28 maj 2011
Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!
Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)
Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!
Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)
Jag vill nog ha kvadratiska men jag ska helt enkelt prova med kort i olika storlekar fördelen när man gör själv :)
Vi skickade efter våra igår...kvadratiska. :)
Hur långt har ni kommit med allt?
Jag har precis nyligen fått hem klänningen, skorna kom idag.
Ringen ligger inlåst och vi hoppas på att samma designer ska göra om våra förlovningsringar och göra en ring till åt m2b.
Frisören är bokad, sminkös fixad, kyrkan bokad, festlokal bokad, pastor bokad, catering bokad, tärna och bestman fixad, fotograf fixad (utom till kyrka och fest), toastmasters fixade. Vi är mycket bra med, känns skönt att bara kunna luta sig tillbaka och njuta av färden en stund. Vi ska skicka inbjudningskorten som julkort då vi har flera vänner som gifter sig i vår/sommar men som vi inte vet datumen för. Vi vill ju inte att något ska krocka..:)
Oj, nu blir jag stressad av att läsa här! Vi gifter oss också 28 maj 2011. Igår bokade vi kyrka, lokal och tåg. Ja, vi ska åka ångtåg från kyrkan till festolkalen... Jag har tänkt hyra klänning och är mitt i min viktminskningsprocess, så jag hade inte tänkt börja tänka på klänning förrän i början på nästa år. Är det alldeles för sent? Jag har börjat fundera på frisör. Har tänkt göra inbjudningskort själv med hjälp av en kompis som jobbat på tryckeri. När har ni tänkt skicka ut inbjudningarna?
Oj, det här blev visst långt!
Vi har bokat vigsellokal, festlokal, band till festen, frisör, fotograf till före vigseln och klänningen hittade jag ju i söndags... Vi har börjat spåna om inbjudningskort. Har kommit fram till att vi gör dem själva (ja, sambon har lovat att hjälpa till!), men tänkte göra dem ganska enkla så att det inte blir alltför jobbigt... Planen är att göra en egen stämpel med våra namn och datumet och antingen stämpla eller embossa det på framsidan av inbjudningskort, vigselprogram, festprogram och tackkort. Jag skulle helst vilja skicka iväg inbjudningskorten lite drygt 3 månader före bröllopet. Jag tror att ganska många av våra gäster kommer att åka tåg och om de får inbjudningskorten så tidigt hinner de ju boka de billiga tågbiljetterna... Runt alla hjärtans dag kanske?
Jag har funderat en del på vigselring och självklart surfat runt som en tok. Tror att jag vet vad jag skulle vilja ha, men måste såklart prova irl också! Men det kanske blir efter nyår det, inbjudningkorten och sambons kläder känns viktigare att ta tag i.
Skor ska jag börja leta efter om två veckor, då kommer min syster och mamma på besök så vi ska gå på lite skojakt :) Hittar jag inga då får jag nog fundera på att beställa någonstans ifrån!
Vi ska inte ha tärna eller marshalk, men borde nog fundera lite på toastmasters... vigselförrättare försökte jag boka i september, men då hade de inte gjort upp schemat för nästa år än, så jag ska ringa tillbaka om några veckor tror jag.
När jag tittade på klänningar i helgen frågade hon som hade affären om vi hade bestämt något färgtema... Öhhhh, sa vi... Jag visste väl om att folk har det ofta, men har inte tänkt på det så mycket, sambon blev jätteförvånad över att sånt existerade Men det känns ändå kul att ha någon färg som går i igen om blommor, sambons väst/plastrong samt alla kort... Har ni valt något färgtema?
Vitt och rosa blir vårt färgtema, ev mörkgrönt också.
Vi har bokat kyrkan och präst
Bokat fotograf fom kommer fota under vigseln och efteråt
Vi har bestämt restaurang och har pratat lite löst med dem, ska dit efter nyår och verkligen bestämma meny och allt.
Bestämt vilken tårta vi ska ha och varifrån
Hittat vigselring på ringbutiken och ska beställa i slutet på månaden
Hittat en sida på nätet där jag ska beställa skor ifrån
Bokat makeup artist
Min tärna som är frisör gör håret.
Ännu inte fixat: kläderna och vem som ska vara bestman.
Sen har vi bestämt att göra alla kortsaker själv och vill ha de färdiga innan jul ;)
Vi har bestämt att gifta oss i en av parkerna i staden så nu är det betydligt lättare att planera in tider för dagen då vi själva bestämmer vigseltid. Om vi gifter oss kl 16.00 är det för sent att fotas kl 13.30? 1-1 ½ timme. Då har man ju lite marginal utan för mycket dötid.
Vi ska ju bara ha släkten inbjudna så dom skickar vi inbjudningar till kring alla hjärtans, till vänner som kanske vill medverka under vigseln har vi gjort något så okonventionellt och bjudit på facebook :P
Rocktroll och Elvismor: Om ni ska beställa via butik i Sverige så verkar de olika märkena ha lite olika leveranstider (förutsatt att de inte har klänningen inne i rätt storlek). Lillys har två veckor, eventuellt snabbare (beroende på om klänningen finns i någon annan butik eller lager i rätt storlek fattade jag för). Men har för mig att tex nixa och forever yours har beställningstider på ca 14 veckor, men det är ju för att klänningen behöver sys upp i rätt storlek.
Sen går det ju att beställa från tex Kina, men där har jag ingen aning om leveranstiderna. Min klänning hade hon inne i rätt storlek, så då behövdes ju ingen leveranstid
Har varit och handlat kort till inbjudningskortexempel.
Det kommer bli lila kort och vitt glansigt papper med texten som klistras i det lila.
Vi försöker ju också bli gravida men har bestämt att om jag inte är gravid till nyår skyddar vi oss fram till slutet av feb så att man kan köpa klänning och inte behöva vara rädd för att inte passa den.
Jag ska köpa träningskort i slutet på månaden och har som mål att gå ner ca 18 kg men i värsta fall kan jag nöja mig med 14 kg så jag har en del att gå ner men jag har så pass mycket övervikt så det ska inte vara för svårt. Får ta en shakediet om det behövs :)
Kul och höra hur alla planerar på.
Ska också göra korten själv och allt material är inhandlat. Har börjar testa lite. Ett tips till er som ska göra själv och inte handlat material än det är att köpa material till att göra ett kort. Det gjorde vi och det var kanon. Då kunde man testa sig fram och det blev en del ändringar på vägen. Har även testvägt ett kort och det ska nog klara sig precis på ett porto. På våra kort blir det snyggare med bara ett porto och så spar man några kronor på att bara ha ett porto. Lägger hellre pengarna på något roligare.
Kan också tipsa er om pritts roll on klister, super smidigt och verkar hålla jätte bra. Finns refill till också. Finns dock i två varianter, en som är beständig och en icke-beständig, så ta den som är beständig.
Lycka till med skapandet. Vill bara göra mina färdiga, men vi har ännu inte lyckats bestämma oss för klockslag för vigseln. Får bara välja mellan kl 14 eller 16. Vill ha 15... Tidsnoja... :o)
Å vad roligt att höra om er andras planer! Ska imorgon till Matton och kolla papper till inbjudningskort. Vi kommer nog skicka efter årsskiftet så alla hinner boka boende, verkar vara ganska upptaget redan... Ang. klänning så tänkte jag ju hyra. Ska börja småkolla lite så jag vet ungefär hur allt funkar och vad jag gillar. Vad kostar det att hyra en klänning, nån som vet?