kvar nu! Härligt:D Längtar verkligen! Ja, transport är också bokad:) Vi börjar ha det mesta fixat:) Ska bara boka en fotograf till studiobilder. Undrar om man kan ta en som finns 40 km härifrån?

Svar på tråden 28 maj 2011