Tantvarning – om igen!
Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!
Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.
Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!
Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!
Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.
Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!
Precis talat m mäklaren och sett annonsen på vårt hus. Det såg helt OK ut, även om jag inte riktigt kände igen vårt hus på beskrivningen.Men fnt lät det. Så nu kör vi! Visning nästa vecka!
Hmm undrar just varför citat funktionen inte fungerar för mig....
Soldemor - hoppas att allt går vägen och ni får betalt vad ni behöver och önskar!
Här har vi hunnit avverka middag och läxor för tre barn i rasande fart. Snacka om simultanförmåga.
Pojkarna är så stora nu att mycket handlar om logiskt tänknade¨, dra slutsatser och att argumentera inte att förglömma...
www.metrobloggen.se/nobel2010
Om ni vill följa oss :)
Fjosok, Kul blogg, roligt att följa era tankar och förberedelser!
Solde, Spännande, hoppas att ni snart får det sålt.
Ha en bra dag!
Hallå i stugan,
Vet inte varför jag är så trött och snurrig idag.
Skulle vilja gå hem och lägga mig på soffan, men har ju inte bara mycket på jobbet utan också planer för kvällen.
Ska träffa några gamla kollegor och äta middag.
Behöver säkert bara dricka lite mera vatten…
Spännande, men vad är en prästkandidat?
Flamman, jag har bestämt mig för att inte ge mig in i våttåtårrt-tråden, och jag kan inte skriva i din gästbok, så jag kommenterar här vad du skrev där, fastän det blir lite råddigt.
Jag blev SÅ illa berörd av hur den mamman behandlar sin styvdotter! Jag förstår att det är svårt som utomstående att göra något, men jag vet inte om jag ändå hade kunnat hålla mig från att ta ett allvarligt snack med någon av föräldrarna. Så hjärtskärande!
Bobou, jag har skrivit i din gästbok
Idag skall gangsterpqaddan (skulle maken se vad jag kallar hans prinsessa för!) ha sin andra rabiesspruta, dvs notera: glöm INTE att ta med de tjocka trädgårdshandskarna till veterinären!
Idag skall gangsterpqaddan (skulle maken se vad jag kallar hans prinsessa för!) ha sin andra rabiesspruta, dvs notera: glöm INTE att ta med de tjocka trädgårdshandskarna till veterinären!
Prästkandidat blir man, när man är antagen som blivande präst hos det stift där man lämnat in sin ansökan. Innan man blir kandidat, måste man genomgå en antagningskonferens, som ser lite olika ut i olika stift, men där de kollar upp hur man uppfattar sitt kall och om det kan förmodas, att det är en kallelse från Gud och hur man då kan antas fungera som präst, eller om det är något helt annat, typ självförverligande eller liknande.
Flamman:
Jag läste vad du skrivit, men tyvärr så kommer jag fortfarande inte in på din sida...?