28 maj 2011
Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!
Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)
Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!
Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)
Ah, A-formad. Hoppas du hittar den oavsett om du så måste släpa hem den från Irland :o) Min är inte riktigt sjöjungfru. Den är bara tight ner till höfterna och går ut sen, så mer typ "svan" eller vad det nu kallas. Ska försöka hitta någon bild.
Skrämmande likt vi har det. Min sambo friade för 7 månader sedan och sedan allt annat som vi har så likt haha.
Diamanten90: Så roligt att du hittat din drömklänning :o) Skönt att ha det avklarat!
Åh en egen tråd! Jag gifter mig också den 28 Maj 2011 :)
Vi har kommit igång med detta:
- Catering bokad.
- Kyrka & Lokal bokat.
- En tjej som gör blommorna ordnat.
- Färdmedel till & från kyrkan ordnat
- Vigselringen är inköpt
- Inbjudningskorten påbörjade i planering, en tjej som skall göra dom.
- Gästlistan nästintill färdig
- Tärna & Bestman klara
- Toastmaster fixad.
...
det va nog det. Tänkte åka o testa en brudklänning nästa helg :)
Har ni funderat/bokat bröllopsresa än? (om ni ska åka på en vill säga...) Jag funderar och funderar, men sambon verkar inte tycka att det är dags att tänka på det än
Ja vi har börjat fundera och spåna om resa och sagt att vi ska ta tag i det ordentligt under julledigheten. Såg precis att du skrev en tråd om Italien :o) Rom är fantastiskt om ni väljer det som avslut. Jag har en del tips om du behöver. Tror även det finns en tråd som var igång för inte så länge sedan om det också.
Hej!
Det händer så mycket nu. Mitt i allt bröllopsplanerande har vi nu hittat ett hus som vi nog kommer att lägga bud på. Så troligen blir det flytt en månad innan bröllopet eller så. Tur jag är föräldraledig, hur skulle jag annars hinna allt?! Eftersom vår dotter inte kommer att vara mer än strax över året vid bröllopet så åker vi inte på någon superduper bröllopsresa. Vi kommer önska oss presentkort på Resia eller liknande så kanske vi åker alla tre på någon resa lite senare.
Vad gäller namn så heter vi båda vanliga -sson-namn och vill inte ta varandras, samtidigt som vi vill heta samma så vi känns som en familj. Vi funderar på att sätta ihop ett namn från min släkt och ett från hans. Ringde PRV igår och det namn vi funderat på finns inte så det är nog grönt. Men vi får fundera lite till, det är ju en så stor sak. Förutom identitetsbiten så är det mycket som ska ändras; bankkort, pass, alla man får räkningar från m.m.
Jag har köpt nästan allt till inbjudningskorten och texten är skriven. Ska bara boka in en tjejkväll när vi gör dem.
Mitt stora bekymmer är klänningen. Jag känner lite att jag fasar för att ta tag i det. Vet inte var jag ska börja. Svårt när man inte vet hur kroppen kommer se ut. Jag är rädd att den jag vill ha kommer vara för dyr. Sen jobbar min sambo så mycket så när jag ska ha tid att gå dit utan min dotter vet jag inte heller. Vill gärna ha med mig någon också. Verkar vara en del här som beställt på nätet, eller? Var ni inte oroliga att den inte skulle passa?
Hörs snart igen!
Glömde ju skriva det roligaste: på torsdag ska vi till juveleraren och rita min vigselring. Hoppas nu att vår budget kan ge mig en ring som jag blir nöjd med. Hur mycket kommer ni lägga på ringen? Vi har satt 15000 som budget för ringen. Sen tillkommer väl gravyr samt att vi ska göra våra lite mattare ringar blanka. Men om det krävs nån tusing till för att komma upp lite i karat så tycker jag det är värt det. Hoppas min m2b håller med! Jag ska ha en enstensring i vitguld.
La Litchi: jag tar gärna emot tips om Italien! Letade trådar innan jag startade min, men hittade ingen som var hyfsat ny... Vi bestämde också igår att spåna på det i jul och boka sen. Dessutom lovade sambon att lägga en del tid på att surfa runt och läsa om resmål, det brukar mest vara jag som letar information på internet i vanliga fall
Elvismor: Härligt med hus! Det går säkert bra! Funkade det bra att ringa PRV? Jag borde också ringa dit och fråga om en efternamn vi funderar på... Suck, det är så mycket man ska göra!
Jag själv har lite dåliga erfarenheter av att beställa över nätet (en fest/tärnklänning som skulle ha mina mått, men var i fel färg och alldeles för stor...) men många andra verkar ju bli nöjda! Även om du beställer över nätet, rekommenderar jag dig att prova prova prova klänningar.... Jag upptäckte att en helt annan modell än vad jag trodde när ja kollade på internet var den jag passade bäst i, i verkligheten... Har du någon väninna, syster, mamma etc, som kan följa med dig och titta på klänningar och under tiden ta hand om eran dotter?
Åh, härligt att bestämma ring! Jag ska ta tag i det i januari! Jag hade inte tänkt så mycket på budget, men när jag kollade på internet en dag såg jag en ring som jag gillade och utbrast att den kostade 12 000! Sambons reaktion var: Ja, men det kan man väl lägga på en ring? Du ska ju ha den hela livet?! Så våran budget verkar vara ungefär lika stor som din Jag vill ha en alliansring i rödguld, men är lite kinkig med fattningen på stenarna eftersom jag drar mycket handskar av och på händerna i jobbet och vill inte riskera att förstöra några klor eller tappa några av diamanterna... Så jag ska leta upp en guldsmed att snacka lite fattning med någon dag! =)
Vi kommer att önska oss bidrag till bröllopsresa i present, men vi åker först nästa höst. Vi har en son som kommer att vara 1 år på bröllopet så han ska med också:) Idag ska vi och kolla på ringar! Sambon fick hem en rabattkupong på 25% så vi ska försöka hitta en ring åt mig idag:) Härligt!:D Sen börjar allt vara fixat! Ska sy en slöja åt mig:) Men vi tvekar lite angående bröllopsbilen. Vi hade tänkt åka bubbla, men nu har jag fått höra att den är väldigt liten och svår att komma in i... Så vi får se... Kosmetolog och frisör har jag 2 kompisar osm är:) Ja, blommor ska fixas ännu men det är det inte så bråttomt med:) Håller på att pyssla med olika bröllopssaker lite hela tiden:) Så roligt!