Tantvarning – om igen!
Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!
Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.
Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!
Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!
Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.
Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!
Hoppas det går över snart. Jag har haft något kombinerat illamånde/huvudvärk den här veckan och jag har verkligen aldrig ont i huvudet.
Det blir tidigt i säng ikväll!
Maken är bort rest så i princip kan jag gå och lägga mig med lill-skrutt utan att få dåligt samvete.
Krya på er som känner sig vissna!
Fjosok, tråkigt när det känns deppigt, men du har något underbart, sagolikt och härligt att se fram emot som vi andra inte får, Nobelfesten!!
Vet ni va tanter jag behöver er hjälp att förstå en sak...
Som ni vet så spelar dottra innebandy.
Nu har tränarna börjat proppsa på att dem ska dusch efter träningen.
På sätt och vis kan jag förstå att det är bra att dem lär sig att duscha efter träningen, men för oss passar det inte riktigt att spendera ytterligare en halvtime i sporthallen när jag redan är stressad att komma hem och börja laga middag till sönerna som väntar. Medan jag lagar middag så duschar dottern och logistiken blir så mycket enklare. Det har jag gjort klart för tränaran, men se dem ger sig inte.
Så till min fråga – varför är det så svårt att acceptera att alla familjer inte har samma förutsättningar?
Varför inte bara släppa och acceptera att så här gör vi i vår familj – dvs duschar hemma?
Idag blev jag sur och fräste ifrån. Inte det bästa kanske men jag blir så less! L
Tinker, det är klart att ni ska få bestämma själva när/var/hur hon duschar!
Ni är ju fler i familjen och det finns en dusch hemma. Jag hade inte givit med mig.
Jag har en son som tränar innebandy 16-17 på torsdagar, enligt mig värsta tiden någonsin!!!Han duschar hemma efter varje träning & det har aldrig disskuterats...klart ni måste få göra som passar er bäst!!! Stå på dig!
Tinker, varför införde de denna nya regel? Visst ska barnen lära sig duscha, men jag antar att det måste ha varit någon typ av problem som fick dem att införa detta?
Läste i tidningen härom dagen att många unga inte vill duscha i skolan... Jag tycker att det är synd om det är tecken på en allmän prydhet i samhället; när den nakna kroppen blivit helt och hållet sexualiserad, då är det klart att man inte längre kan vara naturligt naken bland andra. Men det är samtidigt förståeligt med tanke på att det numer är så lätt att fota/filma och sedan lägga ut på internet med hjälp av mobiltelefoner. Jag tror att det förekomemr som en form av mobbning. De har det inte så lätt, barna.
På vår skola måste barnen duscha efter gympan. Det tycker jag är helt okej och förståeligt. Efter gympan duschar man. Särskilt som man ska vara bland andra elever på skolan i några timmar till efter gympan.
Men att på träningen man har på fritiden absolut måsta stanna kvar och duscha DÄR, det låter ju konstigt. Det måste väl stå var och en fritt att duscha där eller åka hem och duscha! Särskilt som logistiken är väldigt viktig just med träningar, middag, andra familjemedlemmar osv. Nä, stå på dig Tinker!!
Tinker, jag håller med även i detta. Klart ni ska bestämma det själva, vad är det för trams!
Det är som sagt skillnad på skolgympa och på träning efter skoltid. Vad ska tränaren göra, stänga er ute? Nä, upp till kamp!
Godmorgon!
Idag är det riktigt kallt när det är isande kallblåst ute. Brrr...
Så skönt att det är fredag! Veckan har varit oändligt lång med ganska mycket jobb.
Ibland tycker jag annars att veckorna bara svischar förbi.
Hoppas att ni får en bra dag!